• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Emlan88

Hej! Hänger gärna på er här :)

Plussade igår när min mens var beräknad o gick in i vecka 4+0 idag, Bf 17 September.

Blir vårat tredje, har en son på 7 år o en dotter på 5 som tjatat om syskon länge ;)

Lite ömma bröst och molvärk känner jag av än så länge.

• supertrouper

Fick VUL gjort i onsdags (v5+1) på gynakuten pga blödning. Visade 2 synliga mätbara foster men för tidigt för att kunna se hjärtslag. Ska på uppföljning på onsdag nästa vecka (då jag är i v6+1) och hoppas få se 2 eller åtminstone 1 hjärtslag.

Hade annars inbokat VUL på MVC den 20/1 (v7+0) i samband med inskrivningen pga risken för tvillingbörd och utomkvedshavandeskap.

Välkommen Emlan88, Kookie och nasj!

• alexandra94

Jag vill också vara med! En tjej på 20 år. Träffade min man för mer än 5 år sedan. Nu är vi gifta och väntar vårt första barn som är beräknat att komma den 15e september. Är alltså i vecka 4+2

• mami0912

Hejsan.

Hoppar gärna in här :) Väntar vårt tredje barn med bf 12/9 :) har två flickor som är 5 och snart 3 år :)

• Nydahl

Kul med att fler ansluter sig till tråden :)

Grattis till tvillingarna :) håller tummarna för två hjärtslag nästa ul :)

• nasj

Supertrouper,wow vad kul med tvillingar!!Visste inte ens att de kunde se foster så tidigt som v5,häftigt,grattis!!!Är det från vecka 8 de kan höra hjärtljud?

• supertrouper
    nasj skrev 2015-01-09 20:38:47 följande:
    Supertrouper,wow vad kul med tvillingar!!Visste inte ens att de kunde se foster så tidigt som v5,häftigt,grattis!!!Är det från vecka 8 de kan höra hjärtljud?
    Tydligen kan man det men de var bara 2.64mm och 2.7mm långa så väldigt små. Först när de når 5mm kan man se hjärtslagen. Det brukar vara någon gång mellan 5.5-6.5 vecka. Men det förutsätter att man vet exakt när ägget befruktats och när implantationen skett, och det vet man ju nästan bara om man gör provrörsbefruktning.
  • Moonlight83

Hej.Hoppar gärna in här.Plussade på julafton är nu i vecka 6+4.Har en dotter som fyller 5 om 2 veckor som tjatat länge om syskon.Hon kommer få veta det på sin födelsedag.Vi har kämpat i 2,5år för att få syskon.Har ett ma i v18 och ett mf i v 6 tidigare i år så vi kommer få gå på extra vul nu i början.Ska dit på torsdag i v 7+3 till att börja med.

• bjoorkk

Jag plussade igår på tre olika test, är i vecka 4+0(vecka 5) och beräknad 18 september :)

• niinnii87

Grattis till alla nya plus! Å välkomna! :)

Imorgon går jag in i vecka 6. Har otroligt svårt att sova på nätterna.. Å dessutom har klådan hittat mig redan! På nätterna är den som värst under fötterna. På dagarna är den som värst på magen å brösten!

Magen bråkar med mig. Ena dagen är jag trög i magen andra dagen lös.

Är så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Första barnet kom tröttheten först vid vecka 8 å gav med sig (det värsta) vid vecka 15 tror jag. Å andra barnet va de inte så farligt alls. Men där va de annat som va värre istället.

Denna gången är alla symptomen tidiga å värre..

Muntorrheten har även satt in.. Hoppas symptomen lugnar ner sig snart.

Vilka/vilket symptom är värst för er?

Svar på tråden en positiv tråd bf september