• Minxy

Bf Augusti 2015

Fwoida skrev 2014-12-15 11:19:06 följande:

Nån som vet om det kan sluta göra ont i brösten bara sådär? Igår var jag jätteöm och idag känner jag typ ingenting. Är jätteorolig nu! :(

Vet inte, men jag är ändå rätt säker på att symptom kan komma och gå. Vet att vissa veckor kallas "spökveckor" eftersom många blir av med alla sina symptom då.

Ring bm och fråga om du är orolig! :)
  • Minxy
    Maglizz skrev 2014-12-15 13:14:53 följande:
    Jag bröt oturligt foten i oktober så sitter mest ner, vilket tärt på mig. Jag känner det hela tiden, menssmärtorna. Men samtidigt det väldigt få gångerna jag inte känner något blir jag extremt orolig :/ jag är i v5(4+3), och har en oviss tid framför mig som också gör mig orolig.

När ska man ringa MVC?

Vad gör man? Vad händer?
    Jag är också i v.5 (4+4) och känner typ ingenting. Ringde bm förra veckan och ska dit för ett hälsosamtal nu på onsdag. Funderar på att tigga åt mig ett blodprov så dom kan kolla om mitt hcg ökar som det ska.
  • Minxy
    Moelme skrev 2014-12-15 14:37:12 följande:

En fjärde på G smile1.gif

Har tre döttrar födda 01, 03 och 06. den yngsta blir snart 9 år. Känns helt otroligt, trodde inte jag skulle få vara med om denna resa igen smile1.gif

Bf är den 6 augusti, är alltså i vecka 6+3.

Är just nu väldigt orolig, väntar på att min läkare från hematologen ska ringa. Jag gjorde en kontraströntgen av hals, brösten och buk när jag va i vecka 4 (visste inte att jag var gravid). Är såklart orolig över om strålningen kan ha påverkat fostret på något sätt.

Men vi håller tummarna att allt är bra och att jag får hänga här med er tills det är dags för Bf.

Grattis och välkommen! :)
  • Minxy
    Smartsak85 skrev 2014-12-15 19:02:30 följande:

Hänger på här om det går bra?

Är 29 år, första barnet och har BF omkring 16 augusti. Hade ett MA i augusti och hoppas därför att denna graviditet går bättre. Ska bli spännande att ta del av era tankar och graviditeter. 

Välkommen och grattis :)
  • Minxy

Idag har jag haft lite mer molvärk än tidigare, det känns bra att man känner NÅT!

Jag har inget illamående än och jag hoppas att jag slipper. Med första barnet mådde jag aldrig illa. Med andra barnet mådde jag illa en enda gång (och jag tror nog det snarare berodde på att jag hade tryckt i mig en sån där massiv järntablett typ 2 sekunder tidigare).

Längtar till onsdag då jag ska på hälsosamtal på MVC :)

• Minxy

Grattis och välkomna alla ni nya :)

Idag är en trött dag för mig. Känner mig helt klubbad och kan inte skaka av mig det. Sitter och halvsover vid skrivbordet.

• Minxy

Sådär ja, jag borde inte få gå i shoppingcentra själv när jag är med barn. Bara v. 5 (4+5) och nu har jag köpt en urgullig body med tillhörande byxa. SÅ SÖTT! :D

• Minxy
    familjenl skrev 2014-12-16 17:13:12 följande:

haha så rolig du är. ;D Själv så har jag lyckats hålla mig till att bara snegla på nyfödd-kläderna! Vill inte riskera att någon ser mig när jag står kollar på sånna kläder än nämligen ;)

Jag såg ingen jag kände så jag tog chansen! ;)
  • Minxy

Tredje för mig med och jag har i princip glömt allt märker jag :P

• Minxy
    sjl89 skrev 2014-12-17 07:20:41 följande:

När tycker ni man ska kontanta mvc för första träffen?:)

Jag hade tänkte vänta till runt v.10, men så ringde jag ändå förra veckan och MVC vill att man skulle komma på ett första hälsosamtal redan v.6.

Så jag ska dit idag vid 9 :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015