• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Anonym (Mister Blister)
    Anonym (Tjej 20) skrev 2014-12-02 02:21:48 följande:
    Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 
    Jag skulle tycka att det vore otroligt tacky. Spelar ingen roll hur bra du ser ut, du skulle äckla mig ändå och jag skulle alla dagar i veckan välja en mindre snygg tjej med lite stil framför dig.

Å andra sidan: Vad har du att förlora? På det rättframma sättet hinner du fråga bra många killar och flera kommer med all säkerhet säga ja, så kör hårt, säger jag!
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-16 21:29:27 följande:
    Om valet står mellan att bli antastad på krogen av en skabbig ekorre och att bli antastad av fint nigande taniga gossar på ditt gym så är valet inte helt givet.

Nu går jag inte på krogen numera, och det var säkert 15-20 år sedan jag senast frågade en okänd kvinna på krogen om hon ville knulla, så min personliga erfarenhet i frågan är något utdaterad.
    Din inställning av vad som är att anse som att bemöta en annan människa med respekt, den lämnar mycket att önska. Jävligt mycket.

Det är fan sjukt.....
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Smecker
    Anton Chigurh skrev 2015-11-16 21:42:15 följande:

Din inställning av vad som är att anse som att bemöta en annan människa med respekt, den lämnar mycket att önska. Jävligt mycket.

Det är fan sjukt.....

Tyvärr, Arnold, men genom dig själv känner du bara dig själv. Ju fortare du inser det desto lättare tuggar du i dig verkligheten.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-16 21:16:24 följande:

Nämen. Känsligt ämne tydligen, det där med konsekventa uttalanden. Så om jag, rent hypotetiskt, frågar om du har en historia av att uttala dig konsekvent om en sak, för att sedan när du väl är där själv göra totalt annorlunda än du konsekvent uttalade dig om, så är det härskarteknik? Det skulle ju kunna vara vilka ämnen som helst, t ex svälja sperma, otrohet, wet etc. Jag bara spånar här. Men jag noterar att "silent majority"-retoriska fulknep är okej i din bok.

Självklart, om man är ute efter att aktivt minska risken för att utsättas för sexualbrott så är det en framgångsrik strategi att t ex klä sig i mjukisbyxor som faller fint över ens rumpa eller framhäva sin kvinnlighet. Då slipper man även jobbiga frågor om sex på krogen.

Vad du fattar och inte fattar är lite otydligt ibland, men budskapet har gått fram. Män kommer inte fram till dig och frågar om du vill knulla, och det är alltså ett problem för dig, därför reagerar du så starkt på att vissa män (och kvinnor) har framgång med den strategin.

Varför jag aldrig anklagar.. men herregud. Ett ord: kontext. Jag kan förstå frågan om internet är samma sak som verkligheten för dig, men så.. eh, nej det tror jag inte riktigt att du är. Återigen: kontext.

Härskarteknik är att du antyder att jag inte vet vad jag pratar om, eller vad jag känner och tycker. Du försöker sätta dig över mig. Men det enda som händer är att du faller ännu mer i mina ögon.

Det är märkligt att du anser att det är helt okej att berätta hur jag fungerar, men så fort jag berättar hur jag känner och tänker slår du bort det.

Du tar dig däremot friheten att göra personliga tolkningar av vad jag vill, känner och gör.

Jaja, Du kan ju försöka få det att låta som att ingen man är intresserad av mig, eller skulle vilja knulla med mig och att jag är SÅ ledsen över att ingen man har frågat mig om jag vill knulla.

Det blir bara löjliga försök att nedvärdera mig. Men fortsätt du. Det här är lite kul att se vad du hittar på!

Det känns lite krampaktigt nu och det roar mig.

Du får tro vad du vill om mig. Jag vet mitt värde som kvinna, som person och jag känner också mitt sexuella värde utifrån mitt sätt att vara.

Har du några åsikter om att jag visat upp min kropp ? (förutom att mina mjukisbyxor faller fint över min rumpa, då) . Jag visar fortfarande upp min kropp, och tittar på andra...Fast jag inte har sex med dem .Tänk va?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-16 22:35:03 följande:

Härskarteknik är att du antyder att jag inte vet vad jag pratar om, eller vad jag känner och tycker. Du försöker sätta dig över mig. Men det enda som händer är att du faller ännu mer i mina ögon.

Det är märkligt att du anser att det är helt okej att berätta hur jag fungerar, men så fort jag berättar hur jag känner och tänker slår du bort det.

Du tar dig däremot friheten att göra personliga tolkningar av vad jag vill, känner och gör.

Jaja, Du kan ju försöka få det att låta som att ingen man är intresserad av mig, eller skulle vilja knulla med mig och att jag är SÅ ledsen över att ingen man har frågat mig om jag vill knulla.

