• Anonym (Tjej 20)

Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?

Jag är helt seriös med denna tråden. Jag är fullt medveten om att detta låter en aning sjukt.

Jag är en snygg tjej. Har alltid fått komplimanger för mitt utseende. Blont långt hår, smal men en kurvig kropp. Jag är en typisk tjejig tjej, fint smink och snygga kläder alltså. 

Har inget seriöst förhållande och vill inte ha det nu heller. Men jag älskar sex och vill ha det ofta. Jag får enkelt ragg på krogen men där kan jag ju inte springa hela tiden. Ibland när jag handlar, ska åka någonstans och ser någon fin kille så har jag tänkt - ''Undra om han vill ligga?'' Aldrig kommit på tanken att fråga för det gör man ju inte..Eller? Haha.

Helt ärligt - Vad skulle du som kille tycka och svara om en tjej kom fram och frågade om du ville knulla? Jag är ingen vrickad brud. Vi behöver inte ses eller höras efteråt och du behöver inte bjuda mig på middag. Jag ser bra ut. Sååå är detta en väldigt väldigt dålig idé? 

• Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 10:30:41 följande:
    Ja, faktiskt. Om jag är genuint intresserad, och verkligen om personen ifråga inte brukar skriva hela noveller om sina och andras erfarenheter öppet på forumet, så tar jag det hellre privat. I synnerhet om jag anar att kontexten inkluderar tacit knowledge/tyst kunskap.

Men jag håller med om att det hade varit väldigt intressant ämne.
    Fast.....Smecker verkar vara duktig på noveller !!!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • S c h n a
    Anton Chigurh skrev 2015-11-20 11:01:34 följande:

Ja, det är alltid respektlöst att tex knacka en, för dig helt okänd, Dam på axeln och när hon vänder sig om, ställa frågan: "Vill du knulla"

Sammanhanget (eller kontexten, som din vapendragare envisas med att benämna det) saknar helt betydelse, är personen helt okänd....så är den, och då blir det en jävligt respektlös fråga att haspla ur sig. Men jag förmodar att du för din del tycker det är helt i sin ordning att inleda en konversation med HELT OKÄNDA människor enligt ovanstående kriterier.

Och jag fattar förbanne mig inte varför du tror att jag är upphetsad, Schna !!!

Nej, nu läser du in för mycket. Jag tycker inte att det per automatik är helt i sin ordning att fråga okända personer på krogen om de vill knulla. Jag utesluter bara inte möjligheten att det finns fler omständigheter som gör att det inte längre är en respektlös sak att göra. Att det beror på kontexten helt enkelt. Inte ett dugg mer än så.

Men jag noterar ditt påstående där.
  • Celines Essence
    S c h n a skrev 2015-11-20 09:15:16 följande:

Det har jag och du medger att det kan finnas kvinnor som uppskattar det. Alltså är det inte automatiskt respektlöst. Det beror helt enkelt på kontexten huruvida det är respektlöst eller ej.

Jag ser även att du vill att han tar upp exempel på när det inte är respektlöst, men det blir ju en vansinnigt utdragen redogörelse för honom. Du vill förstå hur han tänker och det är fullt förståeligt att man vill gräva lite en människas inre på det viset, men där kanske PM kan vara ett bättre alternativ?

Jag förstår inte hur man kan hänvisa till kontext om man inleder med att fråga efter sex vid det absolut första mötet.

Jag har skrivit att jag inte vill ha frågan "vill du knulla" när jag är ute. Hela debatten började med att jag skrev att jag tycker att män brukar bemöta mig respektfullt. Det gick Smecker igång på. Han menade att jag inte är kapabel att veta det eftersom det inte hänt mig. Han har vidare skrivit att män inte kan ta hänsyn till lättkränkta kvinnor.

Att vissa kvinnor inte UPPLEVER frågan respektlös, eller gillar den, har jag aldrig sagt emot.

Att däremot ställa frågan till någon det första man gör, när man möter någon man absolut inte haft någon kontakt med, tycker jag är respektlöst.

Att vissa kvinnor inte tycker det är respektlöst, att vissa gillar frågan, är inte en anledning att bemöta andra kvinnor på samma sätt.

Det var ett mycket märkligt argument att jag ska skicka pm. Varför skulle jag skriva till någon som inte ens anser att jag är kapabel att ha någon åsikt.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 11:09:42 följande:
    Nej, nu läser du in för mycket. Jag tycker inte att det per automatik är helt i sin ordning att fråga okända personer på krogen om de vill knulla. Jag utesluter bara inte möjligheten att det finns fler omständigheter som gör att det inte längre är en respektlös sak att göra. Att det beror på kontexten helt enkelt. Inte ett dugg mer än så.

