• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • niinnii87

Här mår man inte heller tipp topp...

Ligger i soffan, utslagen av tröttheten å illamåendet.. Jag kan knappt kolla åt något ätbart just nu.. Mår så illa att det känns som de sitter i halsen på mig..

• bjoorkk

Jag mår något enormt illa, får inte behålla någonting, kan inte sova och vet inte var jag ska ta vägen, första jag ska göra på måndag är att ringa barnmorskan, klara inte av detta alltså..

• vangbang

Åh stackars alla er som mår så illa det gjorde jag med första.. låg i sängen (badrumsgolvet) o kunde inget annat att kräkas i tre månader. Men denna gången verkar jag klara mig med trötthet o lite illamående.

TILL ER SOM MÅR RIKTIGT ILLA! KÖP ÅKSJUKETABLETTER! Gud värt vill jag lova!

• niinnii87
    vangbang skrev 2015-01-24 21:59:00 följande:

Åh stackars alla er som mår så illa smile4.gif det gjorde jag med första.. låg i sängen (badrumsgolvet) o kunde inget annat att kräkas i tre månader. Men denna gången verkar jag klara mig med trötthet o lite illamående.

Funkar det alltså?!

För jag orkar inte detta mer.. Blir värre för varje dag det här illamåendet.. Å idag började jag kräkas.. Med ena barnet spydde jag en gång. I vecka 13. Andra barnet spydde jag oxå bara nån enstaka gång men illamåendet va aldrig såhär illa..

Är konstant hungrig men kan verkligen inte äta nått..
  • 1StoltMamma
    Sommar15 skrev 2015-01-24 18:44:19 följande:

Har bf 19 augusti så var bara inne här av en slump och läste, och såg då ditt namn :) ja nu håller vi tummarna för oss bägge! :)

Härligt, håller tummarna för oss båda!
  • vangbang
    niinnii87 skrev 2015-01-24 22:15:32 följande:

Funkar det alltså?!

För jag orkar inte detta mer.. Blir värre för varje dag det här illamåendet.. Å idag började jag kräkas.. Med ena barnet spydde jag en gång. I vecka 13. Andra barnet spydde jag oxå bara nån enstaka gång men illamåendet va aldrig såhär illa..

Är konstant hungrig men kan verkligen inte äta nått..

Åh gud ja! Det var hel klart min räddning förra gången! GULDVÄRT.
  • fyrklöver81
    vangbang skrev 2015-01-25 08:15:38 följande:
    Åh gud ja! Det var hel klart min räddning förra gången! GULDVÄRT.
    Nackdelen med de tabletterna är att man blir sjukt trött av dem:/
  • MillisVanillis
    vangbang skrev 2015-01-24 21:59:00 följande:

Åh stackars alla er som mår så illa smile4.gif det gjorde jag med första.. låg i sängen (badrumsgolvet) o kunde inget annat att kräkas i tre månader. Men denna gången verkar jag klara mig med trötthet o lite illamående.

För mig funkade åksjuketabletterna förra graviditeten men inte denna. Det enda som funkar just nu är Lergigan, fått recept från vårdcentralen, har bett om de som heter Comp som har lite koffein i så blir jag inte så trött av dom :)

Hoppas det går över för er andra snart :)
  • TreA

Idag var testet starkare! Tydligt plus

Bra tips mot illamående! Gissar att det kommer snart, mådde riktigt mycket illa redan tidigt båda förra graviditeterna men har aldrig behövt få upp något iaf!

Ha en fin dag!

• Stargi

Lider med er som mår så dåligt. Jag mår riktigt bra lite ont i magen ibland och smått i brösten annars inget. Blir lite nervös över om något är fel? Tagit 6 tester och alla är positiva.

Svar på tråden en positiv tråd bf september