• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Personlig Utveckling Nu

Fastän det kanske är hans största dröm att bli approachad så på ICA tror jag ej att han kommer ta dig seriöst  Cool

Om du är seriös, förklara dina avsikter lite kort innan du lägger fram frågan. Det borde ta bort skämtar hon eller-elementet och öka killens involvering i det hela lite - något som stimulerar hans ego

Stort lycka till.

Bedriver sajten www.PersonligUtvecklingNu.se - Med mål att hjälpa dig skapa ett liv som gör att du älskar att leva.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-15 22:52:56 följande:

Tror gör man väl ändå bäst i kyrkan/synagogan/moskén, du kanske skall hålla dig till att pratar för dig själv och inte dra ett "silent majority"-retorisk fulknep. Hoppar på? Ja det var ju också en tolkning. Du som genom åren varit så mån om att påpeka nyanser för andra överallt tycks väldigt inriktad på ytterligheter i den här frågan, lite som Anabolakillen här ovan. Miljön frågan ställs i, och sättet frågan ställs på, tror du inte har någon betydelse för hur frågan kan tas emot? Jag har ingen uppfattning om vilken bild du ser framför dig i scenariot, du kanske enbart kan visualisera en ful full slusk som sluddrar fram ett "Öh, bruden, knulla?" Låser du dig vid den bilden så kanske din snäva och något inskränkta reaktion blir lite mer förståelig, men då blir å andra sidan fortsatt diskussion rätt meningslös.

Jo. Det finns säkert miljöer där sexuella aktiviteter eller inviter är en del av miljön (typ sexklubbar) och där blir det ju annat, men är man i *vanlig krogmiljö finns det många människor som inte vill få sexuella frågor av främlingar och upplever så direkta och intima frågor som påhopp. Men det tycker tydligen inte du man ska ta hänsyn till. Eller tror du inte att det finns andra människor än jag som ogillar sådana frågor? Jag gissar att du inte vågar svara annat än "tror gör man i kyrkan" . För du Vet ju så klart hur saker och ting fungerar eftersom du har dina vänner att referera till. Att alla inte uppskattar deras typ av bemötande verkar inte finnas på din världskarta, eller något att bry sig om.

När man inte vill ha intima frågor om sex från främmande män, när man inte är ute efter sex alls, hjälper det nog inte särskilt mycket HUR frågan ställs.

Därför tycker jag att män ska ta reda på vem han har framför sig innan han börjar med direkta sexuella frågor.

Har en man på ett eller annat sätt fått indikation på att en kvinna har intresse av honom, (eller om han vet att hon är ute efter sex) är det en annan sak. Det klargjorde jag tidigt i tråden.

Det jag skriver om handlar om att gå fram till helt främmande människor, man inte haft kontakt med, och fråga om sex. Om du pratar om andra situationer får du gärna tydliggöra det och kanske berätta vilka frågor(med motsvarande innebörd som vill du knulla) du menar skulle fungera bättre till en främmande kvinna.

Förresten är det individuellt vilka man ser som sluskar, så bara för att du inte ser dina vänner så, kan de likaväl upplevas som sluskar i andras ögon.

Jag vill påminna dig om att mina inlägg började med att jag berättade att jag aldrig varit med om att någon man frågat mig direkta sexuella frågor när jag varit ute på dansställen och krogen, och att jag tycker att män brukar vara trevliga och respektfulla, samt att jag är nöjd med det eftersom att jag inte är ute efter sex.Tydligen var det väldigt provocerade för dig... och du vill verkligen säga emot mig, pga detta uttalande...

*med vanlig krogmiljö menar jag där blandade människor finns. Dvs både de söker efter en partner/sexpartner och de som att bara är ute för att umgås och ha kul med människor utan att det har med sex att göra.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-16 10:34:08 följande:

Jag håller med! På krogen, klubben, finlandsbåten eller annan typisk raggmiljö så får man faktiskt ha visst överseende men att människor agerar rättframt. Alkohol har ju en tendens att sudda bort finkänslighet hos folk.

Finns så många lättkränkta människor:)

Men du skrev ju att de flesta är försiktiga och ofta inleder med typ flirt, snack, hångel, eller annat?? (och det har jag inga åsikter om)

Jag förväntar mig att människor jag träffar ska se mig mer än som ett tillfälligt hål. Det handlar inte om att jag är lättkränkt. Däremot skulle jag tycka att män, som börjar med att fråga om jag vill knulla känns väldigt socialt inkompetenta. Det är min personliga åsikt. Jag kan absolut ta det, men jag ogillar det... Men som sagt tycker jag majoriteten av män visar respekt.

