• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-22 20:29:47 följande:

Det var du som tog upp sexuellt våld/ofredande i samband med att få frågan om man vill ha sex. Om det nu inte är överhängande så ser jag inte poängen med att ta upp det i den här diskussionen. Det finns tydligen en poäng i att konsekvent be dig ta irrelevanta frågor och åsikter i en egen tråd.

Nej, inte riktigt. "Kontext betyder omständigheter, sammanhang, omgivning, eller övergripande situation." Det är det jag menar, inte "kvinna som kråmar sig sexuellt på krogen". "Inför en man" är bara ett exempel på hur du återigen ändrar förutsättningar vartefter diskussionen fortskrider.

Du påstår själv att du aldrig fått frågan. Du vill inte få frågan och du har aldrig fått frågan. Vad exakt är problemet då? Var finns det urskiljningslösa som du själv har uppfunnit?

Det är en separat fråga, inte en ändrad förutsättning. Jag förstår om du av uppenbara skäl vill undvika att svara på den, men jag ställer den igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?

Du vet mycket SÅ väl att jag har god kunskap om ordet kontext. Problemet är att du inte klarar av att använda ordet i sin rätta kontext.

Jag gav mig själv och andra kvinnor som inte vill ha sex, som exempel i inledningen av vår debatt. Jag tycker att kvinnor som jag ska kunna vara ute på krogen utan att få frågan om sex från främmande män. Varför skrev du inte att det inte gällde oss, om din tänkta kontext inte innefattade oss och de förutsättningar jag presenterade ? Du skrev i stället att man inte kan ta hänsyn till vad olika (lättkränkta) människor tycker och jämförde med att du inte tycker om berusade personer(?) Du skrev också att jag inte kunde veta att jag inte ville ha frågan om sex eftersom jag inte fått frågan (?) Att hänvisa till kontext efter de uttalanden har totalt motsatt effekt och ger endast ett förvirrat intryck av hur du använder ordet . Det går nämligen inte ihop med dina uttalanden. Bara så du vet.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • SugarDaddyXL

Är det någon som vill bli anlitad eller knullad så är det bara att maila...men du ska se okej ut.

• Celines Essence
    Smecker skrev 2015-11-22 20:13:20 följande:

Du får väldigt gärna diskutera kvinnors utsatthet för sexuellt våld och helkroppstråden, men jag tror att det är enklare om du startar en ny tråd/nya trådar om det. Jag diskuterar kvinnor och män som frågar män och kvinnor på krogen om de vill ha sex, vilket jag har varit konsekvent med. Att du får det till att jag slingrar mig och slår knut på mig själv får stå för dig.

Jag pekar på inkonsekvenser mellan dina kategoriska uttalanden och det faktiska utfallet, ett enkelt exempel är hur du gick från att uppfinna "urskiljningslöst" lite att ändra dig till "begränsad urskiljning" till att gömma undan den grenen av diskussionen. Men du kanske menar att dina åsikter blir eliminerade för att jag lyfter fram dina åsikter och ditt handlande? Intressant teori i så fall. Hur tänkte du där?

Som sagt. Hade du hållit dig till att kommunicera dina egna åsikter i frågan istället för diffusa "jag och många med mig" eller liknande "silent majority"-argument så hade diskussionen blivit avsevärt kortare. Men känner man att ens egna åsikter inte klarar att stå för sig själva så..

Intressant att dessa upplevelser av sexuellt ofredande inte är applicerbara om kvinnan först "dansat kråmande" och "tagit sensuellt på sin kropp". Då är det tydligen inte lika hotfullt att få frågan ifall hon vill knulla från en total främling. Vad behöver en man göra innan en total främling får ställa frågan ifall han vill knulla? Dansa riverdance?

Självklart får du ha vilka åsikter du vill. Vad du däremot inte får ha i en saklig diskussion är andras overifierade åsikter. Det underlättar dock om du tar rätt åsikter i rätt tråd.

Riktigt roligt att läsa dina krampaktigt svar . Min text om urskiljningslöst kom efter dina angrepp om kategoriskt uttalanden. Dåligt försök! Vad jag än skrivit, vad jag än ändrat mig om, kan du inte frånta mig min rätt att ha en åsikt. Vilket du försöker.