Det blir bara löjliga försök att nedvärdera mig. Men fortsätt du. Det här är lite kul att se vad du hittar på!

Det känns lite krampaktigt nu och det roar mig.

Du får tro vad du vill om mig. Jag vet mitt värde som kvinna, som person och jag känner också mitt sexuella värde utifrån mitt sätt att vara.

Har du några åsikter om att jag visat upp min kropp ? (förutom att mina mjukisbyxor faller fint över min rumpa, då) . Jag visar fortfarande upp min kropp, och tittar på andra...Fast jag inte har sex med dem .Tänk va?

Om du vill vara så säker på vad du pratar om som du försöker framställa dig så kanske du borde läsa på lite mer om härskartekniker. Precis som "silent majority"-argumentet är härskarteknik-argumentet ett vanligt kort att spela ut när ens egna argument och åsikter inte räcker till. Har man fel kan man alltid ropa lite "härskarteknik!". Det är trots allt en härskarteknik att ropa härskarteknik.

Jag slår inte bort någonting, jag ifrågasätter. Jag ifrågasätter ditt "silent majority"-argument, jag ifrågasätter din erfarenhet av män på krogen som frågar om du vill knulla eftersom du själv säger att det aldrig har hänt, jag ifrågasätter din inställning till män på krogen som frågar om du vill knulla eftersom du saknar erfarenhet av det och jag ifrågasätter din historik av att komma med konsekventa uttalanden om saker du senare ändrar uppfattning om/reagerar annorlunda på. Men att ifrågasätta är tydligen en härskarteknik, det ifrågasätter jag också, så det är väl en dubbel härskarteknik enligt din definition.

Med tanke på att samtliga dina inlägg bygger på dina personliga tolkningar, är du säker på att du vill leka med sten i just det glashuset?

Där kom en personlig tolkning till. Jag vet mycket väl att det visst finns i alla fall en man som är intresserad av dig, jag har inte påstått något annat, och vad jag kan se har jag ingenstans påstått att du skulle vara ledsen över något alls.

Jaha, där fick du med ditt sexuella värde och värde som kvinna. Det var inte ämnet för min diskussion, men starta gärna en egen tråd om du vill diskutera ditt uppfattade värde. Samma gäller vem/vilka du har och har haft sex med, det kan säkert intressera någon som inte följt det från början.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-16 23:17:23 följande:
    Om du vill vara så säker på vad du pratar om som du försöker framställa dig

så kanske du borde läsa på lite mer om härskartekniker

. Precis som "silent majority"-argumentet är härskarteknik-argumentet ett vanligt kort att spela ut när ens egna argument och åsikter inte räcker till. Har man fel kan man alltid ropa lite "härskarteknik!". Det är trots allt en härskarteknik att ropa härskarteknik.

Jag slår inte bort någonting, jag ifrågasätter. Jag ifrågasätter ditt "silent majority"-argument, jag ifrågasätter din erfarenhet av män på krogen som frågar om du vill knulla eftersom du själv säger att det aldrig har hänt, jag ifrågasätter din inställning till män på krogen som frågar om du vill knulla eftersom du saknar erfarenhet av det och jag ifrågasätter din historik av att komma med konsekventa uttalanden om saker du senare ändrar uppfattning om/reagerar annorlunda på. Men att ifrågasätta är tydligen en härskarteknik, det ifrågasätter jag också, så det är väl en dubbel härskarteknik enligt din definition.

Med tanke på att samtliga dina inlägg bygger på dina personliga tolkningar, är du säker på att du vill leka med sten i just det glashuset?

Där kom en personlig tolkning till. Jag vet mycket väl att det visst finns i alla fall en man som är intresserad av dig, jag har inte påstått något annat, och vad jag kan se har jag ingenstans påstått att du skulle vara ledsen över något alls.

Jaha, där fick du med ditt sexuella värde och värde som kvinna. Det var inte ämnet för min diskussion, men starta gärna en egen tråd om du vill diskutera ditt uppfattade värde. Samma gäller vem/vilka du har och har haft sex med, det kan säkert intressera någon som inte följt det från början.
    Och du håller inte på med härskarteknik, Smecker !!!   Näädå, det gör du inte........inte alls. Du är inte i närheten.

Nope...inte Smecker inte.

Jag måste bara fråga dig, Smecker: Baserar du dina uttalanden på din egen personliga erfarenhet, eller dina kompisars synnerligen respektfulla framfart på krogen ???
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-16 21:16:24 följande:
    Vad du fattar och inte fattar är lite otydligt ibland, men budskapet har gått fram.

