Smecker skrev 2015-11-15 22:52:56 följande:
Tror gör man väl ändå bäst i kyrkan/synagogan/moskén, du kanske skall hålla dig till att pratar för dig själv och inte dra ett "silent majority"-retorisk fulknep. Hoppar på? Ja det var ju också en tolkning. Du som genom åren varit så mån om att påpeka nyanser för andra överallt tycks väldigt inriktad på ytterligheter i den här frågan, lite som Anabolakillen här ovan. Miljön frågan ställs i, och sättet frågan ställs på, tror du inte har någon betydelse för hur frågan kan tas emot? Jag har ingen uppfattning om vilken bild du ser framför dig i scenariot, du kanske enbart kan visualisera en ful full slusk som sluddrar fram ett "Öh, bruden, knulla?" Låser du dig vid den bilden så kanske din snäva och något inskränkta reaktion blir lite mer förståelig, men då blir å andra sidan fortsatt diskussion rätt meningslös.
Jo. Det finns säkert miljöer där sexuella aktiviteter eller inviter är en del av miljön (typ sexklubbar) och där blir det ju annat, men är man i *vanlig krogmiljö finns det många människor som inte vill få sexuella frågor av främlingar och upplever så direkta och intima frågor som påhopp. Men det tycker tydligen inte du man ska ta hänsyn till. Eller tror du inte att det finns andra människor än jag som ogillar sådana frågor? Jag gissar att du inte vågar svara annat än "tror gör man i kyrkan" . För du Vet ju så klart hur saker och ting fungerar eftersom du har dina vänner att referera till. Att alla inte uppskattar deras typ av bemötande verkar inte finnas på din världskarta, eller något att bry sig om.
När man inte vill ha intima frågor om sex från främmande män, när man inte är ute efter sex alls, hjälper det nog inte särskilt mycket HUR frågan ställs.
Därför tycker jag att män ska ta reda på vem han har framför sig innan han börjar med direkta sexuella frågor.
Har en man på ett eller annat sätt fått indikation på att en kvinna har intresse av honom, (eller om han vet att hon är ute efter sex) är det en annan sak. Det klargjorde jag tidigt i tråden.
Det jag skriver om handlar om att gå fram till helt främmande människor, man inte haft kontakt med, och fråga om sex. Om du pratar om andra situationer får du gärna tydliggöra det och kanske berätta vilka frågor(med motsvarande innebörd som vill du knulla) du menar skulle fungera bättre till en främmande kvinna.
Förresten är det individuellt vilka man ser som sluskar, så bara för att du inte ser dina vänner så, kan de likaväl upplevas som sluskar i andras ögon.
Jag vill påminna dig om att mina inlägg började med att jag berättade att jag aldrig varit med om att någon man frågat mig direkta sexuella frågor när jag varit ute på dansställen och krogen, och att jag tycker att män brukar vara trevliga och respektfulla, samt att jag är nöjd med det eftersom att jag inte är ute efter sex.Tydligen var det väldigt provocerade för dig... och du vill verkligen säga emot mig, pga detta uttalande...
*med vanlig krogmiljö menar jag där blandade människor finns. Dvs både de söker efter en partner/sexpartner och de som att bara är ute för att umgås och ha kul med människor utan att det har med sex att göra.