• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-15 12:19:26 följande:

Jag tycker inte det är respektfullt om en okänd man kommer fram till en kvinna, han inte haft någon kontakt med, och frågar om hon vill knulla.

Givetvis kan det bemötandet uppskattas av vissa kvinnor, men det hjälper inte mig, och oss kvinnor som inte är intresserade.

Jag tycker det är lika socialt inkompetent som att inleda mail, eller pm med frågan "vill du knulla". Samma sak gäller då. Vissa kvinnor kanske gillar frågan, men det blir inte mer rätt för det.

Så att dina kompisar gillar sådana direkta frågor bör inte vara utgångspunkten när män möter mig och andra kvinnor.

Har man däremot flirtat med en man, snackat lite, dansat, eller liknande, blir det däremot en helt annan sak.

Den frågan är inte tänkt att hjälpa dig, den är tänkt att hjälpa frågeställaren.

Vad som är rätt och fel är individuellt, dina personliga preferenser är ingen generell mall.

Att mina vänner, både män och kvinnor, har haft framgång med den strategin irl bör väl ändå vara utgångspunkten för dem, precis som din åsikt i frågan är utgångspunkten för dig. Vad "andra kvinnor" har för utgångspunkt, och vad mina vänner "bör" ha för utgångspunkt när de möter "andra kvinnor" (och män), är knappast upp till dig att avgöra även om det självklart är tillåtet att ha en högst personlig åsikt i frågan.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Anabolakillen)
    Smecker skrev 2015-11-15 16:01:34 följande:
    Den frågan är inte tänkt att hjälpa dig, den är tänkt att hjälpa frågeställaren.

Vad som är rätt och fel är individuellt, dina personliga preferenser är ingen generell mall.

Att mina vänner, både män och kvinnor, har haft framgång med den strategin irl bör väl ändå vara utgångspunkten för dem, precis som din åsikt i frågan är utgångspunkten för dig. Vad "andra kvinnor" har för utgångspunkt, och vad mina vänner "bör" ha för utgångspunkt när de möter "andra kvinnor" (och män), är knappast upp till dig att avgöra även om det självklart är tillåtet att ha en högst personlig åsikt i frågan.
    Finkänslighet och att vara artig är inte din grej direkt Smecker.
    Tycker du det är ok om nån slusk går fram och ofredar folk och frågar om de vill knulla.

De flesta skulle bli förbannade för nåt sånt!
    Tänk exempelvis om nån man kom fram och antastade dig och frågade om du ville knulla, kanske du rent av hade gillat detta?
  • Nosslin

Jag hade trott att det var ett prank och att någon står å filmar mig. Eller att du bara vill jävlas. Annars ser jag det som en rätt dålig idé eftersom du har ingen aning om killen är någorlunda vettig ens, han kan va en psykopat, våldtäktsman, störd i huvvet eller vad som helst. Så nej, skulle avråda det. Skaffa en KK istället.

• Smecker
    Anonym (Anabolakillen) skrev 2015-11-15 16:48:07 följande:

Finkänslighet och att vara artig är inte din grej direkt Smecker.

Tycker du det är ok om nån slusk går fram och ofredar folk och frågar om de vill knulla.

De flesta skulle bli förbannade för nåt sånt!

Tänk exempelvis om nån man kom fram och antastade dig och frågade om du ville knulla, kanske du rent av hade gillat detta?

Nej att antasta och ofreda folk är inte okej. Hade någon ofredat mig hade jag tagit med honom till ditt gym så du och dina taniga kompisar kunde lärt honom dansa balett och niga fint i duschen eller vad det nu är ni sysslar med där.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-15 16:01:34 följande:

Ja, det är mina personliga åsikter jag framför här och som jag tror många delar med mig.

Att komma med intima sexuella frågor, som det första du gör när du träffar en människa, kan upplevas stötande och kanske tom obehagligt för vissa. Det bör man ha i åtanke innan man hoppar på en person man inte känner, med en så pass intim fråga. Jag tycker att man bör ta reda på lite mer om personens intresse och vilja till kontakt. Det är att visa respekt.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-15 22:19:59 följande:

Ja, det är mina personliga åsikter jag framför här och som jag tror många delar med mig.

Att komma med intima sexuella frågor, som det första du gör när du träffar en människa, kan upplevas stötande och kanske tom obehagligt för vissa. Det bör man ha i åtanke innan man hoppar på en person man inte känner, med en så pass intim fråga. Jag tycker att man bör ta reda på lite mer om personens intresse och vilja till kontakt. Det är att visa respekt.

Tror gör man väl ändå bäst i kyrkan/synagogan/moskén, du kanske skall hålla dig till att pratar för dig själv och inte dra ett "silent majority"-retorisk fulknep. Hoppar på? Ja det var ju också en tolkning. Du som genom åren varit så mån om att påpeka nyanser för andra överallt tycks väldigt inriktad på ytterligheter i den här frågan, lite som Anabolakillen här ovan. Miljön frågan ställs i, och sättet frågan ställs på, tror du inte har någon betydelse för hur frågan kan tas emot? Jag har ingen uppfattning om vilken bild du ser framför dig i scenariot, du kanske enbart kan visualisera en ful full slusk som sluddrar fram ett "Öh, bruden, knulla?" Låser du dig vid den bilden så kanske din snäva och något inskränkta reaktion blir lite mer förståelig, men då blir å andra sidan fortsatt diskussion rätt meningslös.
  • Snake
    Smecker skrev 2015-11-15 22:52:56 följande:

Tror gör man väl ändå bäst i kyrkan/synagogan/moskén, du kanske skall hålla dig till att pratar för dig själv och inte dra ett "silent majority"-retorisk fulknep. Hoppar på? Ja det var ju också en tolkning. Du som genom åren varit så mån om att påpeka nyanser för andra överallt tycks väldigt inriktad på ytterligheter i den här frågan, lite som Anabolakillen här ovan. Miljön frågan ställs i, och sättet frågan ställs på, tror du inte har någon betydelse för hur frågan kan tas emot? Jag har ingen uppfattning om vilken bild du ser framför dig i scenariot, du kanske enbart kan visualisera en ful full slusk som sluddrar fram ett "Öh, bruden, knulla?" Låser du dig vid den bilden så kanske din snäva och något inskränkta reaktion blir lite mer förståelig, men då blir å andra sidan fortsatt diskussion rätt meningslös.

Du tycker alltså att det är respektfullt att gå fram till en random människa på ICA och fråga denna "Vill du knulla med mig"

Eller?
    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
  • Smecker
    Snake skrev 2015-11-16 06:57:43 följande:

Du tycker alltså att det är respektfullt att gå fram till en random människa på ICA och fråga denna "Vill du knulla med mig"

Eller?

Kontexten var krogen. Vill du försöka igen?
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Tjej 20) skrev 2014-12-02 02:21:48 följande:

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

Hade jag varit singel hade jag tycker du verkar vara en person jag kan tänka mig ha sex med (beskrivningen tyder på det) nog accepterat ditt förslag om tid och plats var det rätta. Om jag idag skulle få frågan skulle jag nog tacka för erbjudandet men neka dig eftersom jag är i ett förhållande. Jag skulle tycka det var smickrande att få frågan dock. :)
  • MrFlex
    Smecker skrev 2015-11-15 22:52:56 följande:
    Jag håller med! På krogen, klubben, finlandsbåten eller annan typisk raggmiljö så får man faktiskt ha visst överseende men att människor agerar rättframt. Alkohol har ju en tendens att sudda bort finkänslighet hos folk.

Finns så många lättkränkta människor:)
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?