Din text om sexuellt ofredande är ännu mer pinsam eftersom det inte kan sättas i hop med min text alls.
  • Celines Essence
    Celines Essence skrev 2015-11-23 00:25:01 följande:

Riktigt roligt att läsa dina krampaktigt svar . Min text om urskiljningslöst kom efter dina angrepp om kategoriskt uttalanden. Dåligt försök! Vad jag än skrivit, vad jag än ändrat mig om, kan du inte frånta mig min rätt att ha en åsikt. Vilket du försöker.

Din text om sexuellt ofredande är ännu mer pinsam eftersom det inte kan sättas i hop med min text alls.

*krampaktiga**kategoriska*
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-23 00:10:21 följande:

Du vet mycket SÅ väl att jag har god kunskap om ordet kontext. Problemet är att du inte klarar av att använda ordet i sin rätta kontext.

Jag gav mig själv och andra kvinnor som inte vill ha sex, som exempel i inledningen av vår debatt. Jag tycker att kvinnor som jag ska kunna vara ute på krogen utan att få frågan om sex från främmande män. Varför skrev du inte att det inte gällde oss, om din tänkta kontext inte innefattade oss och de förutsättningar jag presenterade ? Du skrev i stället att man inte kan ta hänsyn till vad olika (lättkränkta) människor tycker och jämförde med att du inte tycker om berusade personer(?) Du skrev också att jag inte kunde veta att jag inte ville ha frågan om sex eftersom jag inte fått frågan (?) Att hänvisa till kontext efter de uttalanden har totalt motsatt effekt och ger endast ett förvirrat intryck av hur du använder ordet . Det går nämligen inte ihop med dina uttalanden. Bara så du vet.

Ändå kan du inte ens på direkt uppmaning visa och förklara var, när och hur jag använder ordet kontext i den här diskussionen. Då hjälper det inte att du är jätteduktig på Wikipedia.

Det går oerhört bra ihop med mina uttalanden. Börjar man däremot blanda in andra kontext, som kråmande dans, urskiljningslöst urval och sexuella övergrepp, som jag över huvud taget inte berört, så blir det såklart problem. Enklast är att läsa det jag skriver utan att använda ditt något enögda filter.

Jag ser att du som förespått flyr från att besvara frågan. Det är inte svårt att lista ut varför, men jag försöker väl igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-23 00:25:01 följande:

Det känns lite väl tidigt att du redan börjar fila på din reträttväg.

Jag tycker det är bra att du har åsikter, jag får ju så många möjligheter att lyfta fram dem då.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 06:47:07 följande:
    Ändå kan du inte ens på direkt uppmaning visa och förklara var, när och hur jag använder ordet kontext i den här diskussionen. Då hjälper det inte att du är jätteduktig på Wikipedia.

Det går oerhört bra ihop med mina uttalanden. Börjar man däremot blanda in andra kontext, som kråmande dans, urskiljningslöst urval och sexuella övergrepp, som jag över huvud taget inte berört, så blir det såklart problem. Enklast är att läsa det jag skriver utan att använda ditt något enögda filter.

Jag ser att du som förespått flyr från att besvara frågan. Det är inte svårt att lista ut varför, men jag försöker väl igen. Måste kvinnor som inte vill att män tar kontakt med dem på krogen vara beredda på att män gör det?
    "jätteduktigpå Wikipedia".....HAHAHAlolslap Smecker....du skulle bara veta, Celine  är så mycket mer begåvad än vad du (å jag med för den delen) någonsin kommer bli. Det hjälper inte att du använder dig av lite.....mindre vanliga ord. Det får dig inte att verka ett jävla dugg smartare. Tvärtom.

Wikipedia. Jaja det märks var du inhämtar din info i alla fall !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Smecker skrev 2015-11-23 06:47:07 följande:

VEM är det som flyr  från frågan....du har upprepade gånger fått samma fråga av Celine (och jag har ställt den tre gånger men för första gången så vägrar du svara mig på en direkt fråga. Av någon anledning !!! ) Du vägrar svara på varför du har vänt 180 grader i din åsikt angående hur "se på män som kontaktar okända kvinnor",. Du framför här i denna tråden en helt avvikande uppfattning jämfört med dina tidigare uttalanden.

Och du skall snacka om sten i glashus, Smecker. Jösses......
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?