• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:55:52 följande:

Ja, och vad jag minns var det väl för att Celine ändrade förutsättningarna för att räknas som okänd.

Fast om du läser trådstarten handlar TS idé om främlingar på just det sättet (dock inte just krogen),. Jag menar okänd man på samma sätt. Och jag har varit tydlig med det. Om någon annan menar något annat med "okänd", är det bättre att säga det. Flex gjorde det, så då blev vi snabbt överens.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-24 17:59:20 följande:

.I så fall borde du väl ha hållt med mig att det vore respektlöst någon kom fram till mig när jag var ute och dansade med kompisar. Istället ifrågasatte du att jag inte kunde veta det.

Du jämför med fulla människor. Varför?

Ang att få frågan om sex skriver du att du inte tror att alla uppskattar frågan men det kan inte dina vänner ta hänsyn till när de har kul. Du undrar om man i så fall också ska ta hänsyn till att du inte tycker om berusade människor.

Jag har skrivit om det här med blickar tidigare, men du har aldrig bemött det. Varför?

Nej det borde jag inte alls, det finns inget givet likhetstecken där. Jag ifrågasätter fortfarande att du så kategoriskt kan veta hur du skulle reagera när du inte vet varken vem som skulle ställa frågan eller hur den skulle ställas.

Vem är du att bestämma åt andra vad de får lov att kräva hänsyn för. Jag tycker verkligen att det är respektlöst mot mig att folk blir fulla, är det okej att jag förväntar mig att folk på krogen skall visa mig hänsyn och inte bli fulla? Det finns kvinnor som tycker att det är respektlöst att okända män kommer fram och börjar prata med dem på krogen, är det okej att de förväntar sig att män skall visa dem hänsyn och inte börja prata med dem på krogen? Nej jag vet att du inte tänker svara klart och koncist på det, för det skulle innebära att du blir tvungen att omvärdera dina andra svar. Det är ju inte samma sak, fråga om sex är så oerhört mycket mer intimt. Tycker du. Och istället ignorerar du hela frågan om vad som är legitimt att kräva att andra visar respekt för utifrån den givna miljön.

S c h n a beskrev det så oerhört mycket bättre. Skall jag verkligen behöva förklara att nej, självklart hoppar inte någon av mina vänner upp ur en tårta och ställer frågan till första bästa man eller kvinna som går förbi, inte heller betar de av hela baren från höger till vänster (eller vänster till höger, bäst att vara övertydlig), eller för den delen blundar, springer rakt fram tills de stöter ihop med någon av motsatt kön för att sedan ställa frågan. Särskilt inte när jag ifrågasatte din kommentar om "urskiljningslöst", men nej, det drogs inga logiska slutsatser där heller. Det känns då helt ärligt rätt lönlöst att skriva varenda av de 450 upphöjt till n scenarior som finns när det finns roligare saker att lägga tiden på. Jag vet att det är svårt att förstå att de flesta människor inte lever i ett socialt eller intellektuellt vakuum, men det är faktiskt så, jag lovar.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-24 18:19:11 följande:

Det verkar vara väldigt stort fokus på själva frågan "-Vill du knulla?" i tråden.

Om man totalt snöar in på just de ordvalen så förstår jag om det kan uppfattas som stötande. Inte ens i ett långvarigt förhållande har jag uttalat ovanstående mening.

Frågan eller uppsåtet kan givetvis presenteras på olika sätt. Kan ge ett färskt exempel från min senaste krogvistelse.

Jag hängde i baren bredvid ett dansgolv tillsammans med min kompis. Vi hade precis fått våra drinkar och tittade ut över dansgolvet. En kvinna söker ögonkontakt och börjar dansa emot mig. Väl framme säger hon - Tjena! Vill du hänga med mig hem ikväll? Frågan följs av ett skratt.

Nu kanske jag tillskriver mig själv för mycket men i mina öron ställde hon frågan -Vill du knulla?

Jag tog inte illa upp utan skrattade bara åt den väldigt tydliga raggningen. Hade samma scenario utspelat sig i kön på Ica så hade jag troligtvis reagerat annorlunda. Miljö, sammanhang och presentationen är givetvis avgörande.

Ja, givetvis finns det både män och kvinnor som tycker om att få sexuella inviter.

Jag har också fått frågan "vill du följa med mig hem" från en ca 20 år äldre man efter en middag, (Ingen full slusk) som jag bara bytt några enstaka ord med. Jag undvek honom resten av kvällen. Jag kände visst obehag.

Kan vara lite annorlunda att vara kvinna i de lägena.
  • Anonym (901)
    Smecker skrev 2015-11-24 18:40:36 följande:

Nej det borde jag inte alls, det finns inget givet likhetstecken där. Jag ifrågasätter fortfarande att du så kategoriskt kan veta hur du skulle reagera när du inte vet varken vem som skulle ställa frågan eller hur den skulle ställas.

