• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • niinnii87
    Emlan88 skrev 2015-03-31 09:22:46 följande:

Vad konstigt att ni inte fått kallelse till Rul än, här bokade vi det tillsammans med Bm på inskrivningen, så nu längtar jag bara till den 21:a :). Vi har kollat kön med de andra två o bestämt att vi inte ska göra det denna gången, även om jag är så himla nyfiken.

Har ni börjat få någon mage än? Här börjar det synas nu, i v.16, börjat använda mammabyxorna också, mycket bekvämare ;)

Vecka 16 på bilden :P
  • 89an
    1StoltMamma skrev 2015-03-31 07:52:53 följande:
    Denna gången vill vi också se kön om liten vill visa haha. Förra graviditeten gjorde vi inte de så denna gången så vill jag haha.. Denna gången tror jag även att vi ska göra ett 3D ultraljud faktiskt.
    Vad roligt. Detta är vårt första och egentligen spelar ju inte könet någon roll. Anledningen till att vi vill veta är för att vi har haft våra namn klara i flera år, så vi vill liksom veta "vem" som är där inne. För anknytnings skull mest.

Ja, vi fick faktiskt ett 3D-ultraljud under KUBen. Då switchade barnmorskan över från 2D till 3D. Riktigt häftigt att se även om bebis var liten då.

Apropå mage så är jag större än vanligt, men har jag vanliga kläder på mig (i mitt val vid klänning eller kjol) så syns det inget. Det är liksom ingen gravidmage än. Bara lite större mage än annars. Varierar också mycket från dag till dag.
  • IMHO

Efter långvarigt illamående är jag tillbaka på inskrivningsvikten (och banan). Nu har jag till och med (ibland) en sån här liten 16-veckorsmage.
  • 1StoltMamma

Fina magar. Jag har också fått en rejäl kula men även en del på sidorna, blivit rätt bred :/ men kulan är välkommen haha

• IMHO
    1StoltMamma skrev 2015-04-01 22:37:15 följande:

Fina magar. Jag har också fått en rejäl kula men även en del på sidorna, blivit rätt bred :/ men kulan är välkommen haha

Precis, det känns verkligare nu när man inte bara ser tjock ut.
  • niinnii87

Kan inte riktigt relatera till detta från tidigare graviditeter.

Min bebis är sjövild! I vecka 16+3.

Det känns som att bebis möblerar om hela magen på mig. Livmodern sträcker sig till naveln å runt det området kan jag känna bebisen ligga å böka.

Min syster va över idag å hälsade på å kände på magen. Hon kände hur tydligt som helst!

Känns nästan lite som att man är längre gången än sagt & uträknat!

Har känt tidigt med de andra oxå men inte såhär tydligt å redan!!

Känner mig förvånad å lite smått förvirrad.

Men RUL om 2 veckor kommer ju klara ut mina frågor ;D

• 1StoltMamma

Idag kom kallelsen till rul! Men det är inte förrän den 5 Maj. De är ju en evighet dit, är otålig haha. Kommer vara i v 20 då.

• 89an

Nu har jag äntligen fått en RUL-tid. Fick dock jaga efter den själv. Men det är en annan historia som inte passar i en positiv tråd. Haha!
    21 april blir det i alla fall av. Kommer vara i v20 då (19+1 tror jag). Äntligen något att se fram till!

• niinnii87

Hoppas det går bra för er alla å era graviditeter!

Här hade vi rul i fredags men bebis va envis å ville inte låta henne få en grundlig koll på lilla hjärtat så vi fick komma tillbaka i måndags. :) Allt såg fint ut å den 13/9 blev vårat datum :)

Mår överlag väldigt bra just nu. Huvudvärken försvann när jag började med järntabletterna. Men tröttheten är tillbaka! Har börjat få en himla massa sammandragningar...

Mkt sparkande så magen guppar ordentligt här :)

• in the making

Fina bilder niinnii!

Igår fick min sambo känna sparkar för första gången denna graviditet och imorgon är det dags för RUL. Har haft lite mardrömmar om detta, men det ska gå bra har jag bestämt

Svar på tråden en positiv tråd bf september