Inlägg från: Queenxiter |Visa alla inlägg
  • Queenxiter

Bf Augusti 2015

Ser att det kommit någon ny till gruppen och tänkte passa på att informera om en helt fantastisk grupp på Facebook som är skapad av oss i detta forumet.

Den som vill gå med lägger till mig(eller annan gruppmedlem) Efter vännförfrågan så kan jag bjuda in i gruppen som är hemlig så ingen ser vad vi skriver där inne.

För att lägga till mig skriv Lotta Andersson Åmotfors, jag bör komma upp som första valet men måste du scrolla ner så har jag en profilbild rakt framifrån med utsläppt askblont hår.

• Queenxiter

Jag har alltid trott flicka, och har mest tjejnamn klart men nu kom sambon på ett så fint Pojknamn så nu tänker jag bara att det är en liten pojke därinne :)

• Queenxiter
    Julle86 skrev 2015-02-20 19:33:50 följande:

Jag har drömt att det är en pojke i magen .. men vi ska inte kolla upp könet innan :) Idag var jag hos BM på fortsatt inskrivning (v.14) .. hon skulle lyssna på hjärtat och hittade inget hjärtljud, fy va orolig jag blev. Som tur är har dom läkare/ultraljud i samma byggnad så jag fick gå dit och kolla (han hade dock en patient så jag fick vänta ca 30 min) Man hinner tänka mycket på den tiden.. Men allt var bra! Bebisen rörde på sig jättemycket och hjärtat slog så fint. Det var som att hålla andan i 30 min och sedan kunna andas igen <3

Usch vad hemskt, men vad skönt att du kunde komma in och kolla med ultraljud.
  • Queenxiter

Hej alla som undrar om fb gruppen, det är ingen som kan se att ni gått med eller vad som skrivs. :)

Lägg till mig som vän

Lotta Andersson Åmotfors så lägger jag till er i gruppen och tar sedan bort vännförfrågan.

Hittar ni inte mig kan ni testa söka på Angelika Kanelind :)

• Queenxiter

BF-lista

27/7 KramKolan, 3:e barnet, Sala

30/7 MuffinCake - 3:e barnet, pojke enligt RUL, Sala,

Västmanland

7/8 queenxiter - första barnet, IVF. RUL 10/3, Värmland

9/8 charlotta1985 - 1:a barnet, Sthlm

11/8 Agentkia - 2:a barnet.

13/8 Speck, rul 23/3, 2:a barnet 

14/8 plutten120301, 2a barnet 

14/8 sommar15, 1:a barnet, Sthlm

15/8 lunar, 1:a barnet 

16/8 kottex 1:a barnet

18/8 Zora - 2:a barnet

25/8 jenwal- 4:e barnet, Västerbotten

28/8 rosali84 - 2:a barnet, Uppland[/quote]

• Queenxiter

Hej allihopa.

När tror ni att man kan börja känna bebis vid första graviditeten och moderkaka i framvägg?

• Queenxiter

Jag har fått en begagnad emmaljunga citycross av min kusin, den är 4år gammal men i jättefint skick.

Har aldrig kört eller ens kollat på vagn innan då detta är mitt första barn, men jag tycker den verkade jättebra. Fick med en liggdel med handtag så man lätt får med baby när han sover, fick även en sittdel och man kan vända vagnen när barnet blir större.

Fick även ett babyskydd 0-12 månader och en bilbarnstol från 6 mån-4år :)

• Queenxiter

Jag tecknade min gravidförsäkring när jag var i v8 kanske, för man måste ju ändå betala den nån gång så spelar ju ingen roll när man tecknar den.

Min försäkring gäller för mig ifrån v10 och barnet ifrån v22.

• Queenxiter

Jag trodde att graviditeten skulle kännas/märkas mer. Men jag känner mig fortfarande helt vanlig, inga cravings, inga humörsvängningar, ingenting egentligen förutom halsbränna. Enda som är annorlunda är att jag kissar ofta. Men antar att man snart kommer klaga för det är åt andra hållet. Går in i v21 på lördag. :)

• Queenxiter

Hur många IVF:are har vi har i tråden? Jag har hört av en kompis att det är vanligare att det blir pojkar av IVF bebisar något om att dom snabba spermierna kommer in i ägget först. Vore kul att se nån statistik på det.

Svar på tråden Bf Augusti 2015