Vem är du att bestämma åt andra vad de får lov att kräva hänsyn för. Jag tycker verkligen att det är respektlöst mot mig att folk blir fulla, är det okej att jag förväntar mig att folk på krogen skall visa mig hänsyn och inte bli fulla? Det finns kvinnor som tycker att det är respektlöst att okända män kommer fram och börjar prata med dem på krogen, är det okej att de förväntar sig att män skall visa dem hänsyn och inte börja prata med dem på krogen? Nej jag vet att du inte tänker svara klart och koncist på det, för det skulle innebära att du blir tvungen att omvärdera dina andra svar. Det är ju inte samma sak, fråga om sex är så oerhört mycket mer intimt. Tycker du. Och istället ignorerar du hela frågan om vad som är legitimt att kräva att andra visar respekt för utifrån den givna miljön.

S c h n a beskrev det så oerhört mycket bättre. Skall jag verkligen behöva förklara att nej, självklart hoppar inte någon av mina vänner upp ur en tårta och ställer frågan till första bästa man eller kvinna som går förbi, inte heller betar de av hela baren från höger till vänster (eller vänster till höger, bäst att vara övertydlig), eller för den delen blundar, springer rakt fram tills de stöter ihop med någon av motsatt kön för att sedan ställa frågan. Särskilt inte när jag ifrågasatte din kommentar om "urskiljningslöst", men nej, det drogs inga logiska slutsatser där heller. Det känns då helt ärligt rätt lönlöst att skriva varenda av de 450 upphöjt till n scenarior som finns när det finns roligare saker att lägga tiden på. Jag vet att det är svårt att förstå att de flesta människor inte lever i ett socialt eller intellektuellt vakuum, men det är faktiskt så, jag lovar.

Och du påstår att andra ändrar på förutsättningarna.
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-24 18:43:33 följande:
    Ja, givetvis finns det både män och kvinnor som tycker om att få sexuella inviter.

Jag har också fått frågan "vill du följa med mig hem" från en ca 20 år äldre man efter en middag, (Ingen full slusk) som jag bara bytt några enstaka ord med. Jag undvek honom resten av kvällen. Jag kände visst obehag.

Kan vara lite annorlunda att vara kvinna i de lägena.
    Tolkar du mitt inlägg som att jag tyckte om hennes invit? I så fall misstolkar du. Jag tyckte inget alls och min poäng är att det inte är helt oväntat med sexuella inviter i vissa miljöer. No big deal.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 18:40:36 följande:

Så du jämför att få frågan "vill du knulla" av en främling med att komma fram och prata?

För mig går det inte att jämföra.

Jag vet att jag inte vill ha frågan "vill du knulla", när jag är på krogen.

Att du inte tar mina ord på allvar, känns respektlöst om något. Och det finns absolut ingen anledning att diskutera något med en person som anser sig veta mer om mig än jag själv gör.

Lågt
  • Celines Essence
    MrFlex skrev 2015-11-24 19:00:45 följande:

Tolkar du mitt inlägg som att jag tyckte om hennes invit? I så fall misstolkar du. Jag tyckte inget alls och min poäng är att det inte är helt oväntat med sexuella inviter i vissa miljöer. No big deal.

Nej med du blev road, lite smickrad om jag förstår det rätt. Inte skrämd i alla fall?
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-24 19:04:40 följande:

Så du jämför att få frågan "vill du knulla" av en främling med att komma fram och prata?

För mig går det inte att jämföra.

Jag vet att jag inte vill ha frågan "vill du knulla", när jag är på krogen.

Att du inte tar mina ord på allvar, känns respektlöst om något. Och det finns absolut ingen anledning att diskutera något med en person som anser sig veta mer om mig än jag själv gör.

Lågt

Tack för att du bevisade att jag hade rätt. Nej, jag tröttnar aldrig på att ha rätt, trots att det sker mest hela tiden.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (123)
    Anonym (901) skrev 2015-11-24 18:57:10 följande:

Och du påstår att andra ändrar på förutsättningarna.

Vad är det han har ändrat då?
  • MrFlex
    Celines Essence skrev 2015-11-24 19:06:51 följande:
    Nej med du blev road, lite smickrad om jag förstår det rätt. Inte skrämd i alla fall?
    Jag fann det komiskt men blev inte smickrad.

Det är nog omöjligt för en tjej att skrämma mig om hon inte har vapen:) Jag är ganska stor och fysiskt har vi killar ett övertag.
    Tror du verkligen det är vanligt förekommande att tjejer blir skrämda när de får sexuella inviter på krogen? Det tror inte jag.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?