• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • j a d e
    S c h n a skrev 2015-11-18 20:00:05 följande:

Jag håller med, låt karln ha sin Nutella ifred!

Jävla asgamar alltså.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-18 18:12:53 följande:

Du klamrar dig fast väldigt mycket kring ordet kontext, men du klarar inte av att utveckla vad det egentligen innebär i den rådande debatten. Du har skrivit att du har svårt att se att det skulle vara respektlöst och oartigt att fråga en främmande kvinna "vill du knulla" och det beror tydligen på din personliga uppfattning av dina vänner. Du gör dig själv till någon talesperson och domare för vilka personer som är trevliga /artiga. Det är alltså dina personliga relationer till dessa män och din personliga bedömningen som du använder som en faktiskt sanning. Du vet inte hur andra upplever dina vänner. Det är väl inte ens säkert att dina kompisar berättat om deras frågor till kvinnor föregåtts av blickar eller annat flirtade. Är det dig eller kompisar jag diskuterar med? Har kompisarna godkänt det du skriver?

Snacka om att kasta sten i glashus.

Jag vet inte vad det är du stör dig på att jag har ändrat mig angående. Berätta gärna, eftersom ditt fokus upprepade gånger hamnar där. Jag kan inte se vad det har med debatten att göra, men tydligen är det väldigt viktigt för dig.

Du sänder dubbla budskap här på familjeliv. Varför är det okej att fråga kvinnor, som inte är intresserade om sex, bara för att de befinner sig på krogen? Du har uttalat dig väldigt kritiskt mot män som flirtar med kvinnor i helkroppstråden trots att kvinnorna flirtar tillbaka. Jag vet att vissa som finns i tråden bara är där för för att de gillar att visa upp sig eller titta, och har inget mer syfte . Andra har börjat sexchatta eller maila med varandra, och ytterligare andra har inlett sexuella relationer, eller kärleksrelationer.

Du hänvisar till kontexten när det gäller att du tycker att det är okej när dina vänner inleder sina kontakter på krogen med "vill du knulla" . Du tycker tydligen att sammanhanget och miljön rättfärdigar det bemötandet?

Men du tycker tydligen inte kontexten i hkt funkar. Varför? På vilket sätt skiljer sig kontexten?...Eller är det så att du blandar in dina personliga åsikter om vad som är rätt och fel.

Om jag går ensam i en mörk gränd och det dyker upp en man strax bakom mig kan jag bli rädd. Orsaken till min rädsla är att jag vet att risken finns att att något kan hända mig, trots att majoriteten av män är ofarliga. På samma sätt riskerar jag att känna obehag om en helt främmande man frågar om sex. Bakgrunden till att obehag uppstår är en naturlig försvarsmekanism. Jag vet inte vem jag har framför mig. Orsaken är ju att sexuellt ofredande kan bli en verklighet och detta behöver inte män känna.

Jag beskrev för Flex om hur en man tryckte upp mig mot väggen en gång på väg från en restaurang. Du tycker väl inte att sådana struntsaker är något att bry sig om,men för mig var det jätteläskigt. Att sådana, (och värre) situationer förekommer finns i bakhuvudet /bakgrunden i mötet med okända män. Män är inte alls lika utsatta.

Det är en balansgång hur man ska förhålla sig och bete sig mot människor. Ibland skär det sig, men man får göra det bästa för hitta balansen, och för mig ingår det att ta reda på lite mer om en kvinna innan man ställer frågan om sex. Hur svårt kan det vara att visa lite intresse för vem man har framför sig?

Snyggt försök till att spegla argumenten, tyvärr fick du det i vanlig ordning inte helt rätt. Det blir lite som att gå i spegelhuset, man vet vad det borde föreställa, men det gör det inte. Försök gärna igen, men var lite mer exakt när du refererar det du påstår vara vad jag skrivit och uttryckt.

Nej, de enda som kan bedöma ifall mina vänner uppfattas som trevliga och artiga är de personer som får frågan, där får deras success rate tala för sig själv. Vad jag vet är det få män och kvinnor som blivit upprörda av frågan, de flesta som inte nappar tar det med en klackspark. Sunt förnuft säger att det är extremt kontraproduktivt att hålla fast vid en strategi som inte ger utdelning, så även där kan man dra egna slutsatser. Jag umgås inte med korkade personer, så mycket är i alla fall klart.

Varför du envist håller fast vid män när jag klart och tydligt skriver att det är både kvinnor och män som begagnar sig av den strategin förstår jag inte. Jag är för jämlikhet, men du kanske är lite mer konservativt könsstereotyp i dina åsikter.

