• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Jag har ett test kvar som jag ska ta imorgon tänkte jag, då är jag på BIM+2. Sen får det vara färdigtestat! :)

• Lilla Grodan och Älgen

Jag mår superdåligt och känner verkligen av graviditeten. Jag har alla tre graviditeter "vetat" att jag var gravid innan jag testat.

Första gången testade jag dagen innan bim och det var negativt, så jag åkte på kräftskiva och drack lite för jag tänkte att då var det ju inget... Tji fick jag när jag testade ett par dagar senare och det blev plus (hade ju fortfarande symptom)

Andra gången åkte jag till Apoteket på en lunchrast för jag var tvungen att testa... Jag bara visste och var tvungen att ha det bekräftat.

Nu tredje gången visste jag med, trots att jag haft blödningar och vi inte försökte. Och ett stort positivt kom innan jag ens fått ur testet från urinet...

Idag är jag hemma från jobbet för jag mår så jäkla dåligt!!

Tycker det är jobbigt att vi måste berätta innan vi gjort ul. Vi bor typ granne med svärföräldrarna och äter ofta middag ihop och fikar ihop nästan varje dag.

Nu kan jag inte dricka kaffe, och såhär års bjuder de ofta på glögg vilket jag alltid tackar ja till. Och när vi äter middag brukar det bli vin... De kommer ju genomskåda mig vilken dag som helst. Vi ska dessutom fira både jul och nyår där. Så det är väl bara att berätta...

Hur kommer ni andra göra?

• Lilo
    Lilla Grodan och Älgen skrev 2014-12-11 09:22:20 följande:

Jag mår superdåligt och känner verkligen av graviditeten. Jag har alla tre graviditeter "vetat" att jag var gravid innan jag testat.

Första gången testade jag dagen innan bim och det var negativt, så jag åkte på kräftskiva och drack lite för jag tänkte att då var det ju inget... Tji fick jag när jag testade ett par dagar senare och det blev plus (hade ju fortfarande symptom)

Andra gången åkte jag till Apoteket på en lunchrast för jag var tvungen att testa... Jag bara visste och var tvungen att ha det bekräftat.

Nu tredje gången visste jag med, trots att jag haft blödningar och vi inte försökte. Och ett stort positivt kom innan jag ens fått ur testet från urinet...

Idag är jag hemma från jobbet för jag mår så jäkla dåligt!!

Tycker det är jobbigt att vi måste berätta innan vi gjort ul. Vi bor typ granne med svärföräldrarna och äter ofta middag ihop och fikar ihop nästan varje dag.

Nu kan jag inte dricka kaffe, och såhär års bjuder de ofta på glögg vilket jag alltid tackar ja till. Och när vi äter middag brukar det bli vin... De kommer ju genomskåda mig vilken dag som helst. Vi ska dessutom fira både jul och nyår där. Så det är väl bara att berätta...

Hur kommer ni andra göra?

Då är det ju kanske lättast att berätta!

Jag ska berätta för mina föräldrar kring nyår. Bara för att jag vill! Resten får vänta ett tag till : -)
  • Lilla Grodan och Älgen

Jo jag känner också att det är bäst att berätta. Tänker att händer det nått är det bra att de vet också. Min man vill vänta till efter ul men det kommer ju aldrig gå att dölja så länge... Haha

• stinto

Hoppar in här också.
    Bf 6 aug
    Ska på inskrivningssamtal på onsdag. 
    Känns fortfarande ganska overkligt

• Micka!

I mina tidigare graviditeter har jag börjat må väldigt illa och spy vid det här laget, är i v. 6 5+5.....

Känner mig lite nojig....är bara lite illamående. ..ömma bröst, och lite mer kissnödig än vanligt!!! Ja och trööttt är jag också!!!

Funderar på att ta ett digitalt test för att lugna mina nerver! Åh vad kinkig man kan vara....

• SandraT

Hej Alla! ????

Stort Grattis till alla Er!!

Plussade idag! Är i vecka 5!

Är så lycklig samtidigt som jag och min sambo är jätte oroliga!

Fick ett sent MF i vecka 20 i september. Så oron kommer alltid att finnas där.

Men vi får hålla alla tummar å tår och hoppas att det går vägen denna gång!

• Minza83

Lilla Grodan och Älgen: har planerat att berätta på blivande 2åringens kalas i slutet av januari, då är jag i v12+3 ???? tänker köp en tröja med tryck på som det står " i sommar ska jag bli storasyster"... Så får vi se reaktionerna då :D

• Minxy
    Micka! skrev 2014-12-11 11:38:12 följande:

I mina tidigare graviditeter har jag börjat må väldigt illa och spy vid det här laget, är i v. 6 5+5.....

Känner mig lite nojig....är bara lite illamående. ..ömma bröst, och lite mer kissnödig än vanligt!!! Ja och trööttt är jag också!!!

Funderar på att ta ett digitalt test för att lugna mina nerver! Åh vad kinkig man kan vara....

Jag vet, man är nojig. Det är svårt att slappna av och tänka "ingen graviditet är den andra lik".

Ta ett test du om du tycker det känns bra, jag ska ta mitt sista (tror jag) imorgon :)
  • familjenl

Vi har berättat för min familj redan (det föll sig naturligt, behöver deras stöd om det värsta skulle hända) och vi kommer att berätta för min mans familj i jul. Sen försöker vi hålla det hemligt så länge som möjligt.

Fick mage ganska tidigt förra gången och det sägs ju att magen kommer ännu tidigare med nr 2.. :)

Svar på tråden Bf Augusti 2015