• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:55:52 följande:
    Ja, och vad jag minns var det väl för att Celine ändrade förutsättningarna för att räknas som okänd.
    Så minns inte jag saken, men jag skall kolla upp det.Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-24 06:25:06 följande:

Jo visst, men utan föregående blickar, känns onödigt snabbt, tycker jag.

Klart det kan vara onödigt snabbt, vem har påstått något om utan föregående blickar? Drog du upp det ur samma hatt som du drog upp "urskiljningslöst" ur?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-24 06:30:05 följande:

Fast det beror inte på att jag anser att risken är mindre. Det har du själv hittat på.

Om man som kvinna sänder tydliga sexuella signaler får hon nog vara beredd på att män tolkar det som en sexuell invit.

Jag är tex mer beredd på att få pm av sexuell karaktär när jag visar nakenbilder.

Och många mer beredda på kontakt och frågor av sexuell karaktär på krogen än i ICA-kön.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 09:26:46 följande:

Ja, men det är det nog ofta med.

Enligt Smecker kan situationen att få frågan vill du knulla från en främling jämföras med att han får stå ut med alkoholpåverkade människor på krogen.

Jag har tydliggjort jag tycker att det blir en annan sak om frågan om sex föregåtts av ett läge där attraktion byggts upp med någon typ av flirtade.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:36:14 följande:

Ja, jag har förstått att du inte ens i din vildaste fantasi kan komma på några såna situationer och sammanhang. Men jag tycker du har fått ett antal bra exempel från bl.a. MrFlex.

För dig verkar det dock krävas att mannen måste slänga sig fram bakom en dörr, hoppa upp ur en låda eller knacka på axeln för att räknas som okänd. Samt att frågan om sex ordagrant måste vara "vill du knulla" och att det inte får gå en enda sekund från att han får syn på henne tills han frågar. Han kanske rentav är tvungen att blunda och snurra runt några varv och sen gå till den första näsan pekar på, för att de ska räknas som okända för varandra?

Och ja, jag har noterat dina påminnelser. Men kan man inte få ifrågasätta delar av ditt resonemang utan att automatiskt hamna i ett motståndarlag och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit?

Man får absolut säga sin mening. Det är en av de saker jag saknar i Smeckers inlägg. Att han inte inte berättar vad han menar.

Människor är välkomna att berätta hur de upplever eller tror att det kan fungera när man är så rakt på sak om sex med en främling.

Om jag tex skriver att jag själv inte vill få frågan när jag är ute, borde det rimliga svaret vara. "Det förstår jag. Är du ute och dansar med kompisar verkar det respektlöst att någon skulle fråga dig om att knulla"

Eller om jag skriver att jag är emot att en främling kommer fram och frågar "vill du ha sex " vid allra första mötet kan i så fall den som menar något annat svara mig "Nej, jag menar inte så. Jag tänker mig att man har sett varandra under kvällen... Osv"

För övrigt tycker jag att Smeckers liknelser att han måste stå ut med fulla människor motsäger den där personliga typen av kontakt.

Dessutom har ju jag personligen fått höra att det inte gills när jag berättar att jag inte vill ha frågan om sex när jag är ute.

Om bara du och jag diskuterat detta från början hade vi troligen förstått varandra bättre. Jag upplever att Flex och jag förstod varandra i denna tråd.

Läs om tråden och tänk efter lite... Du är kritisk till hur jag skriver. Tänk på att det har att göra med hur mina inlägg bemöts.
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 12:55:00 följande:

Klart det kan vara onödigt snabbt, vem har påstått något om utan föregående blickar? Drog du upp det ur samma hatt som du drog upp "urskiljningslöst" ur?

.I så fall borde du väl ha hållt med mig att det vore respektlöst någon kom fram till mig när jag var ute och dansade med kompisar. Istället ifrågasatte du att jag inte kunde veta det.

Du jämför med fulla människor. Varför?

Ang att få frågan om sex skriver du att du inte tror att alla uppskattar frågan men det kan inte dina vänner ta hänsyn till när de har kul. Du undrar om man i så fall också ska ta hänsyn till att du inte tycker om berusade människor.

Jag har skrivit om det här med blickar tidigare, men du har aldrig bemött det. Varför?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 12:57:49 följande:

Och många mer beredda på kontakt och frågor av sexuell karaktär på krogen än i ICA-kön.

Ur vilken hatt kom ICA-kön?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-24 00:10:03 följande:

Och hur eliminerar man risken att vara respektlös, med tanke på alla möjliga sorters människor som finns på krogen? Särskilt med tanke på att det, enligt vad jag förstått, finns en hel del kvinnor som anser att det är respektlöst av män att ta kontakt med dem.

Ur vilken hatt kom ordet eliminera? Vem har pratat om att man kan eliminera risken att uppfattas respektlös på krogen ?

Jasså, Hur vet du att kvinnor tycker att det är respektlöst att män tar kontakt på krogen? Vet du vad de i så fall menar med kontakt. Gäller det precis all kontakt, från alla män, eller finns det någon selektion?
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-24 11:43:52 följande:

..och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit, skriver?

Du kritiserar svar som jag gett Smecker, så du måste se sambandet för att förstå.
  • MrFlex

Det verkar vara väldigt stort fokus på själva frågan "-Vill du knulla?" i tråden.

Om man totalt snöar in på just de ordvalen så förstår jag om det kan uppfattas som stötande. Inte ens i ett långvarigt förhållande har jag uttalat ovanstående mening.

Frågan eller uppsåtet kan givetvis presenteras på olika sätt. Kan ge ett färskt exempel från min senaste krogvistelse.

Jag hängde i baren bredvid ett dansgolv tillsammans med min kompis. Vi hade precis fått våra drinkar och tittade ut över dansgolvet. En kvinna söker ögonkontakt och börjar dansa emot mig. Väl framme säger hon - Tjena! Vill du hänga med mig hem ikväll? Frågan följs av ett skratt.

Nu kanske jag tillskriver mig själv för mycket men i mina öron ställde hon frågan -Vill du knulla?

Jag tog inte illa upp utan skrattade bara åt den väldigt tydliga raggningen. Hade samma scenario utspelat sig i kön på Ica så hade jag troligtvis reagerat annorlunda. Miljö, sammanhang och presentationen är givetvis avgörande.

Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?