• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 06:53:11 följande:
    Det känns lite väl tidigt att du redan börjar fila på din reträttväg.

Jag tycker det är bra att du har åsikter,

jag får ju så många möjligheter     att lyfta fram     dem då.
    "lyfta fram".....du menar förminska/förlöjliga här, Smecker. Du som är så helvetes noga med korrekta ordalydelser !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-16 19:27:17 följande:
    Jag tror absolut att det kan finnas fler än du som inte nappar på direkta sexerbjudanden på krogen, men du är fortfarande endast talesperson för dig själv. Jag vet mina vänners success rate, det räcker för mig. Huvudsaken är att mina vänner kan ta ett nej på ett bra sätt, att det finns lättkränkta personer skall knappast hindra dem från att ha roligt. Det finns kvinnor som tycker att det är jobbigt att män kommer fram och vill prata på krogen, skall man ta hänsyn till det också? Jag tycker att alkoholpåverkade människor är jobbiga, det finns det säkert många andra som också tycker, kan inte alla på krogen ta hänsyn till det? Nej jag tänkte väl det.
    Tydligen är dina vänners "rätt" att ha kul viktigare än att bry sig emot mottagarens reaktion... Det är jag emot.

Du jämför frågeställningen om att inleda med att fråga "vill du knulla" med att du tycker att alkoholpåverkade människor är jobbiga. Du motsäger i detta inlägg att det handlar om kontext. För det finns ingen kontext när det gäller att möta alkoholpåverkade människor på krogen. 
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-23 06:47:07 följande:
    Ändå kan du inte ens på direkt uppmaning visa och förklara var, när och hur jag använder ordet kontext i den här diskussionen. Då hjälper det inte att du är jätteduktig på Wikipedia.

Det går oerhört bra ihop med mina uttalanden. Börjar man däremot blanda in andra kontext, som kråmande dans, urskiljningslöst urval och sexuella övergrepp, som jag över huvud taget inte berört, så blir det såklart problem. Enklast är att läsa det jag skriver utan att använda ditt något enögda filter.

Jag ser att du som förespått flyr från att besvara frågan. Det är inte svårt att lista ut varför, men jag försöker väl igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
    Ja, jag ger exempel på olika situationer som påverkar upplevelsen av möten mellan män och kvinnor på krogen.

Att kvinnor har drabbats av olika sexuella ofredanden tidigare i livet kan påverka hur hon reagerar. Att hon hört( eller läst) andra kvinnor som drabbats ,kan också påverka känslan inför av vad som händer om hon säger nej till en man man inte vet något om.

Vad gäller "kontakt" kan det betyda precis vad som helst, så frågan känns helt irrelevant.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-23 10:03:16 följande:

Tydligen är dina vänners "rätt" att ha kul viktigare än att bry sig emot mottagarens reaktion... Det är jag emot.

Du jämför frågeställningen om att inleda med att fråga "vill du knulla" med att du tycker att alkoholpåverkade människor är jobbiga. Du motsäger i detta inlägg att det handlar om kontext. För det finns ingen kontext när det gäller att möta alkoholpåverkade människor på krogen. 

Man kan ha rätt att ha kul och bry sig om mottagarens reaktion, det är ingen automatisk motsägelse där. Men reaktionen vet man inte förrän man har frågat.

Jag är inte förvånad över att du inte ser likheten i jämförelsen. Var använder jag ordet kontext där?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-23 10:19:44 följande:

Ja, jag ger exempel på olika situationer som påverkar upplevelsen av möten mellan män och kvinnor på krogen.

Att kvinnor har drabbats av olika sexuella ofredanden tidigare i livet kan påverka hur hon reagerar. Att hon hört( eller läst) andra kvinnor som drabbats ,kan också påverka känslan inför av vad som händer om hon säger nej till en man man inte vet något om.

Vad gäller "kontakt" kan det betyda precis vad som helst, så frågan känns helt irrelevant.

Men om hon har dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp så gäller inte hennes tidigare eventuella erfarenhet av sexuella ofredanden?

Kontakt betyder kontakt. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-16 19:27:17 följande:
    Jag tror absolut att det kan finnas fler än du som inte nappar på direkta sexerbjudanden på krogen, men du är fortfarande endast talesperson för dig själv. Jag vet mina vänners success rate, det räcker för mig.

Huvudsaken är att mina vänner kan ta ett nej på ett bra sätt, att det finns lättkränkta personer skall knappast hindra dem från att ha roligt.

Det finns kvinnor som tycker att det är jobbigt att män kommer fram och vill prata på krogen, skall man ta hänsyn till det också?

Jag tycker att alkoholpåverkade människor är jobbiga,
    det finns det säkert många andra som också tycker, kan inte alla på krogen ta hänsyn till det?

Nej jag tänkte väl det.
    Aaah, så en kvinna som går på krogen skall helt enkelt vara lika förberedd på att få frågan "vill du knulla" av en för dom helt främmande man, som att dom skall vara på att träffa på alkoholpåverkade människor. På krogen.

Det är ju underbart, Smecker. Det är rent ljuvligt.

Varför blanda in ordet"kontext" när det är såhär enkelt. Egentligen !!!
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-22 19:33:13 följande:

Jag har efterfrågat vad Smecker menar för typ av kontext. Jag vill att han ska berätta vad han menar. Så svårt är det inte.

