• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Sommarbus14
    Linnea72 skrev 2015-02-02 18:01:31 följande:

Jag är nu i vecka 10, har inte kräkts på ett par dagar (woho!) men mår fortfarande väldigt mkt illa och är så utmattad. Så känner igen er känsla av enorm trötthet. Jag är ofta helt väck, kommer inte ihåg de lättaste sakerna och går fel. Haha!

Men jag har en fråga. Jag har ofta väldigt ont, kommer på kvällen. Det sitter nere i magen och i ländryggen. Det liksom hugger/nyper. Jag har aldrig haft blödningar och såg ett fint hjärta slå i vecka 7. Märker även att magen växer. Känner mig inte så orolig. Men detta är ju min första graviditet, så undrar mkt och självklart blir jag orolig eftersom man sällan hör kvinnor som har så ont.

Jag har hört att vissa får mer växtvärk än andra. Finns det någon här inne som känner igen sig i det jag skriver? Var snälla och skräm inte upp mig mer bara.

Hej! Jag får jätteväxtvärk haft så ont så de nästan tar andan i bland när de hugger å nyper till, vart lite orolig men bm sa de är vanligt. De kommer å går, kan va dagar i streck från inget på en vecka å sen bara komma igen. Inget konstigt på VUL i vecka 8+5 är idag 9+2 :)
  • Sommarbus14

Hihi jag har bara smygt här med :) är beräknad 4/9, 30

År gammal strax andra barnet, min stora tjej är strax 9 :)

Var tvungen å fråga varför ni har så långt mellan besöken? Jag va där 22/1 å nästa tid 19/2, va konstigt att ni inte kommer något emellan?

• fyrklöver81
    Sommarbus14 skrev 2015-02-02 21:22:34 följande:

Var tvungen å fråga varför ni har så långt mellan besöken? Jag va där 22/1 å nästa tid 19/2, va konstigt att ni inte kommer något emellan?

Jag valde själv att slå ihop hälsosamtslet och inskrivningen. Sen eftersom jag är frisk och det är Mitt tredje barn så är basprogrammet utformat så. Vet inte om det är olika för olika landsting? Men det känna som lång tid.
  • Sommarbus14
    fyrklöver81 skrev 2015-02-02 21:27:47 följande:
    Jag valde själv att slå ihop hälsosamtslet och inskrivningen. Sen eftersom jag är frisk och det är Mitt tredje barn så är basprogrammet utformat så. Vet inte om det är olika för olika landsting? Men det känna som lång tid.
    Ja klart 3:e barnet så är man kanske rutinerad med, hur gamla är dina barn?

Jag känner mig helt grön på de här haha min tös blir ju 9 i Mars kommer typ inte i håg något känns de som. Har du fått tid för RUL än då?
  • niinnii87
    Sommarbus14 skrev 2015-02-02 21:22:34 följande:

Samma här. Tredje barnet å hade inskrivningen å hälsosamtal samtidigt. Va dock där för UL för en vecka sen å två dagar efter det inne för att ta blodprover + extra blodprover för att kolla mig då min mamma haft stroke sen jag födde barn senast.

Mina troll här hemma är snart 5 & 7 :) superstolta blivande storasyskon!

Har även fått RUL bokad i april. Räknade de till att jag då är i vecka 19. Känns som en evighet bort!
  • ettnyttliv2014

Idag hade jag mitt hälsosamtal och jag önskar så att min BM skulle godkänna ett tidigt ultraljud men det gick inte alls igenom. Inga utraljud ska göras om det inte finns väldigt starka skäl till det. Min oro räknas inte till ett sådant skäl.. Åh jag vill bara att vi ska komma förbi v 12 och att jag ska få ett klart besked att lilla pyret lever och mår bra..

• Cessely

Va en som skrev att hon fått lyssna på hjärtljuden hos sin BM på inskrivningen. Det ska jag med fråga efter. :) Så blir man kanske lite lugnare :) Och det är ju inget som kostar så att säga som ett vul/ul gör och det ingen anledning finns till ett sådant. Tips till er andra med :)

• Sommarbus14
    niinnii87 skrev 2015-02-02 22:38:49 följande:
    Samma här. Tredje barnet å hade inskrivningen å hälsosamtal samtidigt. Va dock där för UL för en vecka sen å två dagar efter det inne för att ta blodprover + extra blodprover för att kolla mig då min mamma haft stroke sen jag födde barn senast.

Mina troll här hemma är snart 5 & 7 :) superstolta blivande storasyskon!

Har även fått RUL bokad i april. Räknade de till att jag då är i vecka 19. Känns som en evighet bort!
    Kan jag tro dom är! Min tös fick rena chocken när vi berättade hon skrattade och grät samtidigt :) hon har velat ha syskon sen hon kunde prata typ haha :)

Jag gör oxå RUL i april nån gång inte fått tid än dock, får säkert de nästa besök. Spännande :)

Hur mår ni alla? Jag får slängar av trötthet och illamående, jobbar jag heldagar är jag helt död efter jag slutat. Pluggar 100% och jobbar 100, som tur är är utbildningen snart klar! Ska bli sååå skönt! Å kunna koppla av å vila lite :) nu får man tvinga upp ögonen nästan.
  • niinnii87
    Sommarbus14 skrev 2015-02-03 20:43:08 följande:
    Kan jag tro dom är! Min tös fick rena chocken när vi berättade hon skrattade och grät samtidigt :) hon har velat ha syskon sen hon kunde prata typ haha :)

Jag gör oxå RUL i april nån gång inte fått tid än dock, får säkert de nästa besök. Spännande :)

Hur mår ni alla? Jag får slängar av trötthet och illamående, jobbar jag heldagar är jag helt död efter jag slutat. Pluggar 100% och jobbar 100, som tur är är utbildningen snart klar! Ska bli sååå skönt! Å kunna koppla av å vila lite :) nu får man tvinga upp ögonen nästan.
    Samma med tröttheten här.

Gick upp 8:30 å gav barnen frukost, gick å la mig igen å sov i över 2 timmar.. Bara vart hemma å tagit det lugnt å lagat mat tillsammans med barnen.. Sitter nu i soffan är helt förstörd av tröttheten..

Vet inte om det beror på bebis eller om jag är på väg att bli sjuk..
  • Moonlight83

Får tyvärr lämna er i dag.Efter kraftig mensvärk och att ha blödigt i över 2 veckor så fick vi i dag missdall i v10.

Svar på tråden en positiv tråd bf september