• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-23 20:55:42 följande:

Klart du har, vet du inte vad du själv skriver? Tidigare erfarenhet av och risk för sexuella övergrepp är endast en faktor i din ekvation om mannen eller kvinnan ställer frågan direkt. Om kvinnan dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp (eller mannen.. dansat riverdance? Det är fortfarande oklart) så är sexuella övergrepp inte längre en faktor i din ekvation, då godkänner du att frågan ställs direkt.

Fel. Sexuella övergrepp är alltid en risk. Jag har aldrig påstått motsatsen. Citera mig där jag skrivit det
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-23 18:03:00 följande:

Fast om EN person kan det så är det ju inte längre automatiskt respektlöst. För att det ska vara automatiskt respektlöst så ska ingen kunna det. Inga undantag.

Celine nämner att hon låter män på krogen veta att hon inte är intresserad och att hon således inte råkar ut för sådant respektlöst bemötande, så uppenbarligen kan ju män uppfatta sånt (vad det nu är) utan att vara Henrik Fexeus?

Om vi nu ponerar att en kvinna som inte låter män på krogen veta att hon inte är intresserad (hur det nu går till) får en fråga om sex, och tackar nej, så tror jag att sättet frågan ställs på ihop med sättet han tar hennes nej på samt själva situationen i övrigt, är avgörande för vilken känsla hon lämnas med. Det är väldigt mycket av det som frågeställaren kan påverka.

Sen nämner Celine att det är en annan sak om kvinnan dansar kråmande, tar sensuellt på sig själv och utstrålar sex. Vem avgör att det inte är respektlöst att fråga då? Han kan ha missbedömt situationen. Hon kan fortfarande bli upprörd och känna sig som ett hål. Som om det inte vore nog kan frågeställaren ta hennes nej väldigt dåligt, t.ex genom att tolka hennes tystnad som att hon inte svarat och kräva henne på svar, bli arg eller få henne att känna sig skyldig för att säger nej. Och rädd kan hon bli med.

Går det ens att inte vara respektlös?

Om man inte inleder med frågan vill du knulla minskar man risken att upplevas respektlös.

Ang sista stycket, så håller jag med att man inte kan förvänta sig att en kvinna som dansar kråmande vill ha frågan om sex. Har man utbytt blickar under dans kan man få en viss indikation, men en man kan ju uppleva en dans som en sexuell invit bara för att dans i sig ofta är lite sensuell, så det är ju subjektivt och kan bli fel. Över lag tycker jag att det är mer respektfullt att ha lite mer kontakt med kvinnan och ta reda på om hon verkar intresserad innan man ställer frågan "vill du knulla" .
  • Anonym (Seriös man)
    Celines Essence skrev 2015-11-23 21:46:09 följande:
    Om man inte inleder med frågan vill du knulla minskar man risken att upplevas respektlös.

Ang sista stycket, så håller jag med att man inte kan förvänta sig att en kvinna som dansar kråmande vill ha frågan om sex. Har man utbytt blickar under dans kan man få en viss indikation, men en man kan ju uppleva en dans som en sexuell invit bara för att dans i sig ofta är lite sensuell, så det är ju subjektivt och kan bli fel. Över lag tycker jag att det är mer respektfullt att ha lite mer kontakt med kvinnan och ta reda på om hon verkar intresserad innan man ställer frågan "vill du knulla" .
    Så kvinnorna överlämnar som vanligt
    allt ansvar till mannen, och förväntar sig
    att han skall läsa kvinnans tankar genom en ögonkontakt?

Och gissar man fel får man en handflata....

Nog är kvinnor mycket speciella i detta sammanhang....
  • Celines Essence
    Anonym (Seriös man) skrev 2015-11-23 22:07:28 följande:

Så kvinnorna överlämnar som vanligt

allt ansvar till mannen, och förväntar sig

att han skall läsa kvinnans tankar genom en ögonkontakt?

Och gissar man fel får man en handflata....

Nog är kvinnor mycket speciella i detta sammanhang....

Jag personligen vill att en man ska prata med mig och ta reda på vem jag är. Inte bara fråga om sex. Jag vill också veta lite mer om en man jag har sex med. Jag vill få chansen att få en bild av vem jag har framför mig innan frågan om sex kommer.
  • Anonym (Seriös man)
    Celines Essence skrev 2015-11-23 22:17:57 följande:
    Jag personligen vill att en man ska prata med mig och ta reda på vem jag är. Inte bara fråga om sex. Jag vill också veta lite mer om en man jag har sex med. Jag vill få chansen att få en bild av vem jag har framför mig innan frågan om sex kommer.
    Grattis....
    Det är just detta denna tråd handlar om.....

