89an skrev 2015-03-29 21:08:00 följande:
Jag har inte heller fått kallelse. Har bf den 13/9... Är ganska lugn över graviditeten, men är sjukt missnöjd över vårdbemötandet från Malmö/Lund-regionen. Har i princip landets bästa sjukhus, men vad spelar det för roll när det är omöjligt att få kontakt med vården? Går in i vecka 17 idag eller imorgon och har alltså inte fått kallelse än. Var på inskrivning i vecka 15 eftersom de har så dåligt med tider och först inte ville lyssna på vilken vecka jag var i utan räknade från senaste mens, fast den gav helt hel datum. När jag var hos bm för hälsosamtal sa hon i princip bara: "men oj, då kan vi ju inte skriva in dig så tidigt som vi tänkt. Men nästa lediga tid vi har är först mycket senare". Ångrar att jag inte valde att gå helt och hållet privat, men orkar inte ändra nu. Får väl se om den där kallelsen dyker upp i veckan. Kommer väl vara i v25 när det blir dags för RUL xD
Jag bor oxå i skåne men går privat Hälsomedicinskt Center de gör själv sina ul så där får man tider i god tid o hjälp direkt när man behöver. Vet dock inte om man måste vara listad hos dem som vårdcentral för att få gå hos deras bm. Jag är supernöjd:). Hoppas du får tid snart.