Men jag noterar ditt påstående där.
    "Förmodar"....är nyckelordet här, Schna.
  • S c h n a
    Celines Essence skrev 2015-11-20 11:11:25 följande:

Jag förstår inte hur man kan hänvisa till kontext om man inleder med att fråga efter sex vid det absolut första mötet.

Jag har skrivit att jag inte vill ha frågan "vill du knulla" när jag är ute. Hela debatten började med att jag skrev att jag tycker att män brukar bemöta mig respektfullt. Det gick Smecker igång på. Han menade att jag inte är kapabel att veta det eftersom det inte hänt mig. Han har vidare skrivit att män inte kan ta hänsyn till lättkränkta kvinnor.

Att vissa kvinnor inte UPPLEVER frågan respektlös, eller gillar den, har jag aldrig sagt emot.

Att däremot ställa frågan till någon det första man gör, när man möter någon man absolut inte haft någon kontakt med, tycker jag är respektlöst.

Att vissa kvinnor inte tycker det är respektlöst, att vissa gillar frågan, är inte en anledning att bemöta andra kvinnor på samma sätt.

Det var ett mycket märkligt argument att jag ska skicka pm. Varför skulle jag skriva till någon som inte ens anser att jag är kapabel att ha någon åsikt.

På vilket sätt har jag vidrört er diskussion i övrigt? Jag skrev att det skulle underlätta om man tog hänsyn till begreppets (kontext) innebörd istället för att se det som ett trist utfyllnadsord. Det nappade ju du på.

Du anser nu alltså att det alltid är respektlöst, oavsett vilka omständigheter det handlar om i övrigt förutom 1. Det är på krogen 2. Personerna är okända för varandra. Du anser att det är respektlöst oavsett hur personen tar frågan, alltså att frågan är respektlös även om hen uppskattar den. Du utgår t.ex. från att det inte kan finnas något öht i kontexten som gör att den som frågar kan läsa av hur den andra sannolikt kommer ta frågan. Korrekt?

Att jag benar upp detta innebär inte att jag automatiskt skriver under på allt annat han, du eller någon annan skriver.
  • S c h n a
    Anton Chigurh skrev 2015-11-20 11:16:13 följande:

"Förmodar"....är nyckelordet här, Schna.

Ja jag har märkt jag förmodas påstå både det ena och det andra här, helt automatiskt. Säger jag A så menar jag tydligen automatiskt P, direkt orsakssamband alltså, och det för att en person tycker det baserat på empiriska studier hen inte gjort. Men jag tycker ändå att det är okej och fullständigt mänskligt att ni tror det. Tråden blir avsevärt längre bara, men det måste inte helt automatiskt vara något negativt.

Kram!

/Schna
  • S c h n a
    Anton Chigurh skrev 2015-11-20 12:14:16 följande:

Då kan jag ju passa på att fråga dig, eftersom jag förmodar att du inte är lika feg som din vapendragare, om när du anser att det är att visa tillbörlig respekt att ställa nedanstående fråga till en för dig HELT OKÄND person.

Således, Schna....när är det inte respektlöst att fråga "vill du knulla" ???  Alltså till en HELT okänd person.

Jag ska fundera på det medan jag skrubbar ren ugnen, håller på att flyttstäda här nämligen. Återkommer!
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 12:18:51 följande:
    Jag ska fundera på det medan jag skrubbar ren ugnen, håller på att flyttstäda här nämligen. Återkommer!
    Tack så länge.Glad
  • Smecker
    Celines Essence skrev 2015-11-20 09:00:32 följande:

Läs om inlägg 171

Läs om inlägg #224.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anton Chigurh
    S c h n a skrev 2015-11-20 12:17:01 följande:
    Ja jag har märkt jag förmodas påstå både det ena och det andra här, helt automatiskt.

Säger jag A så menar jag tydligen automatiskt P, direkt orsakssamband alltså, och det för att en person tycker det baserat på empiriska studier hen inte gjort. Men jag tycker ändå att det är okej och fullständigt mänskligt att ni tror det. Tråden blir avsevärt längre bara, men det måste inte helt automatiskt vara något negativt.

Kram!
    /Schna
    Ja, människor kan fungera lite på det viset. Ibland. Lite efter behag. 

Ochtillbaka.
Svar på tråden Ragga upp killar ute och fråga om dom vill knulla..?