Inlägg från: Knappklara |Visa alla inlägg
  • Knappklara

en positiv tråd bf september

Hej hej hoppar in i tråden. Är i v 8 med första barnet, BF 6 september. Så sjukt spännande och nervöst. Var på VUL v 7 och allt såg bra ut. Och bara att få veta att hjärtat slår ökar ju chanserna avsevärt att allt kommer gå vägen :) Önskar er all lycka som har VUL här i dagarna och framöver. Det är verkligen en lättnad som heter duga vill jag lova.

Mår sjukt illa och har fått tabletter på recept för att klara av vardagen. Någon som mår likadant? Inga kräkor. Men illamående? Hur får ni dagarna att gå? ????

• Knappklara
    fyrklöver81 skrev 2015-01-12 19:54:00 följande:

Ni som ska göra VUL, va har ni för anledning till detta? Är lite sugen med, men vet inte vad jag ska säga som anledning. Hör finns det privat klinik som gör det för 300kr. :)

Det beror ju helt på vart du bor och vilken som svarar har jag märkt. Tyvärr är många kliniker inte ett dugg öppna för det medans andra väldigt tillmötesgående. Vissa tycker gott och väl att man kan vänta några veckor. Jag fick VUL på grund utav bruna flytningar som aldrig gav sig, var inga problem alls. Detta var i Västerås hos kvinnoläkarna, helt fantastiska människor.

Bara att få se hjärtat slå och att allt sitter där det ska, minskar ju risken avsevärt för att något skall vara galet. Är du orolig, så ring, överdriv. Säg att du har krämpor osv. För mig (med högkostnadskort) var det gratis, annars kostar det 320kr.  
  • Knappklara

Så tänker/tänkte jag också, så länge jag mår illa så borde inget vara galet. Vi väntar barn och inte missfall 

• Knappklara
    Linette skrev 2015-01-22 22:16:38 följande:

Hej på er. Jag var på ett hälsosamtal idag och har inskrivining den 23 februari. . BF 20 sept. I eftermiddag har jag fått ont i magen. Inga blödningar eller något. Kan de vara sk. Växtvärk eller ska man vara orolig? Skulle vilja ha ett vul så man ser att allt e ok men de verkar vara svårt att få!

Grattis till bebisen :) Ont i magen hör till från och till, var inte orolig. Tänk hur mycket som händer i din kropp nu? :) Som sagt, vänd dig till en provat klinik. Har inga erfarenheter om att det är svårt att få tid?! men det beror ju på vart man bor. Jag fick tid direkt i v7, inga problem alls och har en till tid inbokad igen i v.13 bara för att var på den säkra sidan. Gratis med högkostnadskort eller 320kr per gång annars, lätt värt.
Svar på tråden en positiv tråd bf september