Men vi har tydligen väldigt olika krav på bemötande.
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-16 12:34:21 följande:
    Men du skrev ju att de flesta är försiktiga och ofta inleder med typ flirt, snack, hångel, eller annat?? (och det har jag inga åsikter om)

Jag förväntar mig att människor jag träffar ska se mig mer än som ett tillfälligt hål. Det handlar inte om att jag är lättkränkt. Däremot skulle jag tycka att män, som börjar med att fråga om jag vill knulla känns väldigt socialt inkompetenta. Det är min personliga åsikt. Jag kan absolut ta det, men jag ogillar det... Men som sagt tycker jag majoriteten av män visar respekt.

Men vi har tydligen väldigt olika krav på bemötande.
    Olika krav på bemötande? Hur någon agerar mot mig är helt utom min kontroll och inget jag kan kravställa. Jag personligen skulle aldrig ens tänka tanken på att gå fram till en okänd kvinna och föreslå sex. Dels för att jag tror att det är en sjukt dåligt strategi (av flera anledningar), dels för att jag inte vill ha sex med kvinnor jag inte känner (har aldrig haft ett ons).

De få gånger jag blivit direkt uppraggad med sexuella inviter så har jag faktiskt bara skrattat åt situationen och funnit det underhållande. No big deal. Inget som tilltalar mig men inte heller något som besvärar mig. Kvinnor har nog betydligt större success-rate för denna typen av direkt raggning än vad killar har (har killkompisar som nappat på denna typen av erbjudande).

Om jag ska våga mig på någon självupplevd raggningsstatistik så skulle jag fördela enligt följande:

87% av kvinnorna stannar vid blickar och kanske något leende. Upp till mig att ta kontakt.
    10% av kvinnorna tar aktivt kontakt och inleder en konversation om väder och vind.
    3% av kvinnorna är direkt öppna med att de vill ha sex (alltid på fyllan).

Självklart spelar kontext roll. Jag blir ofta aktivt kontaktad av kvinnor på gymmet. Om någon av dessa kom fram och föreslog sex (har aldrig hänt) så skulle jag troligtvis helt tappa hakan och tro att det var fel i huvudet på henne:) Gäller det en full tjej på krogen har jag större förståelse.
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-16 13:30:39 följande:

Olika krav på bemötande? Hur någon agerar mot mig är helt utom min kontroll och inget jag kan kravställa. Jag personligen skulle aldrig ens tänka tanken på att gå fram till en okänd kvinna och föreslå sex. Dels för att jag tror att det är en sjukt dåligt strategi (av flera anledningar), dels för att jag inte vill ha sex med kvinnor jag inte känner (har aldrig haft ett ons).

De få gånger jag blivit direkt uppraggad med sexuella inviter så har jag faktiskt bara skrattat åt situationen och funnit det underhållande. No big deal. Inget som tilltalar mig men inte heller något som besvärar mig. Kvinnor har nog betydligt större success-rate för denna typen av direkt raggning än vad killar har (har killkompisar som nappat på denna typen av erbjudande).

Om jag ska våga mig på någon självupplevd raggningsstatistik så skulle jag fördela enligt följande:

87% av kvinnorna stannar vid blickar och kanske något leende. Upp till mig att ta kontakt.

10% av kvinnorna tar aktivt kontakt och inleder en konversation om väder och vind.

3% av kvinnorna är direkt öppna med att de vill ha sex (alltid på fyllan).

Självklart spelar kontext roll. Jag blir ofta aktivt kontaktad av kvinnor på gymmet. Om någon av dessa kom fram och föreslog sex (har aldrig hänt) så skulle jag troligtvis helt tappa hakan och tro att det var fel i huvudet på henne:) Gäller det en full tjej på krogen har jag större förståelse.

Med krav menar jag att ett grundläggande krav jag har för att ha sex med en man, eller för att fortsätta ett samtal, är att han ser mig som individ. (Ja, nu är jag ju upptagen, men jag tänker innan dess)

Jag tror faktiskt det är lite annorlunda att vara kvinna. Jag tror inte att män är lika utsatta för sexuella påhopp och känner rädsla för våldtäkt bara för att en tjej visar, eller berättar, att hon vill knulla.

