• Minxy

Bf Augusti 2015

Goldie skrev 2014-12-17 09:52:27 följande:

Kan ni inte berätta lite om er själva förresten? Vad gör ni om dagarna? Intressen? Bor? Ja sånt som ni känner er bekväma med att berätta helt enkelt :)

Jag jobbar vid tingsrätten, bor i Västernorrland och spenderar fritiden (den lilla man har) med att träna, handarbeta och läsa böcker :)

Har precis kommit tillbaka från hälsosamtalet på mvc. Hon lugnade mig angående mina obefintliga symptom. "Du blöder inte och då är det bra. Tänk inte ens på risken med missfall, för varje dag som går minskar den!"
  • Minxy
    charlotta1985 skrev 2014-12-17 12:42:42 följande:
    Vad skönt att bli lugnad Minxy! Lugnar mig också att läsa det hon sade, haha. Även om jag har massa symtom så oroar jag mig ÄNDÅ. Kollar efter blod typ hela tiden, asjobbigt :(. Men ska verkligen försöka slappna av lite, det är klart det kommer att gå bra det här!
    Ja det är skönt ibland när någon säger åt en att man ska tagga ner :)

Har bokat tid för inskrivning den 29/1, då har jag precis gått in i v.12.

Det känns som en evighet dit.....men förhoppningsvis så kommer man ha fullt upp nu vid jul och nyår :)

Ja ta och slappna av du med! Klart det kommer gå bra :)
  • Minxy
    Lilo skrev 2014-12-17 18:17:59 följande:

Oj vad många som har kämpat lång tid! Stort Grattis till alla! smile1.gif

Jag har legat däckad i 2 dagar med feber. Men imorgon ska jag masa mig på jobb! Äntligen!

Jag är 29 år, har två barn på 3 och 8 år. Mer vill jag inte skriva ifall någon skulle "känna igen mig".. smile1.gif

Fick hem 10 graviditetstester i postlådan idag som jag klickade hem innan jag plussade.. måsta ju såklart ta ett. Vad ska jag annars göra med dom liksom..? smile2.gif

Mitt sista test på bim+2 var ganska svagt, men nu var teststräcket starkare än kontroll sträcket. Så jag tror jag kan lägga ner det där nu :-P

Haha, jag tog också ett idag *s*

• Minxy
    sjl89 skrev 2014-12-17 19:42:24 följande:

Ringde mvc idag och hon bokade in oss på nästa lediga tid, 23/12 kl 8.15 :)

Sitter på jobbet nu så har inte hunnit läsa igenom tråden, är det någon mer än jag som oroar sig över missfall?

Jag slutade med p-piller i juli-13 så det har tagit ett tag kan man säga, ingen lust att vänta över ett år till :/

Ja Gud ja! Jag har ju absolut inga symptom, så jag är halvt om halvt övertygad om att det inte är som det ska :/

Men var som sagt till BM idag och hon sa åt mig att sluta oroa mig bums och istället glädjas åt att jag har en lättsam graviditet.
  • Minxy
    familjenl skrev 2014-12-17 22:43:24 följande:
    Åh, vad skönt att läsa det din BM sa! Önskar dock att min BM hade sagt något liknande... När jag sa att jag inte hade så mycket symptom så sa hon mest att hon tyckte det var bra att jag hade ett VUL snart. :( Men nu har jag iaf börjat må lite illa så jag väljer att vara positiv ändå. Som någon vis människa sa: Vi väntar barn, inte missfall.  :) 
    Bra med lite lagomt illamående ;)
  • Minxy
    Bella06 skrev 2014-12-18 08:05:06 följande:

Här är en till som väntar 3:e barnet smile2.gif
    Jag har 2 st barn på 5 och 8 år, och nu efter 4 MF så kanske det äntligen är våran tur igen!

Jag testar alldeles för mycket pga min bakgrund - vill ju gärna se JÄTTESTARKA streck hela tiden smile5.gif
    Tog ett CB idag, och stegringen är ju tydlig - hoppas bara att det håller i sig.

Egentligen så är tajmingen inte sådär jättebra då jag under åren som gått med mina MF bestämde mig för att börja plugga - och nu tar jag äntligen exmamen i maj. Självklart har jag 2 jobb på G nu, förväntas få svar innan jul.
    Så blir lite knivigt om jag nu skulle bli erbjuden dom, vad säger man då lixom?!

Men oavsett vad så är jag överlycklig - vi har velat det här alldeles för länge nu!
    Har BF 23/8 . ska på VUL i v.8

? (¯`°?.¸ ? Elias 060910 ? .?°`°?. ? Maja 091121 ?¸.?°´¯) ?
    Grattis! :)
  • Minxy
    Honsomvill skrev 2014-12-18 15:06:40 följande:

Är det normalt/ofarligt att ha rosa flytningar?

Vad jag har läst så ska det vara väldigt normalt och vanligt förekommande. Jag har dock aldrig varit med om det själv.
  • Minxy
    CarolineElf skrev 2014-12-18 16:13:08 följande:
    Usch då stackare. Inget kul att må illa! Själv mår man peppar peppar bra. Känner bara av molvärk och ömma bröst;) jag är i v 6 (5+1) jag tänkte berätta när jag gjort UL. Ska till mvc den 28/1-15 och göra det och då tänkte jag att efter det blir toppen att berätta för alla:) men får se om jag kan hålla det hemligt så länge vet ju aldrig om magen blivit jättestor:)
    Samma här, bara lite molvärk de senaste dagarna + ömma bröst. Har börjat bli väldigt hungrig också...

Mina tidigare graviditeter har jag gått upp 7 respektive 8 kg och de flesta ramlade på mig under den första trimestern....brukar se ut som om jag ätit tolv liter glass om dagen innan den riktiga bebismagen kommer. Jag antar att det beror på att jag har sluppit illamåendet...då är det ju inget som hindrar en från att äta äta och äta :P
  • Minxy
    familjenl skrev 2014-12-18 18:49:11 följande:

Oj.. 7-8 kilo. Vilken lyx! :) Själv gick man upp 27 kg med första. :P hoppas inte det blir riktigt lika mycket denna gång. Men jag samlade på mig mycket vätska så det är väl risk att jag gör det nu med.

Ja det är ju mycket vätska för vissa där mot slutet. Undra om man kan motverka det på nåt vis? *funderar*

Kanske dra ner på salt och se till att hinka litervis med vatten? Äh jag vet inte...hoppas du slipper det den här gången! :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015