Stör mig på? Nu tillmäter du dig lite väl stor betydelse igen. Men absolut, jag är road av kontrasten mellan kategoriska uttalanden och historiskt beteende. Det blir extra tydligt när man följt det över åren.

Vad har dina exhibitionistiska behov med den här diskussionen att göra? Brukar du klä av dig på krogen? Om du känner för att diskutera helkroppstråden så finns det trådar för det med, annars kan du säkert starta en egen. Bara för att jag t ex uttrycker en åsikt om rökning, så betyder det inte att du kan dra några slutsatser om mina åsikter om snusning från det. Vill du diskutera män som kommer med sexuella förslag på internet så finns det trådar för det med. Annars får du gärna starta en egen.

Är det du som bestämmer hur andra känner sig bemötta när de får frågan? Du har enligt egen utsago aldrig fått den, så jag ser inte riktigt vad problemet för dig är, vad som motiverar ditt uppenbara känslomässiga engagemang i frågan. I just den här frågan verkar du oerhört provocerad av min åsikt att det inte per automatik måste vara respektlöst att fråga en man eller kvinna på krogen ifall hen vill knulla, nästan lika provocerad som av att det finns män och kvinnor som nappar på det. Frågan är varför du blir så provocerad, när det helt enkelt aldrig händer dig.

Enligt din syn på saken så är alltså varenda kontaktförsök på krogen en potentiell våldtäkt. Om inte, så ser jag inte relevansen där, bortsett från att du är rädd för män, vilket visserligen förklarar en del. Jag kan lätt vaska fram många kvinnor som tycker att det är respektlöst och hotfullt att män kommer fram till dem på krogen och börjar prata, delar du deras åsikt? Jag menar, det finns ju de kvinnor som tycker så. Och vems åsikt är det som skall avgöra hur man skall agera på krogen?

Jag har över huvud taget inte kommenterat den händelse som du beskrev för MrFlex, så avstå gärna från att tillskriva mig åsikter som jag aldrig har uttryckt.

Intresse kan man visa på många olika sätt. Sex är ett av dem.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-18 20:05:31 följande:

Snyggt försök till att spegla argumenten, tyvärr fick du det i vanlig ordning inte helt rätt. Det blir lite som att gå i spegelhuset, man vet vad det borde föreställa, men det gör det inte. Försök gärna igen, men var lite mer exakt när du refererar det du påstår vara vad jag skrivit och uttryckt.

Nej, de enda som kan bedöma ifall mina vänner uppfattas som trevliga och artiga är de personer som får frågan, där får deras success rate tala för sig själv. Vad jag vet är det få män och kvinnor som blivit upprörda av frågan, de flesta som inte nappar tar det med en klackspark. Sunt förnuft säger att det är extremt kontraproduktivt att hålla fast vid en strategi som inte ger utdelning, så även där kan man dra egna slutsatser. Jag umgås inte med korkade personer, så mycket är i alla fall klart.

Varför du envist håller fast vid män när jag klart och tydligt skriver att det är både kvinnor och män som begagnar sig av den strategin förstår jag inte. Jag är för jämlikhet, men du kanske är lite mer konservativt könsstereotyp i dina åsikter.

Stör mig på? Nu tillmäter du dig lite väl stor betydelse igen. Men absolut, jag är road av kontrasten mellan kategoriska uttalanden och historiskt beteende. Det blir extra tydligt när man följt det över åren.

Vad har dina exhibitionistiska behov med den här diskussionen att göra? Brukar du klä av dig på krogen? Om du känner för att diskutera helkroppstråden så finns det trådar för det med, annars kan du säkert starta en egen. Bara för att jag t ex uttrycker en åsikt om rökning, så betyder det inte att du kan dra några slutsatser om mina åsikter om snusning från det. Vill du diskutera män som kommer med sexuella förslag på internet så finns det trådar för det med. Annars får du gärna starta en egen.

Är det du som bestämmer hur andra känner sig bemötta när de får frågan? Du har enligt egen utsago aldrig fått den, så jag ser inte riktigt vad problemet för dig är, vad som motiverar ditt uppenbara känslomässiga engagemang i frågan. I just den här frågan verkar du oerhört provocerad av min åsikt att det inte per automatik måste vara respektlöst att fråga en man eller kvinna på krogen ifall hen vill knulla, nästan lika provocerad som av att det finns män och kvinnor som nappar på det. Frågan är varför du blir så provocerad, när det helt enkelt aldrig händer dig.

