Inlägg från: Lilla Grodan och Älgen |Visa alla inlägg
  • Lilla Grodan och Älgen

Bf Augusti 2015

Jag testade positivt i lördags. Jag är 26 år och har två pojkar på 3 & 6 år och detta lilla pyre var inte alls planerat. Men så välkommet.

Jag har oregelbunden mens så vet inte alls vilken vecka jag är i men gissar 5-7. Har en tid för inskrivning den 8/1 och dateringsul den 13/1... Kan knappt vänta...

Det känns som att det blir svårt att dölja graviditeten då vi bor nära släkt som vi träffar mycket. Har redan tackat nej till både glögg och kaffe och fått frågan om varför jag är så trött...

• Lilla Grodan och Älgen

Jag mår superdåligt och känner verkligen av graviditeten. Jag har alla tre graviditeter "vetat" att jag var gravid innan jag testat.

Första gången testade jag dagen innan bim och det var negativt, så jag åkte på kräftskiva och drack lite för jag tänkte att då var det ju inget... Tji fick jag när jag testade ett par dagar senare och det blev plus (hade ju fortfarande symptom)

Andra gången åkte jag till Apoteket på en lunchrast för jag var tvungen att testa... Jag bara visste och var tvungen att ha det bekräftat.

Nu tredje gången visste jag med, trots att jag haft blödningar och vi inte försökte. Och ett stort positivt kom innan jag ens fått ur testet från urinet...

Idag är jag hemma från jobbet för jag mår så jäkla dåligt!!

Tycker det är jobbigt att vi måste berätta innan vi gjort ul. Vi bor typ granne med svärföräldrarna och äter ofta middag ihop och fikar ihop nästan varje dag.

Nu kan jag inte dricka kaffe, och såhär års bjuder de ofta på glögg vilket jag alltid tackar ja till. Och när vi äter middag brukar det bli vin... De kommer ju genomskåda mig vilken dag som helst. Vi ska dessutom fira både jul och nyår där. Så det är väl bara att berätta...

Hur kommer ni andra göra?

• Lilla Grodan och Älgen

Jo jag känner också att det är bäst att berätta. Tänker att händer det nått är det bra att de vet också. Min man vill vänta till efter ul men det kommer ju aldrig gå att dölja så länge... Haha

• Lilla Grodan och Älgen

Kan vara smart att boka tid till Mvc ganska omgående. Då kan man ju be om en tid längre fram om man vill... Jag ringde den 8/12 och fick tid för inskrivning den 8/1 och daterings ul den 13/1 och det var de absolut första tiderna de kunde få fram... Väntar man så kanske det är lång väntetid med så att man inte hinner göra kub-test om man vill göra det... Har för mig att det görs i v.12-14?

• Lilla Grodan och Älgen

Här blir alla erbjudna kub. När jag väntade första barnet var det nup test istället, minns ej siffrorna på det, men på tvåan fick jag risken 1:44000 har jag för mig. Mkt sköna siffror att få.

Vi gjorde mest kub för att få ett extra gratis ul, skulle nog inte göra fostervattenprov även om vi fick dåliga siffror. Oavsett vad vill vi ha vårt barn men om man får dåliga odds kan man ju läsa på och förbereda sig...

• Lilla Grodan och Älgen
    sjl89 skrev 2014-12-17 07:20:41 följande:

När tycker ni man ska kontanta mvc för första träffen?:)

Jag ringde måndagen efter jag plussade, (vilket var en lördag, så jag ringde direkt kan man väl säga) fick en tid för inskrivning den 8/1 och daterings ul 13/1 pga att vi inte vet säkert när jag hade senaste mens. Detta är vår trea och det var inte planerat...
  • Lilla Grodan och Älgen

Jag har jättesvårt att äta. Det som går ner är framförallt vatten, frukt/blåbärssoppa, knäckebröd med mild ost och normalsaltat smör (var tvungen att byta från extrasaltat då jag inte klarar av salt mat längre) kokt fisk och sallad skulle nog gå hem. Jag äter ju annat med men mår illa av tanken.

Godis mår jag illa av att tänka på och likaså apelsin och övriga citrusfrukter. Under de tidigare graviditeterna åt jag massvis av citrusfrukter och daim men fy, bara tanken på det ger mig kväljningar.

Vilken skillnad det kan vara!

Svar på tråden Bf Augusti 2015