• malbjo

en positiv tråd bf september

Hoppar med här. Är i v 5+2. Har två barn sedan tidigare som är 12 o snart 16. Har ett mf i bagaget april förra året så behöver verkligen positiva tankar:).

Ömma bröst men inte på samma sätt som innan mens utan gör mest ont när jag ligger på magen. Molvärk i magen o trött oxå.

Kommer inte ihåg så mycket av mina tidigare graviditeter.

• malbjo

Så var det dags för jobb, första passet sedan jag plussade. Uniformsbyxorna går knappt att knäppa och jag mår fruktansvärt illa så alla lär väl misstänka något när jag stoppar i mig apelsiner på tvären för det och rostat bröd är typ det enda som går ner :). Spännande att se hur jag skall orka med 4 kvällar i rad och sedan kalas för sonen till helgen puhhh men jag har världens roligaste jobb och att få se sonens min när han får sitt efterlängtade biljardbord kommer få all trötthet att flyga iväg, iaf för stunden.

Ha en bra vecka alla

• malbjo

Önskade just nu att mina symptom gick ner lite. Mår konstant illa o har börjat kräkas. Men får tänka som så att det är positivt det är min kropps sätt att ta hand om hormonerna :). Man ska inte googla för mycket men gjorde ju naturligtvis det ändå. ... Mycket illamående skulle kunna tyda på tvillingar. Huamej hur ska jag klara det fast det löser sig om så skulle vara fallet de hade på ett sätt varit kul eftersom jag är så pass gammal så det blir nog bara denna graviditeten också o mina barn kommer vara så stora när liten kommer. Jaja vi får se framöver.

Jag har berättat för min närmsta kollega som jag håller utbildningar tillsammans med och mina befäl så de inte undrar varför jag helt plötsligt lämnar mina elever jag just nu har mitt under ett pass. Båda mina föräldrar vet och min bästa kompis. Sambons chef vet nog också nu då sambon fick komma senare till jobb imorse eftersom jag inte var kapabel att köra barnen till skolan.

• malbjo
    fyrklöver81 skrev 2015-01-24 11:56:32 följande:

Åh jag mår så dåligt. Orkar inte göra något . Får dåligt samvete mot barnen . Imorse kräktes jag och mannen jobbar.:/ känner mig ynklig.

Någon mer som mår så sjukt dåligt?

Jag minns inte att jag mådde så dåligt förra gången.

Jag mår precis så dåligt, sängläge varvas med soffläge. Jag har inte mått såhär dåligt någon gång tidigare när jag varit gravid men försöker tänka att der är bra att jag mår dåligt för då är det mycket graviditetshormoner igång:) Just nu är jag glad att mina barn är så stora så de klarar sig själv.
  • malbjo
    89an skrev 2015-03-29 21:08:00 följande:

Jag har inte heller fått kallelse. Har bf den 13/9... Är ganska lugn över graviditeten, men är sjukt missnöjd över vårdbemötandet från Malmö/Lund-regionen. Har i princip landets bästa sjukhus, men vad spelar det för roll när det är omöjligt att få kontakt med vården? Går in i vecka 17 idag eller imorgon och har alltså inte fått kallelse än. Var på inskrivning i vecka 15 eftersom de har så dåligt med tider och först inte ville lyssna på vilken vecka jag var i utan räknade från senaste mens, fast den gav helt hel datum. När jag var hos bm för hälsosamtal sa hon i princip bara: "men oj, då kan vi ju inte skriva in dig så tidigt som vi tänkt. Men nästa lediga tid vi har är först mycket senare". Ångrar att jag inte valde att gå helt och hållet privat, men orkar inte ändra nu. Får väl se om den där kallelsen dyker upp i veckan. Kommer väl vara i v25 när det blir dags för RUL xD

Jag bor oxå i skåne men går privat Hälsomedicinskt Center de gör själv sina ul så där får man tider i god tid o hjälp direkt när man behöver. Vet dock inte om man måste vara listad hos dem som vårdcentral för att få gå hos deras bm. Jag är supernöjd:). Hoppas du får tid snart.
Svar på tråden en positiv tråd bf september