Jag var med om att en berusad man tryckte upp mig mot en vägg en gång, när jag var på väg nedför en trappa på väg ut från en restaurang. Han frågade mig iofs bara vad jag hette. Han kändes stor och stark och jag blev livrädd. Jag såg framför mig att han skulle förgripa sig på mig sexuellt. Sådant förstår inte män tyvärr. Att man faktiskt kan bli rädd. Han släppte mig snabbt och jag fick gå, men jag kände mig så liten och orolig att gå ensam från restaurangen. När jag var ung(tonåring) gick en vuxen man fram till mig på stan och frågade om jag ville följa med honom hem. Han följde också efter mig in i olika affärer. Det var fruktansvärt obehagligt. Det är väldigt tråkigt att läsa här i tråden att man är lättkränkt om man känner obehag av sexuella frågor eller beteenden. Man vet liksom inte vad en helt främmande man är kapabel till om man avvisar honom.

Jag hade inte heller känt obehag om en kvinna frågade om jag ville ha sex med henne. Det hade inte känts obehagligt på samma sätt.

Jag ÄLSKAR att dansa och har ofta sett kvinnor som medvetet agerar sexuellt. Kråmar sig med kroppen mot män under dans. Låter rumpan glida fram och tillbaka mot mannens kropp.(sådant gör jag bara i köket hemma) Många män hänger på och jag har noll och inget emot det. Då är båda ute efter samma sak och det är ju så himla lätt att ta reda på vilka kvinnor som är ute efter sex, eller har intresse, så det kan inte vara så svårt att engagera sig lite i vem man frågar om att knulla.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-16 12:22:39 följande:

Jo. Det finns säkert miljöer där sexuella aktiviteter eller inviter är en del av miljön (typ sexklubbar) och där blir det ju annat, men är man i *vanlig krogmiljö finns det många människor som inte vill få sexuella frågor av främlingar och upplever så direkta och intima frågor som påhopp. Men det tycker tydligen inte du man ska ta hänsyn till. Eller tror du inte att det finns andra människor än jag som ogillar sådana frågor? Jag gissar att du inte vågar svara annat än "tror gör man i kyrkan" . För du Vet ju så klart hur saker och ting fungerar eftersom du har dina vänner att referera till. Att alla inte uppskattar deras typ av bemötande verkar inte finnas på din världskarta, eller något att bry sig om.

När man inte vill ha intima frågor om sex från främmande män, när man inte är ute efter sex alls, hjälper det nog inte särskilt mycket HUR frågan ställs.

Därför tycker jag att män ska ta reda på vem han har framför sig innan han börjar med direkta sexuella frågor.

Har en man på ett eller annat sätt fått indikation på att en kvinna har intresse av honom, (eller om han vet att hon är ute efter sex) är det en annan sak. Det klargjorde jag tidigt i tråden.

Det jag skriver om handlar om att gå fram till helt främmande människor, man inte haft kontakt med, och fråga om sex. Om du pratar om andra situationer får du gärna tydliggöra det och kanske berätta vilka frågor(med motsvarande innebörd som vill du knulla) du menar skulle fungera bättre till en främmande kvinna.

Förresten är det individuellt vilka man ser som sluskar, så bara för att du inte ser dina vänner så, kan de likaväl upplevas som sluskar i andras ögon.

Jag vill påminna dig om att mina inlägg började med att jag berättade att jag aldrig varit med om att någon man frågat mig direkta sexuella frågor när jag varit ute på dansställen och krogen, och att jag tycker att män brukar vara trevliga och respektfulla, samt att jag är nöjd med det eftersom att jag inte är ute efter sex.Tydligen var det väldigt provocerade för dig... och du vill verkligen säga emot mig, pga detta uttalande...

*med vanlig krogmiljö menar jag där blandade människor finns. Dvs både de söker efter en partner/sexpartner och de som att bara är ute för att umgås och ha kul med människor utan att det har med sex att göra.

Att det skall vara så svårt för dig att tala för dig själv och enbart dig själv, och inte blanda in hypotetiska fiktiva människor som kanske och kanske inte delar din åsikt. "Silent majority"-argument är ett klassiskt retoriskt knep att ta till när man känner att ens position i diskussionen är för klen för att ens åsikt/argument skall stå för sig själv, lite som när påfågeln fäller ut sina fjädrar. Snyggt, men utan substans.

Intressant. Du har enligt egen utsago aldrig fått frågan på krogen, men du är tvärsäker på att du skulle ta det som ett påhopp. Helt utan att veta vem som frågar, hur frågan ställs etc. Finns det kanske saker i ditt liv som du uttalat dig lika tvärsäkert om, där du sedan ändrat dig? Kan ju vara en hint om det där med kategoriska uttalanden.

