• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-19 12:27:29 följande:

Konstigt, jag fick intrycket av att du fick dansa och umgås ute utan att få frågan om du vill knulla. Eller har något ändrats sedan ditt senaste inlägg?

Urskiljningslöst? Vem har pratat om urskiljningslöst? Apropå dina fria tolkningar.

Var någonstans har jag avgjort vilka som är trevliga? Det är väl upp till mottagaren att avgöra, dvs inte dig eller mig.

Jag diskuterar specifikt kvinnor och män som ställer frågan på krogen. Vill du diskutera mäns sexuella våld mot kvinnor, män som ställer frågan eller helkroppstråden så är du välkommen att skapa en egen tråd om det, eller en meta-diskussion med någon som är intresserad.

Jag blir oerhört ledsen av att du finner mitt bemötande provocerande. Riktigt tråkigt.

Självklart har jag rätt att tycka precis vad jag vill om personer som skriver var som helst, även i helkroppstråden, vem är du att begränsa min rätt att ha en åsikt? Nu tillmäter du dig återigen oerhört stor betydelse. Det börjar snudda på megalomani faktiskt.

Väldigt tråkigt att du inte ser skillnaden på att fråga en specifik, fysiskt närvarande man eller kvinna i baren om hen vill knulla, och att spamma samtliga som skulle kunna vara kvinnor på ett anonymt forum om de vill knulla. Men du kanske ändrar dig om det också, vem vet.

Nu tror jag bestämt du får läsa om mitt inlägg för du har inte förstått så mycket av det.

Jag skrev att jag vill kunna vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Jag är tacksam att det fungerat så för mig ... Och hoppas att det fortsätter så.

Urskiljningen av kvinnor måste vara väldigt begränsad om man ställer frågan om sex, det absolut första man gör. Då vet man i princip inget om vem man har framför sig.

Du har skrivit att du har svårt att tänka dig att dina vänner kan upplevas respektlösa och oartiga när de frågar ?Vill du knulla ?. Du försöker göra din åsikt till den i princip enda existerande åsikten.

Sexuellt våld mot kvinnor är en del av verkligheten, vare sig du vill eller inte.

Vad gäller hkt nämnde jag det för att du ändrar inställning 180 grader när det gäller dina kompisar.

Jag tycker inte om att direkt få frågan ?vill du knulla? från främmande män, varken här, eller i verkligheten,(och det gäller oavsett vilken miljö), för enligt mig är det ett tecken på lågt EQ, men om det händer här är det oerhört lätt att strunta i. Jag behöver aldrig möta mannen, vara rädd eller svara. I värsta fall kan jag skriva anonymt, eller helt enkelt stänga locket på datorn.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-19 20:56:29 följande:

Det är tråkigt att du förstår skriven text så dåligt.

Jag får säga detsamma.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:57:48 följande:

Nu tror jag bestämt du får läsa om mitt inlägg för du har inte förstått så mycket av det.

Jag skrev att jag vill kunna vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Jag är tacksam att det fungerat så för mig ... Och hoppas att det fortsätter så.

Urskiljningen av kvinnor måste vara väldigt begränsad om man ställer frågan om sex, det absolut första man gör. Då vet man i princip inget om vem man har framför sig.

Du har skrivit att du har svårt att tänka dig att dina vänner kan upplevas respektlösa och oartiga när de frågar ?Vill du knulla ?. Du försöker göra din åsikt till den i princip enda existerande åsikten.

Sexuellt våld mot kvinnor är en del av verkligheten, vare sig du vill eller inte.

Vad gäller hkt nämnde jag det för att du ändrar inställning 180 grader när det gäller dina kompisar.

Jag tycker inte om att direkt få frågan ?vill du knulla? från främmande män, varken här, eller i verkligheten,(och det gäller oavsett vilken miljö), för enligt mig är det ett tecken på lågt EQ, men om det händer här är det oerhört lätt att strunta i. Jag behöver aldrig möta mannen, vara rädd eller svara. I värsta fall kan jag skriva anonymt, eller helt enkelt stänga locket på datorn.

