S c h n a skrev 2015-11-24 11:36:14 följande:
Ja, jag har förstått att du inte ens i din vildaste fantasi kan komma på några såna situationer och sammanhang. Men jag tycker du har fått ett antal bra exempel från bl.a. MrFlex.
För dig verkar det dock krävas att mannen måste slänga sig fram bakom en dörr, hoppa upp ur en låda eller knacka på axeln för att räknas som okänd. Samt att frågan om sex ordagrant måste vara "vill du knulla" och att det inte får gå en enda sekund från att han får syn på henne tills han frågar. Han kanske rentav är tvungen att blunda och snurra runt några varv och sen gå till den första näsan pekar på, för att de ska räknas som okända för varandra?
Och ja, jag har noterat dina påminnelser. Men kan man inte få ifrågasätta delar av ditt resonemang utan att automatiskt hamna i ett motståndarlag och ställas till svars för samtligt alla andra som inte hållit med dig om precis allt du skrivit?
Man får absolut säga sin mening. Det är en av de saker jag saknar i Smeckers inlägg. Att han inte inte berättar vad han menar.
Människor är välkomna att berätta hur de upplever eller tror att det kan fungera när man är så rakt på sak om sex med en främling.
Om jag tex skriver att jag själv inte vill få frågan när jag är ute, borde det rimliga svaret vara. "Det förstår jag. Är du ute och dansar med kompisar verkar det respektlöst att någon skulle fråga dig om att knulla"
Eller om jag skriver att jag är emot att en främling kommer fram och frågar "vill du ha sex " vid allra första mötet kan i så fall den som menar något annat svara mig "Nej, jag menar inte så. Jag tänker mig att man har sett varandra under kvällen... Osv"
För övrigt tycker jag att Smeckers liknelser att han måste stå ut med fulla människor motsäger den där personliga typen av kontakt.
Dessutom har ju jag personligen fått höra att det inte gills när jag berättar att jag inte vill ha frågan om sex när jag är ute.
Om bara du och jag diskuterat detta från början hade vi troligen förstått varandra bättre. Jag upplever att Flex och jag förstod varandra i denna tråd.
Läs om tråden och tänk efter lite... Du är kritisk till hur jag skriver. Tänk på att det har att göra med hur mina inlägg bemöts.