Enligt din syn på saken så är alltså varenda kontaktförsök på krogen en potentiell våldtäkt. Om inte, så ser jag inte relevansen där, bortsett från att du är rädd för män, vilket visserligen förklarar en del. Jag kan lätt vaska fram många kvinnor som tycker att det är respektlöst och hotfullt att män kommer fram till dem på krogen och börjar prata, delar du deras åsikt? Jag menar, det finns ju de kvinnor som tycker så. Och vems åsikt är det som skall avgöra hur man skall agera på krogen?

Jag har över huvud taget inte kommenterat den händelse som du beskrev för MrFlex, så avstå gärna från att tillskriva mig åsikter som jag aldrig har uttryckt.

Intresse kan man visa på många olika sätt. Sex är ett av dem.

Jag skulle tycka att det vore tråkigt om fler män anammade dina vänners stil att inleda möten, med okända kvinnor, med frågan "vill du knulla"

Jag tycker att man ska kunna få vara ute och dansa och umgås med folk utan att män man inte har träffat frågar om man vill knulla. Jag vill ses som individ inte ett random hål att stoppa kuken i.

Givetvis vill både kvinnor och män ha sex, och om man inte urskiljningslöst ställer frågan till höger och vänster och i stället kollar upp om kvinnan verkar intresserad, får frågan ett större fokus på personen bakom, och då är risken mindre att frågan blir helt fel.

Du ger dig rätten att avgöra vilka som är trevliga och förutsätter att din bedömning av män avgör att de kan gå fram till främmande kvinnor och inleda med frågan "vill du knulla" på ett artigt och respektfullt sätt... Och skulle kvinnan ogilla det, ger du ger dig rätten att bedöma henne som lättkränkt. Det säger tyvärr mycket om din människosyn och din övertro på dig själv.

Män är inte lika utsatta sexuellt, så jag har fokuserat debatten på kvinnor som får frågor av män. Men det där att kvinnor är mer utsatta förstår du uppenbarligen inte. Att de flesta möten inte leder till våldtäkt räcker inte.

Det som provocerar mig här i tråden är ditt bemötande mot mig.

Du anser inte att mina argument är något att ta på allvar pga min sk "historik". Utan att berätta vad du menar med det. Det är bedrövligt att se hur du försöker förminska mig på flertal sätt.

Du godkänner inte att jag skriver hur jag känner, för det tror du inte jag kan bedöma eftersom jag ändrar mig så ofta (?!) , men DU får givetvis berätta hur JAG känner. Att jag är lättkränkt, provocerad av att andra kvinnor får frågan om sex, men inte jag, och att jag bara är avundsjuk (!) , att jag inte klarar av att tänka mig in i olika situationer osv,osv.

Tänk efter hur du beter dig.

Att jag fortsätter debattera med dig beror på att jag vill visa att jag genomskådar ditt sätt mot mig.

Jag sitter inte bara här och tar emot irrelevanta idéer du har för att föringa mig och det jag skriver.

Dåligt försök att kollra bort det jag skrev om män i hkt.

Du vågade inte bemöta den verkliga frågeställningen, den om dina uttalanden. Nämligen att DU anser dig har rätt att tycka vad du vill om män som skriver i hkt.

Då är du väldigt kritisk, på ett kategoriskt sätt om både män och kvinnor och deras beteende och du bryr det inte ett skit om att både män och kvinnor får det de vill ha där
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence

Tillägg till mitt senaste inlägg :

Varken du och jag vet hur en främmande kvinna kommer att reagera eller känna om hon får frågan "vill du knulla "

Det är just därför jag tycker att det är mer respektfullt att prata en stund med kvinnan innan man kommer med frågan om sex. Dels för att kvinnan hinner visa totalt ointresse,(om hon tycker att mannen verkar osympatisk) eller helt enkelt bara för att bli bemött mer som en person, än som ett desperat och slumpmässigt hål .

• Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 10:39:04 följande:

Jag skulle tycka att det vore tråkigt om fler män anammade dina vänners stil att inleda möten, med okända kvinnor, med frågan "vill du knulla"

Jag tycker att man ska kunna få vara ute och dansa och umgås med folk utan att män man inte har träffat frågar om man vill knulla. Jag vill ses som individ inte ett random hål att stoppa kuken i.

Givetvis vill både kvinnor och män ha sex, och om man inte urskiljningslöst ställer frågan till höger och vänster och i stället kollar upp om kvinnan verkar intresserad, får frågan ett större fokus på personen bakom, och då är risken mindre att frågan blir helt fel.

Du ger dig rätten att avgöra vilka som är trevliga och förutsätter att din bedömning av män avgör att de kan gå fram till främmande kvinnor och inleda med frågan "vill du knulla" på ett artigt och respektfullt sätt... Och skulle kvinnan ogilla det, ger du ger dig rätten att bedöma henne som lättkränkt. Det säger tyvärr mycket om din människosyn och din övertro på dig själv.