Jag läste exakt vad som stod i ditt inlägg. Uppenbarligen kan du, enligt egen utsago, vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Varför skulle det ändras? Eftersom du reagerar så starkt på ett fenomen som aldrig har påverkat dig, vad är problemet med att det finns kvinnor som frågar män ute på krogen om de vill knulla?

Du skrev urskiljningslöst. Nu har du ändrat dig till "begränsad urskiljning", vilket är långt ifrån samma sak. Vad skall du ändra det till härnäst, apropå kategoriska uttalanden och ändra sig?

Ja, eftersom jag känner mina vänner så har jag svårt att tänka mig att de upplevs som respektlösa och oartiga. Vilket inte är samma sak som att jag skulle påstå att de aldrig upplevs som respektlösa och oartiga. Oavsett vilket så är det upp till mottagaren av frågan att avgöra, och det är definitivt inte du.

Lågbegåvade kvinnor är också en del av verkligheten, vare sig jag vill eller inte, men det är inte heller ämnet för den här diskussionen.

Konstigt, jag visste inte att mina vänner skrev i helkroppstråden. Vilket intressant upplägg för en ny tråd. Men nej, jag har inte ändrat åsikt om något alls faktiskt, och de åsikterna är jag fri att ha oavsett hur provocerad du blir av dem.

Brukar du ofta få frågan om du vill knulla i verkligheten? Eftersom du formulerar dig "Jag tycker inte om".
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 21:01:54 följande:

Jag får säga detsamma.

Skillnaden mellan dig och mig är att det inte behövs något känslomässigt filter för att förstå min text.
    Smecker skrev 2015-11-19 20:56:29 följande:

Vad var din fråga eller ditt påstående när jag hänvisade till kontexten? Kan du läsa den igen, och återge den korrekt, utan att skriva om den eller förbättra den med dina fria tolkningar så den bättre skall passa din agenda?

Nej det kunde du tydligen inte. Surprise.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

[..] Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

[..]

Det här är lite för bra för att inte lyftas fram. Det är helt klart värt att begrunda.

Om man har tittat på varandra, eller om kvinnan dansar kråmande, utstuderat sexigt, t ex tar sensuellt på sin kropp, så är det okej att som man gå fram och fråga om hon vill knulla. Då är det inte längre oartigt eller respektlöst, och risken för sexuellt våld är försumbar.

För att undvika vantolkningar: försumbar

som kan försummas; som man inte behöver ta hänsyn till

Synonymer: negligibel, obetydlig
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

Den direkta översättningen av det latinska ordet kontext är "med text" och dess ursprungligliga betydelse är att förstå ett ord, eller en mening, utifrån dess sammanhang. Ordet kontext har med tiden vidgas i sin betydelse och kan bäst översättas med det svenska ordet sammanhang, och i en ytterligare utvidgning, social situation, miljö och omständigheter.

I diskussionen mellan Smecker och mig har jag tydliggjort att miljön, som jag syftar på, är vanlig krogmiljö med blandade människor, dvs ingen sexklubb. Jag har vidare tydliggjort att situationen jag utgår ifrån är om en man i det första ögonblick man möts frågar "vill du knulla" . Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

Det som är speciellt i diskussionen mellan mig och Smecker är att jag gett mig själv, eller andra kvinnor som inte vill ha sex, som exempel. I de fallen tycker han att man är lättkränkt om upplever att frågan om sex känns respektlös.

Då undrar jag, vilken kontext, dvs vilken social situation, vilket sammanhang, är det han tänker på när han ihåligt och torftigt upprepar ordet kontext utan att förklara vilka sammanhang han syftar på.

Menar du att Smecker har fel i att det inte per automatik är respektlöst att fråga någon på krogen om hen vill knulla? Menar du att det kvittar vilket sammanhang det sker i utöver att det är på krogen och att personerna varken känner varandra sen tidigare eller har flirtat under kvällens gång?

