Inlägg från: niinnii87 |Visa alla inlägg
  • niinnii87

en positiv tråd bf september

Hoppar in här med en overklig bf 14 september :)

• niinnii87
    Nydahl skrev 2015-01-02 01:15:33 följande:
    Grattis :) har du barn sen innan eller de är första ? Känner du några symtom :)
    Tack :)

Japp, 2st sen innan :)

Oj.. Jag känner massor.. Jag plussade 5 dagar innan bim.. :)

Jag mår nästan kontant illa. Vrålhungrig. Värk i rygg å höfter å även bäckenet spänner å drar. Brösten är ju det där klassiska tecknet - större å jätte ömma! Men det som fick mig att misstänka graviditet först va mina mkt synligare blodådror på brösten å vid axlarna ner mot brösten.

Vad har ni för symptom? Ni kanske har skrivit det föresten :P
  • niinnii87

Jag ska göra vul på privatklinik i vecka 8. Där vi gjorde våran fertilitetsutredning. Men annars får jag erbjudet ett tidigt vul för tvilling-chansen jag har ;P

Så blir nog flera UL denna gången ;)

• niinnii87

Grattis till alla nya plus! Å välkomna! :)

Imorgon går jag in i vecka 6. Har otroligt svårt att sova på nätterna.. Å dessutom har klådan hittat mig redan! På nätterna är den som värst under fötterna. På dagarna är den som värst på magen å brösten!

Magen bråkar med mig. Ena dagen är jag trög i magen andra dagen lös.

Är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Första barnet kom tröttheten först vid vecka 8 å gav med sig (det värsta) vid vecka 15 tror jag. Å andra barnet va de inte så farligt alls. Men där va de annat som va värre istället.

Denna gången är alla symptomen tidiga å värre..

Muntorrheten har även satt in.. Hoppas symptomen lugnar ner sig snart.

Vilka/vilket symptom är värst för er?

• niinnii87
    Lissing skrev 2015-01-10 17:10:38 följande:
    Jag har också massa klåda, hade dock inte kopplat ihop den med graviditeten. Har också under fötterna, kliar som en dåre men har svårt att få bort det Tungan ute är det verkligen ett gravsymtom? Glad 
    081118, 100703, BF 150912
    Jag kopplar klådan till grav iaf. Haft så med dom två andra oxå ;)
  • niinnii87
    Nydahl skrev 2015-01-10 22:58:28 följande:

Ja de blir kul att följas åt :)

Vi kan även lägga upp bilder, kanske ingen som vill de just nu men om några veckor ;)

När kom er mage förra grav?

Såhär såg jag ut i vecka 13.. Va inte länge man kunde hålla den graviditeten hemlig.. Lär bli samma denna gången då arbetskamrater frågat mig idag för att det syns :O
  • niinnii87
    Knappklara skrev 2015-01-20 13:59:09 följande:

Hej hej hoppar in i tråden. Är i v 8 med första barnet, BF 6 september. Så sjukt spännande och nervöst. Var på VUL v 7 och allt såg bra ut. Och bara att få veta att hjärtat slår ökar ju chanserna avsevärt att allt kommer gå vägen :) Önskar er all lycka som har VUL här i dagarna och framöver. Det är verkligen en lättnad som heter duga vill jag lova.

Mår sjukt illa och har fått tabletter på recept för att klara av vardagen. Någon som mår likadant? Inga kräkor. Men illamående? Hur får ni dagarna att gå? ????

Jag har inte heller några kräkningar men mkt illamående. Å som butiksbiträde med mkt kassaarbete så är de en utmaning med illamåendet. Men jag dricker bubbelvatten å har mariekex nära till hands som faktiskt hjälper väldigt bra måste jag säga! Kanske inte funkar för alla men för mig funkar det utmärkt!
Svar på tråden en positiv tråd bf september