Inlägg från: supertrouper |Visa alla inlägg
  • supertrouper

en positiv tråd bf september

Hej!

Får jag smyga mig in här?

Testade positivt idag efter IVF med återföring av 2 embryon 18/12. BF är 8 sept. Det är vår andra graviditet. Har en snart 3 år gammal dotter som också kom till med hjälp av IVF.

Jag är 33 år och bor straxt norr om Stockholm.

Har hittills haft mycket färre och mindre symptom jämfört med förra graviditeten. Lite känslig mot dofter, lite svullna och ömma bröst, lätt molvärk ibland, huvudvärk och yrsel bara. Den 20 januari är det dags för inskrivning och då kommer de även göra VUL för att se om det är 1 eller 2 därinne och säkerställa att det inte är utomkveds eftersom jag har risk för det.

Är lugnare den hör gången men ser inte fram emot den här första trimestern som bara är fylld av oro.

• supertrouper
    Nydahl skrev 2015-01-02 20:01:42 följande:

Tänkte på de, ni med fler barn vilken vecka har ni fått dem i och var de en snabb förlossning ?

Planerat kejsarsnitt i v38, men värkarbetet började kvällen innan så fick medicin för att stoppa det. Min mammas släkt är kända för att föda tidigt
  • supertrouper

Fick VUL gjort i onsdags (v5+1) på gynakuten pga blödning. Visade 2 synliga mätbara foster men för tidigt för att kunna se hjärtslag. Ska på uppföljning på onsdag nästa vecka (då jag är i v6+1) och hoppas få se 2 eller åtminstone 1 hjärtslag.

Hade annars inbokat VUL på MVC den 20/1 (v7+0) i samband med inskrivningen pga risken för tvillingbörd och utomkvedshavandeskap.

Välkommen Emlan88, Kookie och nasj!

• supertrouper
    nasj skrev 2015-01-09 20:38:47 följande:
    Supertrouper,wow vad kul med tvillingar!!Visste inte ens att de kunde se foster så tidigt som v5,häftigt,grattis!!!Är det från vecka 8 de kan höra hjärtljud?
    Tydligen kan man det men de var bara 2.64mm och 2.7mm långa så väldigt små. Först när de når 5mm kan man se hjärtslagen. Det brukar vara någon gång mellan 5.5-6.5 vecka. Men det förutsätter att man vet exakt när ägget befruktats och när implantationen skett, och det vet man ju nästan bara om man gör provrörsbefruktning.
  • supertrouper

Välkomna alla nya!

Mitt värsta symptom är nattsvettningarna, vaknar upp mitt i natten med sjöblöt kudde och lakan yuck

Tidigare hade jag en superjobbig huvudvärk men den försvann när jag trappade ned östrogenet som jag tar pga IVF.

Annars också problem med ömsom lös ömsom trög mage.

• supertrouper

Jag är lite svullen, märker det mest när jag ska sätta på byxorna, men inte alls så mycket som övriga här. Förra vändan hoppades jag att folk skulle upptäcka det själva så jag slapp berätta men när jag var i v25 kände jag mig tvungen att berätta för min enhet på enhetsmötet, de flesta var rejält förvånade ... och jag som tyckte jag var jättestor Flört  Men är ju bara i v5+6 än så det gör inget om magen dröjer lite grann så man slipper mammakläderna ett litet tag till.

Jag jobbar som IT-chef, spenderar mesta tiden i möten eller framför datorn. Svårt att hålla sig från att surfa in på FL då ;)

• supertrouper

Hmm ... när jag pratade med MVC sa hon att det var en tid för inskrivning jag fick den 20/1 men nu när jag ser att ni andra fått tid för hälsosamtal innan inskrivning undrar jag om det blir det istället.

Känner verkligen inget behov av att träffa BM bara för att få predikan om vikten av att hålla vikten och avstå från narkotika, tobak och alkohol. Det är inget jag beblandar mig till vardags heller (inte helnykterist men dricker väldigt sällan och då väldigt måttligt). Och att man inte ska "äta för två" vet jag ju redan. Är det bara jag som tycker det där hälsosamtalet är rätt onödigt för de flesta människor? Jag förstår att det är obligatoriskt första gången, men det är ju samma info andra gången.

• supertrouper

Jag har fått för mig att det är en kille. När vi åt middag på kvällen efter insättningen så klappar dottern mig på magen och säger 'det är lillebror därinne' - vi har inte berättat något för henne så blev lite ställda. Men hade redan innan på känn att det kommer bli en pojke denna gång. Vi får se om vi kommer tjuvkika innan födelsen denna gång

• supertrouper

Börjar bli nervös inför nytt VUL imorgon, jag har en positiv känsla men undrar över om man ska få se 1 eller 2 hjärtan. Det var ju 2 lika stora embryon på VUL förra onsdagen.

Någon annan som har problem med extrem trötthet på kvällarna, ständig törstighet och hunger? Om jag inte ätit på 2-3 timmar, värst är det när jag vaknar, får jag ett väldigt obehagligt sug i magen. Det räcker inte med att äta något litet snacks utan jag måste fylla magen för att det ska gå bort.

Svar på tråden en positiv tråd bf september