Män är inte lika utsatta sexuellt, så jag har fokuserat debatten på kvinnor som får frågor av män. Men det där att kvinnor är mer utsatta förstår du uppenbarligen inte. Att de flesta möten inte leder till våldtäkt räcker inte.

Det som provocerar mig här i tråden är ditt bemötande mot mig.

Du anser inte att mina argument är något att ta på allvar pga min sk "historik". Utan att berätta vad du menar med det. Det är bedrövligt att se hur du försöker förminska mig på flertal sätt.

Du godkänner inte att jag skriver hur jag känner, för det tror du inte jag kan bedöma eftersom jag ändrar mig så ofta (?!) , men DU får givetvis berätta hur JAG känner. Att jag är lättkränkt, provocerad av att andra kvinnor får frågan om sex, men inte jag, och att jag bara är avundsjuk (!) , att jag inte klarar av att tänka mig in i olika situationer osv,osv.

Tänk efter hur du beter dig.

Att jag fortsätter debattera med dig beror på att jag vill visa att jag genomskådar ditt sätt mot mig.

Jag sitter inte bara här och tar emot irrelevanta idéer du har för att föringa mig och det jag skriver.

Dåligt försök att kollra bort det jag skrev om män i hkt.

Du vågade inte bemöta den verkliga frågeställningen, den om dina uttalanden. Nämligen att DU anser dig har rätt att tycka vad du vill om män som skriver i hkt.

Då är du väldigt kritisk, på ett kategoriskt sätt om både män och kvinnor och deras beteende och du bryr det inte ett skit om att både män och kvinnor får det de vill ha där

Konstigt, jag fick intrycket av att du fick dansa och umgås ute utan att få frågan om du vill knulla. Eller har något ändrats sedan ditt senaste inlägg?

Urskiljningslöst? Vem har pratat om urskiljningslöst? Apropå dina fria tolkningar.

Var någonstans har jag avgjort vilka som är trevliga? Det är väl upp till mottagaren att avgöra, dvs inte dig eller mig.

Jag diskuterar specifikt kvinnor och män som ställer frågan på krogen. Vill du diskutera mäns sexuella våld mot kvinnor, män som ställer frågan eller helkroppstråden så är du välkommen att skapa en egen tråd om det, eller en meta-diskussion med någon som är intresserad.

Jag blir oerhört ledsen av att du finner mitt bemötande provocerande. Riktigt tråkigt.

Självklart har jag rätt att tycka precis vad jag vill om personer som skriver var som helst, även i helkroppstråden, vem är du att begränsa min rätt att ha en åsikt? Nu tillmäter du dig återigen oerhört stor betydelse. Det börjar snudda på megalomani faktiskt.

Väldigt tråkigt att du inte ser skillnaden på att fråga en specifik, fysiskt närvarande man eller kvinna i baren om hen vill knulla, och att spamma samtliga som skulle kunna vara kvinnor på ett anonymt forum om de vill knulla. Men du kanske ändrar dig om det också, vem vet.
  • S c h n a

Nu är jag knappast något språkligt geni eller ens i närheten, och min läsförståelse är absolut inte klockren. Med det sagt undrar jag om det eventuellt skulle kunna underlätta om man lät bli att tolka begreppet "kontext" som ett trist utfyllnadsord?

• Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-19 12:27:29 följande:
    ....text.
    Detta är tredje gången jag ställer samma fråga och du duckar gång på gång, Smecker, du uppträder som en riktig fegis som inte vågar stå för sina egna uttalanden. Men jag är egentligen inte förvånad, du, AV ALLA, kan ju inte komma med dubbla budskap, hur skulle det se ut....

Men......jag försöker återigen.

Jag vill gärna ha svar på följande frågor:

1. Varför du så många gånger har varit kritisk till män som skickar PM och inleder med sexuella frågor som det första dom gör till för dom okända kvinnor. Varför är inte det okej (vilket du har skrivit tidigare i annan tråd) när du tycker det är så bra i verkligheten ???

2När är det, enligt dig, Smecker, respektfullt att ställa frågan "vill du knulla" till en helt okänd kvinna ??? Eftersom det inte, som du så vackert uttrycker det, automatiskt är respektlöst. Det borde ju innebära att under vissa omständigheter är att visa motparten tillbörlig respekt att inleda konversationen med frågan som allt handlar om.

Och nej, swingersparty och sexklubbar räknas inte här. Av naturliga orsaker.