Män kommer inte fram till dig och frågar om du vill knulla,    och det är alltså ett problem för dig,

därför reagerar du så starkt på att vissa män (och kvinnor) har framgång med den strategin.
    Var, exakt har du läst att det är ett problem, att inte män kommer fram och det första dom frågar är: VILL DU KNULLA ???
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-16 22:16:03 följande:
    Tyvärr, Arnold, men genom dig själv känner du bara dig själv. Ju fortare du inser det desto lättare tuggar du i dig verkligheten.
    Jag, Anton, skriver: 

"Din inställning av vad som är att anse som att bemöta en annan människa med respekt, den lämnar mycket att önska. Jävligt mycket. 

Det är fan sjukt....."

Och du svarar enligt min citering ovan med att, först förvanska mitt nick, sen kommer du med märkliga påståenden att jag inte förhåller mig till verkligheten, fast det är din verklighet jag beskriver, det är du som påstått att det är att anse som respektfullt att fråga en totalt okänd kvinna om hon vill knulla, som det absolut första du gör. 

Det är din verklighet, Smecker. Inte min.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-16 23:17:23 följande:

Om du vill vara så säker på vad du pratar om som du försöker framställa dig så kanske du borde läsa på lite mer om härskartekniker. Precis som "silent majority"-argumentet är härskarteknik-argumentet ett vanligt kort att spela ut när ens egna argument och åsikter inte räcker till. Har man fel kan man alltid ropa lite "härskarteknik!". Det är trots allt en härskarteknik att ropa härskarteknik.

I samtal med kvinnliga vänner, och i trådar här på familjeliv, återkommer kvinnor ofta till att de upplever män som, utan krav, bara söker "kvinnokropp att ha sex med" som motbjudande och socialt inkompetenta. Jag vet att många kvinnor vill bli sedda som individer och inte som ett random hål. Även bland de kvinnor som är ute efter sex. Med de uttalanden som grund tror jag att det finns en hel del kvinnor som inte vill ha sexuella förfrågningar från män de inte haft kontakt med, som de inte är intresserade av .Obs. Har denna fråga föregåtts av verbalt eller ickeverbalt flirtade och kvinnan visat intresse är det annat. När jag är ute och dansar går jag ut med ett gäng, där det alltid ingår killar. Vi är ute för att ha kul och dansar väldigt mycket. Det händer att vi pratar lite med andra människor, men jag låter männen snabbt förstå att jag inte är ute för att ragga. Vissa stannar och pratar med oss ändå. Jag vet att jag inte vill få frågan "vill du knulla" från en främmande man eftersom att jag vill veta vem jag har sex med, och en man som jag absolut inte känner kan dels utgöra en risk, men framförallt har jag mer krav på de män jag knullar.( Nu är jag dessutom upptagen) Dvs jag vill veta mer om personen bakom, än att han har en kuk. Om en man skulle fråga mig om jag vill knulla, skulle jag tycka att han hade väldigt dålig känsla(eftersom att jag inte är intresserad) och män med dålig känsla känns lite olustigt och jag upplever att de har lågt EQ. Sexuella övergrepp är vanliga på krogen så det finns en logisk anledning att man kan känna sig otrygg när en främling kommer fram med så intima frågor utan att man visat något intresse för mannen i fråga.

I mitt arbete har jag flertalet gånger fått intima sexuella frågor från män, och jag tycker inte om det. Jag vet att jag inte vill höra det på krogen heller.

Det blir bara löjligt att du kommer med argument att jag ju kan ändra mig, bara för att jag har ändrat mig om annat.

Vad gäller det privata i inläggen som handlar om mig var det DU som drog in det. Det var DU som började prata om mina mjukisbyxor. Det var DU som kom med dina idéer att jag var avundsjuk för att ingen frågat mig om jag ville knulla . Naturligtvis var syftet att försöka få mig ur balans, eller att förminska mina åsikter. Nu försöker låtsats du som att det var jag som börjat med det. Jag svarade givetvis emot. Det är fascinerande hur du försöket hitta på massa saker för att förminska mig.

Svara gärna på frågan varför du så många gånger varit kritisk till män som skickar pm och inleder med sexuella frågor. Varför är inte det okej, när du tycker det är så bra i verkligheten.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Snake
    Smecker skrev 2015-11-16 09:41:49 följande:

Kontexten var krogen. Vill du försöka igen?

Som någon nämnde, ts avsåg miljö i icke krogmiljö, så ja, jag försöker gärna igen, som du så fint uttrycker det.

Alltså tycker det är respektfullt att bemöta en kvinna på krogen med frasen "Vill du knulla med mig?"

En kvinna du aldrig sett och än mindre tilltalat någonsin tidigare.

Är ditt svar på min fråga ja, eller nej?

Det finns nyktra människor på krogen också, förutom bartender och personal. Det kanske du är omedveten om. Men så är det.
    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?