Jag tror absolut att det kan finnas fler än du som inte nappar på direkta sexerbjudanden på krogen, men du är fortfarande endast talesperson för dig själv. Jag vet mina vänners success rate, det räcker för mig. Huvudsaken är att mina vänner kan ta ett nej på ett bra sätt, att det finns lättkränkta personer skall knappast hindra dem från att ha roligt. Det finns kvinnor som tycker att det är jobbigt att män kommer fram och vill prata på krogen, skall man ta hänsyn till det också? Jag tycker att alkoholpåverkade människor är jobbiga, det finns det säkert många andra som också tycker, kan inte alla på krogen ta hänsyn till det? Nej jag tänkte väl det.

Du verkar oerhört provocerad av att det finns män och kvinnor som har en hög success rate av att fråga män och kvinnor på krogen om de vill knulla. Att du själv aldrig har blivit tillfrågad är endast ett bevis för att du själv aldrig har blivit tillfrågad, vilket kan ha sina anledningar, men det betyder egentligen inget mer än så. Men kul och intressant att du inte skulle känna dig respektlöst bemött och påhoppad om en kvinna frågade dig, det säger mer om dina argument än du verkar se själv.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-16 19:27:17 följande:

Att det skall vara så svårt för dig att tala för dig själv och enbart dig själv, och inte blanda in hypotetiska fiktiva människor som kanske och kanske inte delar din åsikt. "Silent majority"-argument är ett klassiskt retoriskt knep att ta till när man känner att ens position i diskussionen är för klen för att ens åsikt/argument skall stå för sig själv, lite som när påfågeln fäller ut sina fjädrar. Snyggt, men utan substans.

Intressant. Du har enligt egen utsago aldrig fått frågan på krogen, men du är tvärsäker på att du skulle ta det som ett påhopp. Helt utan att veta vem som frågar, hur frågan ställs etc. Finns det kanske saker i ditt liv som du uttalat dig lika tvärsäkert om, där du sedan ändrat dig? Kan ju vara en hint om det där med kategoriska uttalanden.

Jag tror absolut att det kan finnas fler än du som inte nappar på direkta sexerbjudanden på krogen, men du är fortfarande endast talesperson för dig själv. Jag vet mina vänners success rate, det räcker för mig. Huvudsaken är att mina vänner kan ta ett nej på ett bra sätt, att det finns lättkränkta personer skall knappast hindra dem från att ha roligt. Det finns kvinnor som tycker att det är jobbigt att män kommer fram och vill prata på krogen, skall man ta hänsyn till det också? Jag tycker att alkoholpåverkade människor är jobbiga, det finns det säkert många andra som också tycker, kan inte alla på krogen ta hänsyn till det? Nej jag tänkte väl det.

Du verkar oerhört provocerad av att det finns män och kvinnor som har en hög success rate av att fråga män och kvinnor på krogen om de vill knulla. Att du själv aldrig har blivit tillfrågad är endast ett bevis för att du själv aldrig har blivit tillfrågad, vilket kan ha sina anledningar, men det betyder egentligen inget mer än så. Men kul och intressant att du inte skulle känna dig respektlöst bemött och påhoppad om en kvinna frågade dig, det säger mer om dina argument än du verkar se själv.

Om du studerar sexbrott och hur vanligt det är att kvinnor ofredar andra kvinnor sexuellt får du en hint om varför jag inte hade upplevt det obehagligt om en kvinna frågat om jag ville ha sex med henne.

Tror du inte jag fattar att jag skulle kunna få hur mycket sex som helst, om jag sände andra signaler. Jag har mer koll än du tror. Jag vet precis hur jag ska göra om jag vill locka till mig män. Tro mig. Grejen är att jag inte vill och det både märker och accepterar de flesta män. För de flesta inleder inte med att fråga om man vill knulla.

Hur kommer det sig att du aldrig anklagar kvinnor som klagar på män som skickar pm med sexuella frågor för lättkränkta?

Varför är du upprepade gånger kritisk mot att män stöter på kvinnor via pm, eller de som flirtar med kvinnor i tex helkroppstråden. Varför är det så okej för dig när det händer i verkligheten, när du flera gånger fördömt män som beter sig på liknande sätt på nätet/familjeliv ?