Så...fortsätta fega, Smecker, eller stå för vad du tidigare uttryckt !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-19 12:35:24 följande:
    Nu är jag knappast något språkligt geni eller ens i närheten, och min läsförståelse är absolut inte klockren. Med det sagt undrar jag om det eventuellt skulle kunna underlätta om man lät bli att tolka begreppet "kontext" som ett trist utfyllnadsord?
    Sant, så du skall få lite hjälp på vägen, S c h n a.

Eng: context [ˈkɒntekst], pluralis: contexts; adjektiv: contextual; adverb: contextually.

Latin: contextus {uttal: kånntex´tuss} 'sammanvävning'; verb: contexere {uttal: kånntex´ere} 'väva samman'. 'förena'.

Svenska ordformer: kontexter, kontexters, kontexterna, kontextens, kontexternas, kontextuell, kontextuellt, kontextuella. I stället för att som i engelskan använda adjektivet contextual (försvenskat till 'kontextuell') konstruerar man i svenskan sammansättningar med substantivet 'kontext' som i 'kontextmodellen'.

Grundbetydelse: Sammanhang. Termen kontext syftar i regel på den betydelse som sammanhang av olika slag har: a) i fråga om påverkan på något och b) på någons uppfattning av enskilda fenomen i situationer.

Alla levande varelser är mer eller mindre sammanhangskänsliga (eng: context sensitive).

Inre och yttre kontext

Skillnaden mellan inre och yttre kontext beskrivs olika beroende på om dessa termer förekommer i ett individfokuserat eller gruppfokuserat perspektiv:

Den inre kontexten är tankar, känslor, motiv och fysiologiska processer inom en individ (människa och djur med samma typ av nervsystem som pimaterna, hos växter och djur med enklare nervsystem enbart fysiologiska processer). Den yttre kontexten är det som finns och händer utanför individen. allt som finns i omvärlden såväl sådant som individen registrerar och reagerar på som sådant som inverkar på ett mer indirekt sätt som till exempel lufttryck, luftfuktighet och strålning. Den inre kontexten (eg: inner context) består av sådant som ett fenomen självt är en del av ur en viss synpunkt, t ex en familj, ett företag, en kommun eller ett land. Den yttre kontexten (eng: outer context) består av sådant som påverkar den inre kontexten, t ex hur kvinnofrigörelsen påverkar familjelivet, hur statsmaktens minskade engagemang i kommunens angelägenheter påverkar kommunal organisation och verksamhet, hur internationell konjunktur påverkar ett lands, en kommuns eller en familjs ekonomi. 

Relaterade sökord: fältteori, gestaltpsykologi, interaktion, interpersonell, kontextmodellen, kontextuell beteendevetenskap, kontextuell funktionalism, kontextblindhet, kontextuellt lärande, kulturmönster,relationism, RFT, situationism.

Hoppas det klarnade något.

Kram //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-19 12:35:24 följande:

Den direkta översättningen av det latinska ordet kontext är "med text" och dess ursprungligliga betydelse är att förstå ett ord, eller en mening, utifrån dess sammanhang. Ordet kontext har med tiden vidgas i sin betydelse och kan bäst översättas med det svenska ordet sammanhang, och i en ytterligare utvidgning, social situation, miljö och omständigheter.

I diskussionen mellan Smecker och mig har jag tydliggjort att miljön, som jag syftar på, är vanlig krogmiljö med blandade människor, dvs ingen sexklubb. Jag har vidare tydliggjort att situationen jag utgår ifrån är om en man i det första ögonblick man möts frågar "vill du knulla" . Jag har också skrivit att jag kan förstå om frågan kommer efter olika typ av flirtade, som tex blickar eller kråmande dans. Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

Det som är speciellt i diskussionen mellan mig och Smecker är att jag gett mig själv, eller andra kvinnor som inte vill ha sex, som exempel. I de fallen tycker han att man är lättkränkt om upplever att frågan om sex känns respektlös.

Då undrar jag, vilken kontext, dvs vilken social situation, vilket sammanhang, är det han tänker på när han ihåligt och torftigt upprepar ordet kontext utan att förklara vilka sammanhang han syftar på.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

[..]

Då undrar jag, vilken kontext, dvs vilken social situation, vilket sammanhang, är det han tänker på när han ihåligt och torftigt upprepar ordet kontext utan att förklara vilka sammanhang han syftar på.

Det är tråkigt att du förstår skriven text så dåligt.

Vad var din fråga eller ditt påstående när jag hänvisade till kontexten? Kan du läsa den igen, och återge den korrekt, utan att skriva om den eller förbättra den med dina fria tolkningar så den bättre skall passa din agenda?
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?