• kvinna86

en positiv tråd bf september

Hej, hoppar in här med.

Plussade förra veckan för första gången. Känns overkligt men jätteroligt och spännande. Beräknat BF 10/9. 

Känner så mycket symtom redan såsom ömma bröst, trötthet, yrsel, halsbränna, illamående, värk i magen och ryggen mm.

Roligt att följa er andra också =)
  • kvinna86
    niinnii87 skrev 2015-01-20 14:24:38 följande:
    Jag har inte heller några kräkningar men mkt illamående. Å som butiksbiträde med mkt kassaarbete så är de en utmaning med illamåendet. Men jag dricker bubbelvatten å har mariekex nära till hands som faktiskt hjälper väldigt bra måste jag säga! Kanske inte funkar för alla men för mig funkar det utmärkt!
    Jag mår också väldigt illa hela dagarna och jobbar med kunder. Jag har en vattenflaska tills hands hela tiden för att få det att fungera. Hoppas man slipper spy bara. Riktigt tufft när man ska äta då det känns som att det bara ska komma upp.
  • kvinna86
    niinnii87 skrev 2015-01-20 20:30:45 följande:
    Jag kan knappt äta under dagarna, vissa dagar. Mår bara illa av tanken på mat. Men mot kvällen är jag så hungrig att jag måste äta å tänker inte ens på illamåendet.. :(
    Jag har också väldigt svårt att äta men tvingar i stort sett i mig maten för att ha ork att jobba och klara av dagen. Men det går långsamt att äta.. Är även sjukt trött och somnar på soffan när jag kommer hem från jobbet.
  • kvinna86
    niinnii87 skrev 2015-01-20 22:32:50 följande:
    Känner igen tröttheten. Jag å barnen va lediga igår. Hade världens värsta huvudvärk.. Å barn som ska ha lunch å underhållning.. När dom stora måstena va gjorda sa till barnen att dom fick kolla på film medans jag la mig för att vila.. Jag sov i 2 timmar.. Å somnade dessutom som en stock på kvällen sen igen.. Brukar ha svårt för att somna annars om jag vilat. Å vilka underbara barn jag hade sen då.. Som lät mig sova så länge... Är ändå en 4åring å en 6åring... (Man sover ju iofs inte så djupt med två barn hemma så jag hörde ju allt dom gjorde..)
    Ja jag somnade också som en stock även på kvällen sen, redan 21.30. Brukar annars lägga mig tidigast 23 så känns mig som en zombie... Känner du igen detta i dina tidigare graviditeter också?
  • kvinna86
    ettnyttliv2014 skrev 2015-01-21 19:52:42 följande:
    Hihi själv stupar jag i säng senast 8 på kvällen sen jag plussade, lite frustande bitvis men det har aldrig tidigare varit så skönt att vila /sova... Kan inte fatta hur de med småbarn klarar av att vara gravida samtidigt... Men de kommer väl naturligt
    Nä jag fattar inte heller hur man gör om man även har småbarn. Denna trötthet är inte normal... Men man verkar klara av mer än vad man tror hela tiden så den biten ska väl lösa sig också.
  • kvinna86
    niinnii87 skrev 2015-01-21 22:17:06 följande:
    Visst va ja trött med dom andra barnen också, men tror inte det var sån här trötthet!

Idag har jag inte kunnat sova på dagen trots stora försök, illamåendet har varit katastrof! :( å brösten gör så jäkla ont.. Nu får dom sluta göra ont... :( haft ömma bröst i 5 veckor nu..
    Nä jag har inte heller lyckats sova under dagen idag pga jobb men snart så blir det sängen. Har också sjukt illamående, känns som jag ska spy hela tiden och får tvinga i mig mat för att ha ngn ork. Brösten ömmar också och har växt en hel del. Å så känns magen till och från men det är jag minst påverkad av just nu.
Svar på tråden en positiv tråd bf september