Jag är emot att kvinnor som inte vill ha frågan "vill du knulla" kallas lättkränkta . Jag undrar vilken kontext Smecker syftar på i de fallen, eftersom att han skriver att män inte kan ta hänsyn till lättkränkta kvinnor. Kom ihåg att utgångspunkten var att jag skrev att jag inte ville ha frågan och att smecker då ifrågasatte att jag kunde veta att jag inte vill ha frågan.

Jag upprepar :

Att vissa kvinnor INTE UPPLEVER frågan respektlös, eller gillar den, har jag aldrig sagt emot, och det är givetvis inget problem för dem . 

När kvinnan är med på noterna och vill ha sex, samt sänder tydliga signaler är det inga problem.

Ja men, ja men.. Jag tänker inte alls svara för Smecker här eller förklara hur HAN menar, utan detta är mina tankar om det jag läst;

Om du "låtit män veta" att du inte är intresserad, och dessutom sluppit bli/känna dig respektlöst bemött, medan någon som uppskattat frågan också fått den, så har den som frågat ju bemött er båda med respekt. Dig genom att inte tränga sig på och den andra genom att ställa en uppskattad fråga.

Att det finns kvinnor som inte vill få frågan, och skulle bli kränkta om de fick den, men inte fått någon, så behöver väl det inte hindra t.ex. Smeckers vänner att fråga någon ANNAN, någon som faktiskt vill ha frågan. Jag kan nog tycka att man är rätt lättkränkt om man blir kränkt för att en man frågar en helt annan kvinna, någon som uppskattar det, en rak fråga om sex. Särskilt när den som inte vill bli tillfrågad inte ens vet hur frågan ställts och av vem.

Men jag har läst det du skriver i övrigt om risken för feltolkning och att kvinnorna känner sig trängda, att en del kvinnor inte vågar gå på krogen ens (det kanske det var någon annan som skrev) m.m. Jag tänker ändå att det inte utesluter att det finns män (och kvinnor) som faktiskt kan vara både raka och respektfulla. Det behöver inte automatiskt vara respektlöst.
  • S c h n a
    S c h n a skrev 2015-11-23 12:34:11 följande:

Särskilt när den som inte vill bli tillfrågad inte ens vet hur frågan ställts och av vem.

..och till vem.
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-23 12:34:11 följande:
    Ja men, ja men.. Jag tänker inte alls svara för Smecker här eller förklara hur HAN menar, utan detta är mina tankar om det jag läst;

Om du "låtit män veta" att du inte är intresserad, och dessutom sluppit bli/känna dig respektlöst bemött, medan någon som uppskattat frågan också fått den, så har den som frågat ju bemött er båda med respekt. Dig genom att inte tränga sig på och den andra genom att ställa en uppskattad fråga.

Att det finns kvinnor som inte vill få frågan, och skulle bli kränkta om de fick den, men inte fått någon, så behöver väl det inte hindra t.ex. Smeckers vänner att fråga någon ANNAN, någon som faktiskt vill ha frågan. Jag kan nog tycka att man är rätt lättkränkt om man blir kränkt för att en man frågar en helt annan kvinna, någon som uppskattar det, en rak fråga om sex. Särskilt när den som inte vill bli tillfrågad inte ens vet hur frågan ställts och av vem.

Men jag har läst det du skriver i övrigt om risken för feltolkning och att kvinnorna känner sig trängda, att en del kvinnor inte vågar gå på krogen ens (det kanske det var någon annan som skrev) m.m. Jag tänker ändå att det inte utesluter att det finns män (och kvinnor) som faktiskt kan vara både raka och respektfulla. Det behöver inte automatiskt vara respektlöst.
    Fast, Schna, grejen är att mannen (jag skriver "mannen" eftersom jag TROR att det är en man som ställer frågan till en kvinna i 64 fall av 65 ) inte vet hur kvinnan tar frågan, det är en "vild" chansning av Smeckers gelikar. Och än så länge har du endast nämnt EN man som kan ställa frågan utan att den uppfattas respektlöst av någon kvinna, och det är Henrik Fexeus, och då lär det, som sagt, vara i studiesyfte. Någon annan man kommer knappast undan med att uppfattas som respektfull varenda gång han ställer frågan till en för honom helt okänd kvinna.

Sen kan jag inte minnas att någon i tråden gett uttryck för att ha blivit krängt för egen del för att en kompis fått den så omtalade fråga !!!

Kontext
    . Jag var bara tvungen att ha med det i inlägget. 

En gång till: Kontext. (Nu sover jag gott inatt).
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 15:41:29 följande:
    Jag håller helt med om att det är väldigt få personer av båda könen som ställer frågan. Däremot håller jag inte med om att det per automatik är respektlöst att ställa frågan. Det är snarare upp till mottagaren att avgöra, och du kan knappast agera (anonym) talesperson för samtliga män och kvinnor som får frågan.
    ....men tydligen äger DU rätten att avgöra om det är att anse som respektfullt eller inte eftersom det är dina kompisars förbannade rättighet att ha...hur var det du uttryckte dig, lite roligt. Eller mer ordagrant:"att det finns lättkränkta personer skall knappast hindra dem från att ha roligt" och där ingår att ställa den berömda frågan till, för dom helt okända, kvinnor. Oavsett hur dom uppfattar frågan.

Patetiskt är bara förnamnet.....
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?