• Minxy

Bf Augusti 2015

Hej alla! Plussade igår på ÄL+9 (BIM-5), så allt är väldigt nytt.

Är 32 år och det här blir vårt tredje barn, bara allt går som det ska :)

Har inte en tanke på att ringa BM än, tänkte avvakta tills jag är runt vecka 8 eller så.

• Minxy
    Lövet92 skrev 2014-12-06 19:47:10 följande:

Tycker ni att man ska vänta några veckor innan man ringer till kvinnohälsan eller det kanske inte spelar någon roll? smile1.gif är gravid med första barnet och har ingen aning om när de brukar ta emot för inskrivning här. Är i v4+1.

Det skadar ju inte att ringa :)

Jag har redan varit på hälsosamtal med mina två första, så det känns inte så viktigt för mig. Inskrivning brukar inte göras förrän man är i vecka 12 här vad jag vet (Västernorrland)
  • Minxy
    linaug skrev 2014-12-06 23:15:55 följande:

Jag tänkte också vänta någon vecka till innan jag ringer. Mest för att jag känner mig så himla "o-gravid". Har knappt symptom alls, bara ytterst ömma bröstvårtor och några minuters molvärk på kvällarna... Så tänkte ta ett test innan jul igen och har veckorna ökat så tänkte jag att jag ringer då. Är så orolig för att det inte ska bli någon liten för oss till sommaren...

Jag känner mig också totalt ogravid, så jag förstår hur du menar. Mitt plus är ju väldigt tidigt och väldigt svagt, så jag avvaktar med att ringa bm...
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-07 10:51:07 följande:
    Hihi.....vad kul smile1.gif att hitta dig här....då kan vi fortsätta prata gravkrämpor smile5.gif

Har själv inte riktigt förstått att jag är gravid än, men det blev ju verkligare när man tjuvkikade på barnvagnar! När alla får reda på "hemligheten" och man passerat v. 13 då känns det nog mer verkligt smile5.gif
    Men hej på dig Micka ;)

Ja för mig känns det fortfarande rätt så ofattbart. En till bebis? Hur då? När då?

Jag har börjat kolla på instruktioner för att sy ett nytt babynest! Slängde mitt förra när yngsta barnet hade växt ur det eftersom vi "inte skulle ha några fler barn" :P
  • Minxy

Jag är helt utan symptom (förutom ömma bröst) vilket känns lite sådär :/

Jag är ju bara i vecka 4 än, så jag får väl ge mig till tåls...men nog skulle det kännas bra med något som tyder på att humlan finns där inne.

(Samtidigt vet jag att jag har varit utan symptom med både barn ett och barn två, så det är väl inte så konstigt att det är likadant nu)

• Minxy
    Lilo skrev 2014-12-08 17:21:35 följande:

Tog mig nyss friheten att fixa en BF lista!   smile1.gif

Bra Lilo! Ska skriva in mig (bara jag tar mig till en dator, det blir så tokigt när jag försöker från mobilen)
  • Minxy
    Lilo skrev 2014-12-08 16:46:26 följande:
    Så är det ju! Man är orolig över symptomen man inte har, och sen när det eviga kissandet och eventuella illamåendet slår till så är man så förbannad på sig själv för att man klagade smile5.gif
    Och ja...precis så är det :D
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-08 18:14:31 följande:
    Vad bra smile1.gif Har skrivit in mig!!!!!

Grattis till plusset smile1.gif , jag väntar också mitt tredje barn!

Det blir en sladdis, fick mina barn när jag var 25 och 27 så, det är ett tag sedan...har hunnit blir 33 nu!

Läskigt vad åren går fort, känns så roligt att få vara med från början igen och att barnen jag har kommer vara 7 och 8 när lillplutten kommer smile1.gif ! Då får men dela det med dom också, vilket känns jättehärligt, de längtar så mycket efter ett syskon smile1.gif
    Min son har sedan tidigare sagt att han bara vill ha en pojkbebis (och allra helst en hundvalp....) :P
  • Minxy

Hur känner ni inför att berätta på jobbet?
    Jag påbörjade en ny anställning i september... tror inte dom kommer bli överlyckliga direkt.

Svar på tråden Bf Augusti 2015