• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Tejasmamma
    Mamma2014 skrev 2015-02-11 08:38:38 följande:
    Jag hade också hyperemesis till förlossningen min första graviditet. Hur långt gången är du nu?
    Bara i v.9 men känner på mig att de kommer att sitta i denna graviditet med =/ 
    Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • anna tuva
    in the making skrev 2015-02-11 23:15:09 följande:

Jag äter också postafen började med en tablett morgon och kväll men håller det till en på morgonen bara nu eftersom jag blev så fruktansvärt trött av dem. Tar bort i princip allt mitt illamående!

Blir du väldigt trött av prostafen?
  • in the making

Ja jag har ätit dem för åksjuka (tåg) förut och då brukade jag somna efter en timme ungefär, bra vid resor men inte på jobbet.. Men jag blir inte trött lika fort nu, utan efter några timmar snarare men jag somnar inte iaf :)

• Mamma2014
    Tejasmamma skrev 2015-02-13 04:23:26 följande:
    Bara i v.9 men känner på mig att de kommer att sitta i denna graviditet med =/ 
    okej för jag kräks fortfarande lite grann men blev faktiskt mycket bättre i slutet av vecka 10. Jätte konstigt men känner mig typ som vanligt i huvudet och har fått matlusten tillbaka men har fortfarande svårt att få behålla det ibland så det blir fortfarande inte mycket mat per dag men något iaf. Hoppas detta håller i sig! jag hade ju hela graviditeten igenom förra gången men nu har jag ju hopp på att det kan bli bättre denna graviditet.
  • Tejasmamma
    Mamma2014 skrev 2015-02-17 08:52:34 följande:
    okej för jag kräks fortfarande lite grann men blev faktiskt mycket bättre i slutet av vecka 10. Jätte konstigt men känner mig typ som vanligt i huvudet och har fått matlusten tillbaka men har fortfarande svårt att få behålla det ibland så det blir fortfarande inte mycket mat per dag men något iaf. Hoppas detta håller i sig! jag hade ju hela graviditeten igenom förra gången men nu har jag ju hopp på att det kan bli bättre denna graviditet.
    Jag mår jätte jätte dåligt =( Äter men kräks inom 5 minuter efter matintaget =(
    Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
  • Sommarbus14

Hej tjejer! Skönt vissa mår bättre, å trist för er med H :( jag tycker mitt illamående blir värre å värre :-/ mår illa av och äta, mår illa om jag inte äter, enda som hjälper är och ligga still å äta lite hela tiden. Blir sköna gains på den här graviditet känner jag :-/

• Mamma2014
    Tejasmamma skrev 2015-02-18 06:59:20 följande:

Jag mår jätte jätte dåligt =( Äter men kräks inom 5 minuter efter matintaget =(

Mmm nu ligger jag själv igen och spyr galla :( kan inte ens dricka. Hyperemesis suger! Ska man inte få njuta av att vara gravid någon gång.. Och så många veckor kvar. Man måste få gnälla lite när man mår skit :p
Svar på tråden en positiv tråd bf september