Varför kvinnor inte gillar sex
    utan det skall vara så djävla gosigt.....
    allt annat en sex....
  • Pussan

Det är också en åldersfråga. Ju äldre vi tjejer blir ju mer lika killarna blir vi. Glada för alla knull!

• Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-23 18:03:00 följande:

Fast om EN person kan det så är det ju inte längre automatiskt respektlöst. För att det ska vara automatiskt respektlöst så ska ingen kunna det. Inga undantag.

Celine nämner att hon låter män på krogen veta att hon inte är intresserad och att hon således inte råkar ut för sådant respektlöst bemötande, så uppenbarligen kan ju män uppfatta sånt (vad det nu är) utan att vara Henrik Fexeus?

Om vi nu ponerar att en kvinna som inte låter män på krogen veta att hon inte är intresserad (hur det nu går till) får en fråga om sex, och tackar nej, så tror jag att sättet frågan ställs på ihop med sättet han tar hennes nej på samt själva situationen i övrigt, är avgörande för vilken känsla hon lämnas med. Det är väldigt mycket av det som frågeställaren kan påverka.

Sen nämner Celine att det är en annan sak om kvinnan dansar kråmande, tar sensuellt på sig själv och utstrålar sex. Vem avgör att det inte är respektlöst att fråga då? Han kan ha missbedömt situationen. Hon kan fortfarande bli upprörd och känna sig som ett hål. Som om det inte vore nog kan frågeställaren ta hennes nej väldigt dåligt, t.ex genom att tolka hennes tystnad som att hon inte svarat och kräva henne på svar, bli arg eller få henne att känna sig skyldig för att säger nej. Och rädd kan hon bli med.

Går det ens att inte vara respektlös?

Ang detta återkommande med "automatiskt respektlöst", så känns det uttalandet ointressant i praktiken. Jag säger inte till någon person att den är mullig, även om vissa personer inte tar illa upp. Vissa kanske trivs med och är stolt över sin mulliga kropp. Det är alltså inte heller automatiskt respektlöst.

Vissa människor kanske tycker det är okej att rapa och prutta, så det är inte heller automatiskt respektlöst att göra det.

Jag tycker inte att man kan styra sina handlingar utifrån tanken "detta är inte automatiskt respektlöst".

Jag har hittills inte bemött just den meningen för i praktiken är den rätt ointressant.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-23 21:32:28 följande:

Fel. Sexuella övergrepp är alltid en risk. Jag har aldrig påstått motsatsen. Citera mig där jag skrivit det

Citera var du tar upp att mannen skall undvika att gå fram till kvinnan när hon dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp eftersom hon kan bli rädd på grund av historiska sexuella övergrepp.

Nej just det, det tar du inte upp, för risken för sexuella övergrepp är endast en faktor när mannen kommer fram och ställer frågan direkt. Om kvinnan först dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp så godkände du att män gick fram till kvinnor och ställde frågan, helt utan att nämna sexuella övergrepp som en faktor. Sammanfattning: Om mannen går fram direkt och ställer frågan så diskuterar Celine sexuella övergrepp. Om kvinnan först dansat kråmande och tagit sensuellt på sin kropp och mannen sedan går fram och ställer frågan så diskuterar Celine inte sexuella övergrepp.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-23 21:46:09 följande:

Ang sista stycket, så håller jag med att man inte kan förvänta sig att en kvinna som dansar kråmande vill ha frågan om sex.

Men du skriver ju själv att om hon dansar kråmande och tar sexuellt på sin kropp så är det okej att gå fram och ta sexuell kontakt. Hur skall du ha det egentligen?
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Seriös man)
    Smecker skrev 2015-11-23 22:53:26 följande:
    Men du skriver ju själv att om hon dansar kråmande och tar sexuellt på sin kropp så är det okej att gå fram och ta sexuell kontakt. Hur skall du ha det egentligen?
    Celines Essence skrev 2015-11-19 20:08:14 följande:

Dansar en kvinna utstuderat sexigt, tex tar sensuellt på sin egen kropp, får man betrakta det som en typ av inbjudan till sexuell kontakt.

bara en fråga

Vem sätter gränsen då?   på vad som är sexigt och utlämnande.....

Som vanligt istället för att vara rak på sak och fråga rakt ut
    så lämnas allt ansvar över till mannen....
    Och gissar han fel så är det en handflata över ansiktet.....

Varför skall det vara så svårt
    att fråga rakt ut
    samtidigt som ni skriker att ni är jämnställda ......

Ärligt   jämnställdheten på sexuella planet har kommit längre i Afgahnistan....

Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?