• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • maj2013

Får jag vara med i fb gruppen? Heter jelena smith. Vem ska jag lägga till som vän?

• Liafiaa
    maj2013 skrev 2015-06-19 08:10:35 följande:

Får jag vara med i fb gruppen? Heter jelena smith. Vem ska jag lägga till som vän?

Du kan lägga till mig exempel :) "tryck på visa endast" mina inlägg så ser du mitt namn. Jag är ensam om mina namn i Sverige så det borde gå lätt att hitta mig. Skicka en vänförfrågan så lägger jag till dig :)
  • Agentkia
    TyckOmMig skrev 2015-06-18 20:16:32 följande:

Ja det kan vända fort...

Själv blev det akut kejsarsnitt den 15/6 för mig med tvillingar i v 33+0 vi ligger också på Neo dock stabilt läge och inga värre komplikationer.

Stort grattis till er med. Hoppas dom små mår bra och växer och frodas. sköt om er ?
  • IamtheRose
    Tribute skrev 2015-06-18 16:35:13 följande:

Har skrivit en del här i tråden men inte hittat till FB-gruppen.

Tänkte i alla fall berätta att vår son, som var beräknad 25/8, kom ut den 7/6. Jag var då i vecka 28+4. Han vägde 1130 gram och var 38 cm... Han är som en liten fågelunge. Sa bara några dagar innan att jag ville sluta vara gravid nu eftersom foglossningen och illamåendet kändes hemskt. Vet nu att det hade varit betydligt lättare att fortsätta som gravid. Det har varit en hemsk tid.

Först och främst att behöva genomgå en förlossning fyra timmar efter att först fått reda på att det var nu han skulle komma. Sedan nästan se honom dö framför ögonen på oss då han fick komplikationer en vecka efter förlossningen och nu befinna sig 25 mil hemifrån eftersom han fick flyga till Umeå Universitetssjukhus. Att få spendera sommaren på olika sjukhus, behöva lämna bort hunden i flera månader, gå ner i lön redan nu (dessutom båda två) och stressa över allt vi inte hann ordna innan han kom (barnvagn, babyskydd, kläder, hans rum...) är jobbigt bara det...

Men så länge han överlever detta så står vi ut med vad som helst. Just nu ser det ljusare ut än för bara två dagar sedan. Jag måste dessutom säga att vi är otroligt imponerade över prematurvården och personalen både på Sundsvalls sjukhus och Umeå Universitetssjukhus.

Men oj! Grattis och hoppas innerligt allt går bra för den lille. Sån tuff start i livet men som du säger är prematurvården i Sverige något fantastiskt så utifrån det tror jag allt kommer bli bra.

Det sätter mina små klagomål om att vara tung, otymplig och inte kunna sova i visst perspektiv.

Är det två bebisar vi har fått i tråden redan då? TyckOmMig och Tribute?
  • TyckOmMig
    Agentkia skrev 2015-06-20 21:34:40 följande:
    Stort grattis till er med. Hoppas dom små mår bra och växer och frodas. smile1.gif sköt om er ?
    Tack så mycket för omtanken.
  • Teakfreak
    Liafiaa skrev 2015-06-19 10:20:18 följande:
    Du kan lägga till mig exempel :) "tryck på visa endast" mina inlägg så ser du mitt namn. Jag är ensam om mina namn i Sverige så det borde gå lätt att hitta mig. Skicka en vänförfrågan så lägger jag till dig :)
    Jag gör detsamma! :)
  • Mamma till 5 underbara barn

[quote=75438020][quote-nick]TyckOmMig skrev 2015-06-18 20:16:32 följande:[/quote-nick]

Ja det kan vända fort...

Själv blev det akut kejsarsnitt den 15/6 för mig med tvillingar i v 33+0 vi ligger också på Neo dock stabilt läge och inga värre komplikationer.

[

Grattis !

• TyckOmMig

Mamma till 5 underbara barn-tack kära du!
    Hur går det för dig?
    Förstår att du måste ha det kämpigt.
    Jag har precis börjat att få kvälls natt morgon permission från NEO efter en veckas återhämtning efter kejsarsnittet så börjar man förstå vad som hänt och värsta smärtan har lagt sig och har man flera barn hemma är det länge att inte ses alls på en vecka och min egen säng och hemmet var helt sagolikt att hämta kraft i.Dagtid tillbringar jag dock fullt ut med att dubbelamma och sondmata mina små minigossar och räknar med att få hem dom med till helgen med hemsjukvård som stöd varannan dag.

[quote=75457142][quote-nick]TyckOmMig skrev 2015-06-23 22:38:50 följande:[/quote-nick]

Mamma till 5 underbara barn-tack kära du!

Hur går det för dig?

Förstår att du måste ha det kämpigt.

Jag har precis börjat att få kvälls natt morgon permission från NEO efter en veckas återhämtning efter kejsarsnittet så börjar man förstå vad som hänt och värsta smärtan har lagt sig och har man flera barn hemma är det länge att inte ses alls på en vecka och min egen säng och hemmet var helt sagolikt att hämta kraft i.Dagtid tillbringar jag dock fullt ut med att dubbelamma och sondmata mina små minigossar och räknar med att få hem dom med till helgen med hemsjukvård som stöd varannan dag.

[/

Här går det ok extremt trött fogarna börjar djävlas men snart snart kommer bebisen så bara hålla ut . Är ju värt alls krämpor fAst man gärna hade varit utan dom

låter skönt att få hem bebisarna

• Liafiaa

Om det är någon som missat att hänga på Facebook istället så har nu den andra gruppen också stopp från och med 1 juli. Vi har blivit så många nu. Lägg inte till mig som vän efter 1/7 eftersom jag inte har möjlighet att släppa in fler.

Är någon ens kvar här? :p

Svar på tråden Bf Augusti 2015