Celines Essence skrev 2015-11-22 19:03:59 följande:
Nej du Smecker, försök inte!
Mitt inlägg handlar inte om hkt. Det handlar om DIG och hur dina argument, och dina spelregler, ändras utifrån dina personliga åsikter.
Du försöker slingra dig, men det slutar alltid med att du slår knut på dig själv. Det du anklagar mig för, gör du själv så mycket mer!
Du försöker desperat hitta argument för att tillintetgöra mig och mina inlägg.
Det värsta är att du rakt upp och ner skriver att jag inte kan veta vad jag tycker, för att jag ändrat mig om annat (?!) Det sambandet gäller dock inte dig, utan endast mig personligen. DU, om någon, har ett otäckt storhetsvansinne som tror att du är någon slags domare över mig och andra. DU tror att DU har rätt att förminska och tom eliminera mina åsikter. Det är så lågt!
Bara för att jag skriver att jag tror att det finns flera kvinnor som inte vill ha frågan "vill du knulla" från en främling, går du igång och hackar på att jag agerar talesperson. DU däremot får så klart ha egna teorier både mig om mig och andra. DU ger dig rätten att berätta hur jag känner och fungerar. DU har tydligen rätten att agera talesperson.
Så fort jag försöker förklara något, tex hur sexuella ofredanden kan påverka kvinnors upplevelse av intima frågor från främlingar försöker du slå bort det med förklaringen att "jag pratar inte om övergrepp" . Själv tycker du att det är helt i sin ordning att prata om min rumpa i mjukisbyxor. Det är tydligen relevant och adekvat. Du är sanslös!
Men jag antar att ditt svar på detta inlägg blir "kontext" , för det verkar du tro täcker in allt?
Jag bryr mig inte om att du inte har samma uppfattning som mig i sakfrågan, men jag accepterar inte att du försöker ta bort rätten till mina åsikter, eller att du försöker förminska mig som person.
Du får väldigt gärna diskutera kvinnors utsatthet för sexuellt våld och helkroppstråden, men jag tror att det är enklare om du startar en ny tråd/nya trådar om det. Jag diskuterar kvinnor och män som frågar män och kvinnor på krogen om de vill ha sex, vilket jag har varit konsekvent med. Att du får det till att jag slingrar mig och slår knut på mig själv får stå för dig.
Jag pekar på inkonsekvenser mellan dina kategoriska uttalanden och det faktiska utfallet, ett enkelt exempel är hur du gick från att uppfinna "urskiljningslöst" lite att ändra dig till "begränsad urskiljning" till att gömma undan den grenen av diskussionen. Men du kanske menar att dina åsikter blir eliminerade för att jag lyfter fram dina åsikter och ditt handlande? Intressant teori i så fall. Hur tänkte du där?
Som sagt. Hade du hållit dig till att kommunicera dina egna åsikter i frågan istället för diffusa "jag och många med mig" eller liknande "silent majority"-argument så hade diskussionen blivit avsevärt kortare. Men känner man att ens egna åsikter inte klarar att stå för sig själva så..
Intressant att dessa upplevelser av sexuellt ofredande inte är applicerbara om kvinnan först "dansat kråmande" och "tagit sensuellt på sin kropp". Då är det tydligen inte lika hotfullt att få frågan ifall hon vill knulla från en total främling. Vad behöver en man göra innan en total främling får ställa frågan ifall han vill knulla? Dansa riverdance?
Självklart får du ha vilka åsikter du vill. Vad du däremot inte får ha i en saklig diskussion är andras overifierade åsikter. Det underlättar dock om du tar rätt åsikter i rätt tråd.