• Minxy

Bf Augusti 2015

Lilo skrev 2014-12-08 19:32:07 följande:

Fruktansvärt nervöst! Men jag vet att det kommer att tas emot med glädje, då jag har världens bästa kollegor! smile1.gif

Hoppas att dom reagerar positivt på ditt jobb iaf, Det där är något som kan ge en magknip annars!

Vad skönt för dig! Ja, hade det här varit min förra arbetsplats så hade det inte varit några problem...

Men men, jag bytte jobb för att jag ville ha mer ansvar och högre lön, så då får jag väl förstå om dom blir lite lack över att jag drar på ledighet efter mindre än ett år :P
  • Minxy
    Lilo skrev 2014-12-08 20:50:42 följande:
    Ja, det är väl så tyvärr! smile1.gif  

Jag sitter och funderar på hur vi ska kläcka nyheten för mina föräldrar... Vi tänkte att vi ska göra det i Januari, så då borde jag vara i ca..vecka 10 kanske. 
    Rätt så tidigt att planera redan nu, men skulle jag kunna så skulle jag till och med springa iväg och köpa en massa bebis grejer redan! smile2.gif

Iaf, tror jag ska köpa en liten presentask och lägga en tutt i med en lapp där det ska stå nåt fyndigt.. 
    Känner mig verkligen super geekig som tänker på sånt här redan nu! :-P
    Du pratar med en tjej som köpte två bebispyjamaser vid första positiva ÄL-testet..... :P

Jag och min man började diskutera en trea hösten 2013. Han stadfäste diskussionen genom att köpa en barnvagn! Så...vi har haft en barnvagn i källaren i över ett år som väntat på bebis :D
  • Minxy
    becca87 skrev 2014-12-08 22:54:38 följande:
    huh ja e jättenervös för att berätta på jobbet ! Fast min chef sa för bara ett par veckor sen på vårt medarbetarsamtal att de "är för" bebisar eller vad man ska säga =)  Hon verkar bara tycka att de  är mysigt =) 
    Låter ju bra det iallafall :)
  • Minxy

Vi har två barn sedan tidigare (en son och en dotter). Med båda de tidigare har vi tagit reda på könet i förväg, men den här gången vill vi inte göra det, vi vill ha den där sista överraskningen! :)

Hur tänker ni andra kring det? Kommer ni ta reda på könet?

• Minxy
    PixiLady skrev 2014-12-09 00:22:28 följande:

Vi ska nog ta reda på könet det denna gång, gjorde inte det med vår dotter. Lättare att planera namn och fantisera om framtiden =)

Vi tog som sagt reda på könet med våra två första. Vi diskuterade namnen vi gillade och sen när barnen väl var födde så passade inte alls namnen! *s*
  • Minxy
    Jessans skrev 2014-12-09 10:22:10 följande:

Plussade äntligen igår efter ett halvårs försökande. Tror att bf blir den 15 augusti :) 

Vill så gärna berätta för alla men är orolig för reaktioner av någon konstig anledning. Sist kunde jag inte hålla mig mer än några dagar. Blir nog så nu med även om jag sa till maken att vi väntar till vi gjort vul... men det är ju i januari... orkar inte vänta! ;)
    När ska ni berätta för familj o vänner? Eller varför väntar ni? 

Jag väntar dels för missfallsrisken, men också för att jag nyss påbörjat en ny anställning och än så länge bara går på provanställning. Ska få fast i januari någon gång...

Grunnar på om jag ska berätta då, innan dom fattar beslutet eller om jag ska vänta till strax därefter med hänsyn till att jag inte är i vecka 12 förrän den sista januari ungefär..
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-09 18:04:42 följande:

Vi tog inte reda på det med våran första, men med andra tog vi reda på det...och kommer göra det med tredje också! Tror det blir bra för barnen vi har, om de får ställa in sig på nåtoch köpa lite kläder och inreda bebisrummet med något smile5.gif

Är väldigt nervös att berätta på jobbet, har nytt jobb!!! De har även kostat på mig 1 års betald utbildning. .....fast samtidigt vill jag inte bli ännu äldre innan tredje bebisen kommer heller. ..! Svårt!!!!

Vet inte heller när vi ska berätta för mina föräldrar heller. ...till barnen blir när det börjar synas eller tidigast v. 13...för de kommer vilja berätta för hela världen smile5.gif

Visst är det svårt när det gäller jobbet :/
  • Minxy

Idag ringde jag min privata bm för att boka in en tid. Precis som jag minns sedan mina tidigare graviditeter är hon sjukt uppbokad. Hon hade en tid ledig den 7 januari, lite för tidigt i min smak (kommer vara i vecka 9 då), men annars var jag tvungen att vänta till mars! Så vi kör på 7 januari med första bm-besöket :)

• Minxy
    Emmaapersson skrev 2014-12-10 14:54:51 följande:

Plussade idag på bim-1, så jag är bara i vecka 4 just nu :D

BF 22/8 :D

Har en dotter på 3 år:)

Grattis :)
  • Minxy
    Lilo skrev 2014-12-10 15:56:25 följande:

Och på tal om fb gruppen, så vågar jag inte gå med där. Är livrädd för att råka posta inlägg fel eller något i misstag. 

Men jag hoppas att någon av er stannar här med mig! Blir ensamt annars smile2.gif

Jag stannar här Lilo! :)

Jag har absolut noll symptom förutom lite ömma bröst. Inte särskilt kissnödig, inte tröttare än vanligt.

Jag har också mått toppen i mina tidigare graviditeter, inget illamående, halsbränna eller liknande :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015