Inlägg från: TyckOmMig |Visa alla inlägg
  • TyckOmMig

Bf Augusti 2015

Hej alla!

Hoppar in här lite ni har lite fart och fläkt...

Väntar förvisso tvillingar BF 4 augusti mår skit illa och har redan varit och handlat 3 par mammabyxor på H&M efter VUL den 22/12 då jag fått se hjärtaktivitet hos bägge!En milstolpe uppnådd mkt kan ju hända tidigt än nästa blir MVC 10/1 sen KUB bla innan RUL!

• TyckOmMig

När man väntar tvillingar är illamåendet och tröttheten dubbel vill jag lova fy fan vilken jul och nyår i år!Men hoppas det ger med sig framöver för detta är den värsta av mina graviditeter!

• TyckOmMig
    excalibur skrev 2015-01-03 22:42:11 följande:

Ni som har barn sen tidigare, syns er mage? Jag är i v9 (8+0) och min går inte dölja utan sambons kollage-tröjor.. min mage var i denna storleken i v25 eller nåt med 1an och kanske ett par veckor tidigare med 2an, men för v9 känns det ju extremt.. min mormor är tvilling med så man kan ju inte låta bli att fundera :)

Jag som är flerbarnsmamma och nu är i v10+1 har redan införskaffat mammabyxor då magen putar ut dock väntar jag ju tvillingar och födde tvillingar för drygt ett år sedan men är inte överviktigt aldrig gått upp mer än ca 9-10 kg varje graviditet.
  • TyckOmMig

Hej alla!

Varit på MVC inskrivning igår och hade tur att få göra ett extra ultraljud då jag haft sådana magsmärtor dygnet innan men allt såg bra ut med tvillingarna de har växt på sig och såg nu ut som riktiga bebisar sprattlade runt med sina armar och ben!Är nu i v11 10+4 och KUB är inbokat om 14 dgr.Sen SPEC MVC förlossningsplanering veckan efter och v 14 åter MVC få lyssna på hjärtljud innan RUL!

Skönt för annars är det numera ett jättehopp från inskrivningen till v 23 på MVC vid enlinggraviditeter.

Mår dock fortfarande ganska illa och är trött!

Glad att jag fortfarande är föräldraledig med småflickorna!Annars vet jag inte hur jag skulle orka.

• TyckOmMig
    MammaEmm skrev 2015-01-22 22:09:24 följande:

då var äntligen ultraljudet gjort och jag är fortf lite skakig då det visade sig vara två (!!!) pigga vinkande bebisar där inne

äntligen en förklaring på mitt hemska illamående...

Grattis till två underverk!

Vilken v är du i?

Jag väntar också tvillingar ska på KUB den 29/1 är i v 13.
  • TyckOmMig

Kattflicka-du & jag har samma plan för tid för KUB på torsdag-när har du BF ungefär fast vi inte gjort RUL än?

Längtar enormt dit trots att jag fick ett UL på MVC den 12/1 och såg tvillingarna som hade blivit så stora sen VUL v7+3!

• TyckOmMig

Jag kommer att vara i v12+6 på torsdag då jag ska göra KUB med mina tvillingar i magen!Bästa tillfället att få se dom tydligt bägge då det vid RUL redan att trångt med två svårare att se bägge samtidigt tillsammans i helbild!

I vårt landsting får alla göra KUB som vill det gratis men så har det inte alltid varit!

År 2010 betalade jag själv.

År 2009 fanns inte det än att erbjudas i vår region!

• TyckOmMig

Så var KUB gjort idag och bägge bebisarna är perfekta fick bra siffror och fina bilder så ännu en milstolpe är nu avklarad.

Om 4-5 veckor är det RUL men nästa vecka blir det SPEC MVC för upplägg av resten av graviditeten.

Mår tyvärr fortfarande väldigt illa och värst är kvällar och nätter och haft besvär med ryggen ett par dagar.

Men man hoppas varje dag att det ska försvinna!

• TyckOmMig

MammaEmm-kön kan man med säkerhet se efter 14 v-jag var hos SPEC MVC då jag var i v 14+3 och fick ett oförberett UL av min överläkare och fick då reda på könen på mina bägge tvillingar!Har RUL den 11/3 ganska sent gränsen till v 21 nästan men har ju redan fått se mina guldklimpar många gånger redan!

• TyckOmMig

Jag väntar ju tvillingar och känner inte mina ännu är i v 19 har BF den 5/8 men så var det förra graviditeten oxså även då tvillingar att jag inte kände värst mkt förrens kring v 21-efter RUL!

Svar på tråden Bf Augusti 2015