Inlägg från: Queenxiter |Visa alla inlägg
  • Queenxiter

Bf Augusti 2015

Hej hej,

Väntar mitt första barn med BF 7/8

Var på ultraljud i v8 och fick se hjärtat och sen har jag fått höra hjärtljuden hos BM i v10 och v12, var så orolig i v10 för alla symptom hade försvunnit och jag mådde inte illa eller något, hon förvarna mig att det kanske inte skulle gå att höra men jo då, det hördes super bra.

Är i v12+6 idag så imorgon kommer jag in i efterlängtade v13 :)

BM tycker att jag ska vara glad att jag inte mår illa, så jag börjar försöka slappna och intala mig själv att allt är som det ska ändå. :)

Vill gärna vara med i FB grupp, har flyttat till ny stad för 1år sen och inte hittat några vänner här ännu.

Bor i Åmotfors utanför Arvika.

• Queenxiter
    MissPin skrev 2015-01-23 16:39:12 följande:

Nä nu åker vi in! Orkar inte gå runt och oroa mig mer. Skakar i hela kroppen! Usch.

Helt rätt, man ska inte behöva oroa sig utan känns något fel ska man kolla upp det. Lycka till, håller tummarna jag ned för att allt är bra.
  • Queenxiter
    MissPin skrev 2015-01-23 18:44:34 följande:

Fanns inget foster. Läkaren sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5, så jag ska komma tillbaka om en vecka och kolla om det har hänt något. Men jag förstår ju att det inte kommer gå vägen. Så nu väntar jag på att börja blöda ordentligt och börja om!

Tack för allt stöd!

Fanns inget foster, men läkaren säger att det ser ut som en normal graviditet? Förstår inte riktigt. Kan det vara så att fostret är för litet för att synas? I v5 har inte ens hjärtat utvecklas. Sa dom konkret att det var ett pågående missfall? Hoppas det kommer gå bra för dig oavsett.
  • Queenxiter
    TigerEmmlis skrev 2015-01-23 17:42:07 följande:

Hej i grattis!

Alltid skönt att höra hjärtat!! :D

Men borde du inte vara 11+6 idag?

Själv har jag Bf 2/8 och är 12+4 idag! :)

Jo, självklart 11+6 tänkte bara på att jag var i v12 så skrev lite fel :)
  • Queenxiter
    MissPin skrev 2015-01-23 19:59:16 följande:

Hon sa att det såg ut som en normal graviditet i vecka 5. Men jag ska vara i vecka 9. :( hon ville att vi skulle vänta en vecka och sen kolla med ultraljud igen för att se om det kommit något foster. Men det tror jag ju inte.

Jaha, då förstår jag. Beklagar verkligen. Det är min värsta mardröm, vi har kämpat i många år och äntligen lyckats med IVF. Ska försöka sluta oroa mig, men det är svårt.
  • Queenxiter

Har inte ens tänkt på det, men jag nyser också hela tiden och det är så jobbigt för jag måste börja mig eller trycka på magen annars gör det jätteont i magen när jag nyser.

• Queenxiter

Gick med i Facebook gruppen nytt liv i augusti, så vill ni gå med kan ni söka efter mig på Facebook. Lotta Andersson i Åmotfors, råder det tveksamheter så står jag som ägare/grundare till Restaurang delicasia. Hoppas fler vill gå med i gruppen :)

• Queenxiter
    Emmelinan skrev 2015-01-24 20:11:54 följande:

Hej!

Jag hoppade på fb-gruppen för ett tag sen men la ner bf tillfälligt så hänger här istället. Jag har (vad jag tror) bf den 5/9. Detta får jag förhoppningsvis bekräftat på tisdag via VUL. men eftersom jag har gjort två kejsarsnitt tidigare lär detta bli en augusti-bebis.

Om någon minns mig från fb så var det jag som råkade outa mig på min personliga status i tron om att jag skrev i gruppen när jag var i vecka fem. ;)

Hur som, vi har två döttrar på snart fyra och snart två år.

Jag drömmer mardrömmar om tom livmoder och utomkvedshavandeskap så jag hoppas verkligen att vi får se ett pickande hjärta på tisdag så jag kan få lugna sinnet lite! I övrigt mår jag fenomenalt illa på eftermiddagarna och vill helst somna kl 20 på kvällen efter en tupplur mitt på dagen. :P (minns inte att jag va så här trött med de andra två...)

Hej, jag är granska ny här. Men det var skönt att höra att du mår bra. Jag trodde att jag hade skrivit ut på min personliga fb när jag skrev i gruppen förut, det var några minuters panik där ska jag lova. Var det många som han se ditt felaktiga inlägg?
  • Queenxiter

Avundsjuk på er alla som får göra KUB gratis, eller har nära till där man kan göra privat. Här är det nästan 40mil till närmaste klinik att göra privat :( Vill göra mest bara för att se den lill* där inne, men samtidigt vore det skönt att avfärda oron för att något är fel. Men jag får lita på naturen, dom valde ju ut det bästa av 16 befruktade ägg och iomhmed allt vi gått igenom så kan jag inte tro annat än att det ska gå bra.

• Queenxiter
    Sanandra skrev 2015-01-25 15:46:19 följande:

Bor du långt norrut? Antar det är Umeå som är närmast då. Men om ni gjort ivf får ni väl flera extra ul? Eller är jag fel ute...

Jag bor i Värmland, 12 mil ifrån Karlstad mot norska gränsen. Så är ju inte helt avsides, men tydligen har Värmlands län skurit ner och tagit bort KUB. Fick endast ett extra UL i v8 för att se så hjärtat slog, nu är det inget speciellt mer än att jag ska fylla i en blankett efter barnet är fött. Skulle gärna haft lite fler rutin undersökningar.
Svar på tråden Bf Augusti 2015