Inlägg från: ettnyttliv2014 |Visa alla inlägg
  • ettnyttliv2014

en positiv tråd bf september

Hej!

Jag är 6(5+4) och är så sjukt glad, om än rätt nervös :)

härligt å se lite fler som mest vill glädjas och inte bara sprider skräck (jag kommer på tillräkligt med hemskheter på egen hand..)

Inskrivning sker 10/2, hälsosamtalet (som jag inte riktigt vet vad det ska vara bra till?) är 3/2. Blir spännande att komma sent till jobbet två veckor i rad, skyller på tandläkarbesök vid första tillfället, andra får jag väl gå på återbesök:P

kika gärna in på min blogg som uppdateras några gånger i veckan!

• ettnyttliv2014
    beetroots skrev 2015-01-20 14:22:57 följande:

Är också i vecka 6 (5+4) och var på hälsosamtalet idag :) man pratade om rökning/snus, hur man äter, alkoholvanor, vägde och mätte sig och så pratade man om hur man mått som senaste 3 månaderna.

Fick även ställa alla frågor som poppade upp!

Fick även redan fylla i vart jag ville föda! Då började allt genast kännas riktigt, haha :)

Okej, misstänkte att de skulle vara något sånt, dvs allt det man redan läst sig till... Men det är ju lika bra. Att gå på men lite dumt att de är veckorna efter varandra... Oj ja att bestämma sjukhus gör det ju verkligen mer på riktigt! Kul! Åh vad jag längtar till första ultrajudet, önskar att de va något tidigare än rul...
  • ettnyttliv2014
    beetroots skrev 2015-01-20 23:39:35 följande:
    Eller hur! Frågade när jag var där och hon sa att de är inte är förens vecka 18. Men tiden går fort :D jag längtar ihjäl mig känns de som! Speciellt efter att ha en liten kula att visa upp!
    Ja, denna bebismage vad jag längtar!
    Men min man längtar nog faktiskt till och med mer än vad jag gör om det är möjligt :)
  • ettnyttliv2014
    beetroots skrev 2015-01-21 12:08:37 följande:
    Åh va härligt! Trodde inte min sambo skulle reagera så bra (även om det var planerat) men han är noga med vad som ska ätas och lagar massa mat och letar recept nu och att jag måste äta tillräckligt haha :D
    Hihi det är precis som det ska vara då :)
  • ettnyttliv2014
    kvinna86 skrev 2015-01-21 19:16:49 följande:

Ja jag somnade också som en stock även på kvällen sen, redan 21.30. Brukar annars lägga mig tidigast 23 så känns mig som en zombie... Känner du igen detta i dina tidigare graviditeter också?

Hihi själv stupar jag i säng senast 8 på kvällen sen jag plussade, lite frustande bitvis men det har aldrig tidigare varit så skönt att vila /sova... Kan inte fatta hur de med småbarn klarar av att vara gravida samtidigt... Men de kommer väl naturligt
  • ettnyttliv2014
    vangbang skrev 2015-01-21 20:53:52 följande:
    Jag har en liten kille på 15-16 månader.. tro mig! Jag e helt färdig varje eftermiddag. Han håller på att inskolas på förskolan o bara det e utmattande! Han får just nu 5-6 tänder samtidigt vilket innebär att han vaknar MINST fem gånger per natt o pappan jobbar skift.... trött gravid mamma!
    Alltså nej jag fattar inte, jag är sjukt imponerad över att du orkar! jag längtar ihjäl mig efter koffein men jag dricker inte kaffe, bara koffeintabletter och energidryck och inget av det låter ett dugg nyttigt (ja inte akffe heller för den delene egenligen men det är ändå mer ok)... Men de går väl över efter några veckor hoppas jag :)
  • ettnyttliv2014

Idag hade jag mitt hälsosamtal och jag önskar så att min BM skulle godkänna ett tidigt ultraljud men det gick inte alls igenom. Inga utraljud ska göras om det inte finns väldigt starka skäl till det. Min oro räknas inte till ett sådant skäl.. Åh jag vill bara att vi ska komma förbi v 12 och att jag ska få ett klart besked att lilla pyret lever och mår bra..

Svar på tråden en positiv tråd bf september