• Wooden

en positiv tråd bf september

Hej! Jag vill också gärna hoppa in här! Känns bra med en positiv tråd när man själv är lite nojig också har har så många att prata med eftersom det är så tidigt i graviditeten! Bara min sambo och bästa väninna som vet än så länge. Vet inte när vi ska berätta för våra familjer. Just nu känner det typ som att jag skulle ljuga om jag berättade, haha.

Jag väntar mitt första barn och är idag i v 5+2, bf 9/9 :) Enda rejäla symptomet är molvärk som tyvärr håller mig vaken om nätterna, annars är jag mest väldigt törstig.

• Wooden

Ja, den inställningen har jag också! Jag känner väldigt starkt att det kommer bli ett barn, men när man aldrig varit gravid förut vet man ju inte hur saker och ting ska kännas. Därför vill jag gärna vara med här där det är en positiv och peppande atmosfär Glad Hoppas inte mitt tidigare inlägg missuppfattades!

• Wooden
    supertrouper skrev 2015-01-14 12:38:40 följande:

Kom precis från VUL, 2 pickande hjärtan fick vi se! Shit vad läskigt med tvillingar! De mätte perfekt, lika stora är de. Känns så bra!

Åh, så roligt och spännande! Grattis! :)
  • Wooden
    Spegeelbild skrev 2015-01-16 06:25:43 följande:

Ska försöka ringa barnmorkan idag och få en tid för inskrivningssamtal :) tihi

Det försökte jag med imorse, men jag ska inte bli uppringd förrän vid 11 på måndag :/
  • Wooden
    Nydahl skrev 2015-01-20 13:44:58 följande:

Råkade använda nässpray som man inte ska använda om man är gravid :( är jätte förkyld och tänkte inte alls på att nässpray är någon man inte ska ta !! Är lite orolig nu

Borde ju inte vara nån fara om man bara tagit en eller några gånger. Jag har läst rätt mycket om nässpray för jag är nämligen beroende, men vill såklart inte riskera nåt med bebisen pga nässprayen. Jag tar Nasin och i bipacksedeln står det att det inte finns någon känd påverkan på foster. Däremot läste jag att det är många som blir beroende under graviditeten eftersom det är vanligt med nästäppa som inte går över. Tror generellt att det avråds att ta nässpray just för att man vill undvika beroende.
  • Wooden

Usch, det är bland det jobbigaste jag vet! Har du varit på Apoteket och frågat om det finns nåt du kan ta?

Svar på tråden en positiv tråd bf september