en positiv tråd bf september
Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)
Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)
Jag vet inte om de är alla men jag satt och tänkte på vad där va i nässprayen och då läste jag i innehålls förteckningen att man inte skulle använda den sorten men de stod inte varför
Hej hej hoppar in i tråden. Är i v 8 med första barnet, BF 6 september. Så sjukt spännande och nervöst. Var på VUL v 7 och allt såg bra ut. Och bara att få veta att hjärtat slår ökar ju chanserna avsevärt att allt kommer gå vägen :) Önskar er all lycka som har VUL här i dagarna och framöver. Det är verkligen en lättnad som heter duga vill jag lova.
Mår sjukt illa och har fått tabletter på recept för att klara av vardagen. Någon som mår likadant? Inga kräkor. Men illamående? Hur får ni dagarna att gå? ????
Hej!
Jag är 6(5+4) och är så sjukt glad, om än rätt nervös :)
härligt å se lite fler som mest vill glädjas och inte bara sprider skräck (jag kommer på tillräkligt med hemskheter på egen hand..)
Inskrivning sker 10/2, hälsosamtalet (som jag inte riktigt vet vad det ska vara bra till?) är 3/2. Blir spännande att komma sent till jobbet två veckor i rad, skyller på tandläkarbesök vid första tillfället, andra får jag väl gå på återbesök:P
kika gärna in på min blogg som uppdateras några gånger i veckan!
Hej hej hoppar in i tråden. Är i v 8 med första barnet, BF 6 september. Så sjukt spännande och nervöst. Var på VUL v 7 och allt såg bra ut. Och bara att få veta att hjärtat slår ökar ju chanserna avsevärt att allt kommer gå vägen :) Önskar er all lycka som har VUL här i dagarna och framöver. Det är verkligen en lättnad som heter duga vill jag lova.
Mår sjukt illa och har fått tabletter på recept för att klara av vardagen. Någon som mår likadant? Inga kräkor. Men illamående? Hur får ni dagarna att gå? ????
Råkade använda nässpray som man inte ska använda om man är gravid :( är jätte förkyld och tänkte inte alls på att nässpray är någon man inte ska ta !! Är lite orolig nu
Välkommen knappklara!
Mitt VUL idag gick jättebra, båda fostren är lika stora, så stora de ska vara och med utmärkta hjärtslag. Litet hematom syntes ännu i livmodern men ska inte vara någon fara.
Blev även inskriven på MVC, en jättetrevlig BM har jag fått! Nästa steg är KUB v11-13. Men min vanliga gyn vill titta på bebisarna så blir nytt VUL nästa fredag.
Ni som ska göra VUL, va har ni för anledning till detta? Är lite sugen med, men vet inte vad jag ska säga som anledning. Hör finns det privat klinik som gör det för 300kr. :)
Är också i vecka 6 (5+4) och var på hälsosamtalet idag :) man pratade om rökning/snus, hur man äter, alkoholvanor, vägde och mätte sig och så pratade man om hur man mått som senaste 3 månaderna.
Fick även ställa alla frågor som poppade upp!
Fick även redan fylla i vart jag ville föda! Då började allt genast kännas riktigt, haha :)
Första kräkningen i morse:/ hoppas det stannat där. Lyckades ändå kl 6.30 klä bägge barnen och lämna på dagis samt jobba hela dagen. Men nu är jag trött.
Kul med alla positiva vul.
Själv är brösten mycket större och det går inte ta miste på att jag är gravid. Så jag tänker så läge jag mår skit borde det vara bra.
Så tänker/tänkte jag också, så länge jag mår illa så borde inget vara galet. Vi väntar barn och inte missfall