• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Lilo
    Fwoida skrev 2014-12-09 08:58:04 följande:

Hoppar in här :) jag plussade igår efter 1 år och 2 försök med ivf. Är det nån som vet hur man räknar ut vilken vecka man är i när man gjort ivf? Satte in ägg 24 november :)

Ingen aning tyvärr, Men stort grattis!!
  • Lilo
    JosefinHeda skrev 2014-12-09 09:41:31 följande:

Hej! Vi plussade i fredags och det blir vårt andra barn (har en son på 10 månader) bf 8 augusti tror vi ???? skulle också gärna vara med i fb gruppen ????

Grattis!!
  • Jessans

Plussade äntligen igår efter ett halvårs försökande. Tror att bf blir den 15 augusti :) 

Vill så gärna berätta för alla men är orolig för reaktioner av någon konstig anledning. Sist kunde jag inte hålla mig mer än några dagar. Blir nog så nu med även om jag sa till maken att vi väntar till vi gjort vul... men det är ju i januari... orkar inte vänta! ;)
    När ska ni berätta för familj o vänner? Eller varför väntar ni? 

• Minxy
    Jessans skrev 2014-12-09 10:22:10 följande:

Plussade äntligen igår efter ett halvårs försökande. Tror att bf blir den 15 augusti :) 

Vill så gärna berätta för alla men är orolig för reaktioner av någon konstig anledning. Sist kunde jag inte hålla mig mer än några dagar. Blir nog så nu med även om jag sa till maken att vi väntar till vi gjort vul... men det är ju i januari... orkar inte vänta! ;)

Jag väntar dels för missfallsrisken, men också för att jag nyss påbörjat en ny anställning och än så länge bara går på provanställning. Ska få fast i januari någon gång...

Grunnar på om jag ska berätta då, innan dom fattar beslutet eller om jag ska vänta till strax därefter med hänsyn till att jag inte är i vecka 12 förrän den sista januari ungefär..
  • Lilo
    Jessans skrev 2014-12-09 10:22:10 följande:

Grattis!

Vi ska berätta för föräldrarna under en resa i januari. Och jobbet får nog veta strax efter det också. Syskonen och allmänheten får vänta ett tag till : -)
  • charlotta1985

Jag ringer liksom inte runt och berättar (pga OM nåt inte stämmer)... men storebror fick veta då vi styrketränar ihop och han behövde förstå varför jag någon dag kanske vill ta det lugnare pga illamående. Träffat någon kompis över en fika och kunde inte hålla mig... närmaste kommer få veta efter VUL 29/12, resten får veta när 12 veckor passerat (slutet av jan). Chefen berättar jag nog först när det börjar synas :)

• familjenl
    Minxy skrev 2014-12-09 00:17:47 följande:

Vi har två barn sedan tidigare (en son och en dotter). Med båda de tidigare har vi tagit reda på könet i förväg, men den här gången vill vi inte göra det, vi vill ha den där sista överraskningen! :)

Hur tänker ni andra kring det? Kommer ni ta reda på könet?

Vi tog inte reda på det med första barnet men kommer att göra det den här gången har vi tänkt! :)
  • Micka!

Vi tog inte reda på det med våran första, men med andra tog vi reda på det...och kommer göra det med tredje också! Tror det blir bra för barnen vi har, om de får ställa in sig på nåtoch köpa lite kläder och inreda bebisrummet med något

Är väldigt nervös att berätta på jobbet, har nytt jobb!!! De har även kostat på mig 1 års betald utbildning. .....fast samtidigt vill jag inte bli ännu äldre innan tredje bebisen kommer heller. ..! Svårt!!!!

Vet inte heller när vi ska berätta för mina föräldrar heller. ...till barnen blir när det börjar synas eller tidigast v. 13...för de kommer vilja berätta för hela världen

• Minxy
    Micka! skrev 2014-12-09 18:04:42 följande:

Vi tog inte reda på det med våran första, men med andra tog vi reda på det...och kommer göra det med tredje också! Tror det blir bra för barnen vi har, om de får ställa in sig på nåtoch köpa lite kläder och inreda bebisrummet med något smile5.gif

Är väldigt nervös att berätta på jobbet, har nytt jobb!!! De har även kostat på mig 1 års betald utbildning. .....fast samtidigt vill jag inte bli ännu äldre innan tredje bebisen kommer heller. ..! Svårt!!!!

Vet inte heller när vi ska berätta för mina föräldrar heller. ...till barnen blir när det börjar synas eller tidigast v. 13...för de kommer vilja berätta för hela världen smile5.gif

Visst är det svårt när det gäller jobbet :/
  • No 1 Lady

Har ni kontaktat BM för inskrivning med mera? Är lite delad. 
    Jag känner lite att jag vill vänta några veckor till. Har haft två mf på raken (-13 och våren -14) och ringt och avbokat provtagningar och möten med "nä det blev inget så..." Men å andra sidan vill jag ju bara "sätta igång" allt hos BM och se fram emot mötena. Men jag vågar inte ...eller?

Svar på tråden Bf Augusti 2015