Jag tänker att det är ganska svårt, för att inte tala om omöjligt, att motbevisa hans påstående. Då måste man ju fråga alla på hela jorden. Däremot räcker det med att en person välkomnat en sån fråga av en okänd person på krogen, för att han ska få rätt i att det inte automatiskt är respektlöst Han behöver ju inte ens känna till hela kontexten, dvs omständigheterna utöver att hans vän inte flirtat med den tillfrågade under kvällen och befinner sig på krogen, för att kunna påstå att det beror på kontexten. Uppenbarligen är det ju något i kontexten som skiljer, om den ena uppskattat det och den andra blivit kränkt.

Hans åsikter får du däremot fråga honom om.
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-19 22:52:48 följande:
    Menar du att Smecker har fel i att det inte per automatik är respektlöst att fråga någon på krogen om hen vill knulla? Menar du att det kvittar vilket sammanhang det sker i utöver att det är på krogen och att personerna varken känner varandra sen tidigare eller har flirtat under kvällens gång?

Jag tänker att det är ganska svårt, för att inte tala om omöjligt, att motbevisa hans påstående. Då måste man ju fråga alla på hela jorden.

Däremot räcker det med att en person välkomnat en sån fråga av en okänd person på krogen, för att han ska få rätt i att det inte automatiskt är respektlöst

Han behöver ju inte ens känna till hela kontexten, dvs omständigheterna utöver att hans vän inte flirtat med den tillfrågade under kvällen och befinner sig på krogen, för att kunna påstå att det beror på kontexten. Uppenbarligen är det ju något i kontexten som skiljer, om den ena uppskattat det och den andra blivit kränkt.

Hans åsikter får du däremot fråga honom om.
    "Jag tycker inte det är respektfullt om en okänd man kommer fram till en kvinna, han inte haft någon kontakt med, och frågar om hon vill knulla. 
    Givetvis kan det bemötandet uppskattas av vissa kvinnor, men det hjälper inte mig, och oss kvinnor som inte är intresserade".

Gissa, Schna, vem det är som jag har citerat här ovan !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-19 21:44:56 följande:
    Skillnaden mellan dig och mig är att det inte behövs något känslomässigt filter för att förstå min text.

Nej det kunde du tydligen inte. Surprise.
    ......laugh3
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-19 22:01:24 följande:
    Det här är lite för bra för att inte lyftas fram. Det är helt klart värt att begrunda.

Om man har tittat på varandra, eller om kvinnan dansar kråmande, utstuderat sexigt, t ex tar sensuellt på sin kropp, så är det okej att som man gå fram och fråga om hon vill knulla. Då är det inte längre oartigt eller respektlöst, och risken för sexuellt våld är försumbar.

Risken för krogrelaterat våld är väl alltid...... relevant ("relevant" borde täcka in det mesta, det gäller att vara noga med orden när Smecker skall svara.....!) speciellt för kvinnan. Oavsett om gubben flörtat innan eller inte. Du får gärna, Smecker, förklara varför risken blir....försumbar, enbart baserat på att att kontakten föregås av en flört. Eller liknande. Och nej, det påståendet är inte Celines. Det är ditt.

Synonymer till flört: Uppvaktning,kuttrasjubehagligt ögonmöteinvit.
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-19 22:01:24 följande:

Om man har tittat på varandra, eller om kvinnan dansar kråmande, utstuderat sexigt, t ex tar sensuellt på sin kropp, så är det okej att som man gå fram och fråga om hon vill knulla.

Då är det inte längre oartigt eller respektlöst, och risken för sexuellt våld är försumbar.

"Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt"

Du som är så helvetes noga med att en ordalydelse skall vara EXAKT.....peka på var i texten ovan som skribenten skulle ha ändrat åsikt i frågan, var i texten skriver skribenten att det inte längre är, citat:

"oartigt eller respektlöst" ...slut citat. Jag får det nämligen till att man får räkna med att få en förfrågan om en eventuell sexuell kontant vid ett dylikt uppträdande, inte att det inte är respektlöst. 
    Skribenten kanske tycker det, men skribenten har då fan inte gett uttryck för detta. Ingenstans. Det är, precis som vanligt....din, Smecker, DIN tolkning av saken.

Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?