• Minza83

Bf Augusti 2015

hänger med er här!

väntar tydligen barn nr4, oplanerat! =) 

BF 4/8-15. första gången vi får ett sommarbarn! :)

är i v5+3 nu då, byter veckor på onsdagar.
    tog ett test i onsdags då jag tänkte att något kanske var på g eftersom mensen uteblivit i ca 1v :O ;) 

• Minza83

Lilla Grodan och Älgen: har planerat att berätta på blivande 2åringens kalas i slutet av januari, då är jag i v12+3 ???? tänker köp en tröja med tryck på som det står " i sommar ska jag bli storasyster"... Så får vi se reaktionerna då :D

• Minza83
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 10:39:44 följande:

Gjorde baking soda testet nyss och de visade pojke ^^ hehe får se om de stämmer när vi ska på RUL om 10 dagar :) ang de här med mammadagat och så så e jag inte så insatt men min sambo kommer förmodligen inte kunna ta ut sina pga jobbet han har så förmodligen kommer han skriva över dem på mig , om de nu e så de funkar :p

Jag har gjort det flera ggr hittills , senast var i förra veckan och alla ggr visar det på flicka :)

Med tredje barnet stämde det! (Provade aldrig med mina söner, visste inte ens att det fanns då tyvärr hehe) :)
  • Minza83
    Minxy skrev 2015-03-02 12:39:22 följande:
    Ja, ersättning är inte som amning. Ersättning är betydligt mer svårsmält (vilket många ser som en fördel eftersom barnet då ofta sover hela nätter eftersom den inte vaknar och är hungrig). Men vad jag vet så ska man ändå låta bebisens hunger styra hur ofta/mycket den ska äta? Tycker det låter lite konstigt att begränsa maten för ett litet växande barn, men jag kan ju ha fel smile1.gif
    Både ja och nej. Beror på hur stor mängd de äter också ju. Min första åt varannan timma hela nätterna igenom! Åt ersättning! :O med min trea började sova hela nätter väldigt tidigt , och kunde inte äta alls nattetid :) första barnet växte sjukt fort men hon växte mer lagom takt (även fast hon då dock var stor för sin ålder redan vid födseln).

Om bebisen vill äta hela tiden så kanske det eg handlar om att hon har stort snuttbehov och då får de försöka hitta en napp som funkar
  • Minza83
    AnnaBanana skrev 2015-03-02 12:18:34 följande:
    Hoppas verkligen de stämmer för oss bådas :) blev så exalterad att jag gick in o började kolla på kläder till pojkar ^^ 10 dagar kvar till RUL så vi får se men sen kommer de bli att shoppa loss om allt ser bra ut :)
    Har rul i övermorgon! Nedräkning har pågått sen länge :D
  • Minza83
    Minza83 skrev 2015-03-02 11:10:17 följande:
    Jag har gjort det flera ggr hittills , senast var i förra veckan och alla ggr visar det på flicka :)

Med tredje barnet stämde det! (Provade aldrig med mina söner, visste inte ens att det fanns då tyvärr hehe) :)
    Nä denna gången stämde det inte! :D

Var på rul idag och min spontana känsla hade rätt! En tredje pojke <3 (har två sen innan plus en flicka) :)
  • Minza83
    livet från ljusa sidan skrev 2015-04-08 10:46:01 följande:

Lycka till alla med rul idag!!

Jag har börjat se sparkarna på utsidan nu och det är så himla mysigt!

Vi har en Elliot och en Elvin sedan tidigare så vi måste liksom fortsätta på E ???? vi har Ed och Elis som förslag ??

Va lustigt! Vi har Elias och Elvin och väntar nu en Elliot :)

Har en flicka också ;) ska väl tilläggas
  • Minza83
    Speck skrev 2015-05-01 19:21:06 följande:

Nån mer som har jobbiga sammandragningar dagligen? Jag kan inte ens gå långsamt i butiker utan att det känns jobbigt och de kommer även i vila :( igår var jag till förlossningen och kollade upp,allt såg dock bra ut. Jag fick dock inga råd eller nåt, fick bara veta att de såg bra ut allt. Skönt det förvisso men det känns jobbigt. De gör ont bak i ryggen och neråt magen. :/ har ingen aning om hur många jag har per dag.

Så länge de inte påverkar tappen så är det ingen fara. Men du kan försöka vila när du känner av dem, kroppen säger gärna ifrån liksom :) en varm dusch och två alvedon kan också hjälpa :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015