Smecker skrev 2015-11-19 21:41:25 följande:
Jag läste exakt vad som stod i ditt inlägg. Uppenbarligen kan du, enligt egen utsago, vara ute och dansa utan att få frågan om sex. Varför skulle det ändras? Eftersom du reagerar så starkt på ett fenomen som aldrig har påverkat dig, vad är problemet med att det finns kvinnor som frågar män ute på krogen om de vill knulla?
Du skrev urskiljningslöst. Nu har du ändrat dig till "begränsad urskiljning", vilket är långt ifrån samma sak. Vad skall du ändra det till härnäst, apropå kategoriska uttalanden och ändra sig?
Ja, eftersom jag känner mina vänner så har jag svårt att tänka mig att de upplevs som respektlösa och oartiga. Vilket inte är samma sak som att jag skulle påstå att de aldrig upplevs som respektlösa och oartiga. Oavsett vilket så är det upp till mottagaren av frågan att avgöra, och det är definitivt inte du.
Lågbegåvade kvinnor är också en del av verkligheten, vare sig jag vill eller inte, men det är inte heller ämnet för den här diskussionen.
Konstigt, jag visste inte att mina vänner skrev i helkroppstråden. Vilket intressant upplägg för en ny tråd. Men nej, jag har inte ändrat åsikt om något alls faktiskt, och de åsikterna är jag fri att ha oavsett hur provocerad du blir av dem.
Brukar du ofta få frågan om du vill knulla i verkligheten? Eftersom du formulerar dig "Jag tycker inte om".
När det gäller krogen så tycker du att kvinnor får acceptera att få frågan om de vill knulla, annars är de lättkränkta.
När det gäller män som flirtar med kvinnor på hkt och uppmanar dem att visa sin kropp, har du varit väldigt kritisk, trots att många kvinnor är delaktiga och flirtar själv.
När jag är emot frågan ?vill du knulla?, från en total främling, tycker du att jag inte kan göra mig till talesperson eftersom att jag, dels inte varit med om det, dels för att det inte automatiskt är respektlöst, med argumentet att det ju funkat för dina vänner, och att det ju finns kvinnor som gillar frågan. DU, däremot, kan göra dig till talesperson för kvinnor i hkt trots att du aldrig varit med om det!!! Du har inte fått kommentarer om att någon vill se mer av din kropp på bild. En del kvinnor gillar det! En del kvinnor gillar att få den uppskattningen. DET räcker ju som argument för dig på krogen. Sådant du kritiserar mig för gör du själv.
Det är helt andra spelregler när du uttalar dig om hkt. Då spelar ingen kontext in, eller att män kan ha olika stil när de kommer med sexuella kommentarer, eller vara lyckosamma med sina kontakter . I denna tråd återkommer du hela tiden till att jag inte kan veta att jag inte gillar frågan ?vill du knulla?, eftersom jag inte fått den, men du får utan att själv upplevt det vara kritisk mot mäns kommentarer på hkt. Varför spelar inte kontexten någon roll på hkt när det gör det här. Nu menar jag inte att alla gillar alla mäns kommentarer på hkt, men det jag pratar handlar om din inställning. På krogen räcker det att vissa kvinnor uppskattar bemötandet, resten får helt enkelt acceptera läget. För dig räcker argumentet att du har vänner som lyckas med sitt bemötande.