Du försöker få mig att tro att jag inte vet vad jag tycker och känner. Det är så lågt. Härskarteknik kallas det. Det blir väldigt ointressant när dina argument bygger på att jag inte vet vad jag vill och att jag ju kan ändra mig. I så fall gäller det ju dig också. Du kan ju likaväl ändra din uppfattning?
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-16 20:23:52 följande:

Om du studerar sexbrott och hur vanligt det är att kvinnor ofredar andra kvinnor sexuellt får du en hint om varför jag inte hade upplevt det obehagligt om en kvinna frågat om jag ville ha sex med henne.

Tror du inte jag fattar att jag skulle kunna få hur mycket sex som helst, om jag sände andra signaler. Jag har mer koll än du tror. Jag vet precis hur jag ska göra om jag vill locka till mig män. Tro mig. Grejen är att jag inte vill och det både märker och accepterar de flesta män. För de flesta inleder inte med att fråga om man vill knulla.

Hur kommer det sig att du aldrig anklagar kvinnor som klagar på män som skickar pm med sexuella frågor för lättkränkta?

Varför är du upprepade gånger kritisk mot att män stöter på kvinnor via pm, eller de som flirtar med kvinnor i tex helkroppstråden. Varför är det så okej för dig när det händer i verkligheten, när du flera gånger fördömt män som beter sig på liknande sätt på nätet/familjeliv ?

Du försöker få mig att tro att jag inte vet vad jag tycker och känner. Det är så lågt. Härskarteknik kallas det. Det blir väldigt ointressant när dina argument bygger på att jag inte vet vad jag vill och att jag ju kan ändra mig. I så fall gäller det ju dig också. Du kan ju likaväl ändra din uppfattning?

Nämen. Känsligt ämne tydligen, det där med konsekventa uttalanden. Så om jag, rent hypotetiskt, frågar om du har en historia av att uttala dig konsekvent om en sak, för att sedan när du väl är där själv göra totalt annorlunda än du konsekvent uttalade dig om, så är det härskarteknik? Det skulle ju kunna vara vilka ämnen som helst, t ex svälja sperma, otrohet, wet etc. Jag bara spånar här. Men jag noterar att "silent majority"-retoriska fulknep är okej i din bok.

Självklart, om man är ute efter att aktivt minska risken för att utsättas för sexualbrott så är det en framgångsrik strategi att t ex klä sig i mjukisbyxor som faller fint över ens rumpa eller framhäva sin kvinnlighet. Då slipper man även jobbiga frågor om sex på krogen.

Vad du fattar och inte fattar är lite otydligt ibland, men budskapet har gått fram. Män kommer inte fram till dig och frågar om du vill knulla, och det är alltså ett problem för dig, därför reagerar du så starkt på att vissa män (och kvinnor) har framgång med den strategin.

Varför jag aldrig anklagar.. men herregud. Ett ord: kontext. Jag kan förstå frågan om internet är samma sak som verkligheten för dig, men så.. eh, nej det tror jag inte riktigt att du är. Återigen: kontext.
  • Maisoui

Om du bara vill ligga finns det ju en uppsjö av möjligheter på nätet. Varför riskera att utsätta någon som inte vill ligga med dig för en väldigt obekväm och potentiellt kränkande situation? 

Du ska inte tro på allt du tänker
  • Smecker
    Anonym (Anabolakillen.) skrev 2015-11-16 20:43:58 följande:

Du börjar fan bli otäck på riktigt Smecker!

Du försöker spela läcker och på ett coolt sätt strida för en sunkig åsikt som att det är ok att kränka andra människor på krogen.

(Det sättet att fråga på om man vill knulla är kränkande)

Du kanske inte vet om det Smecker men om du gör detta i storstadens uteliv så får du en örfil!

De flesta tjej kommer med rätta bli skit förbannade, visste du inte det??????

Det är bara knäppskallar utan nån som helst koll eller stil som går fram och agerar så.

Jag tror förvisso att du sitter mest och fantiserar, inte vågar du kliva fram och säga så snuskiga grejer till damerna????

Hade du funnits på mitt gym så hade de BIGGA grabbarna ruskat vett i dig!

Om valet står mellan att bli antastad på krogen av en skabbig ekorre och att bli antastad av fint nigande taniga gossar på ditt gym så är valet inte helt givet.

Nu går jag inte på krogen numera, och det var säkert 15-20 år sedan jag senast frågade en okänd kvinna på krogen om hon ville knulla, så min personliga erfarenhet i frågan är något utdaterad.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?