• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • PixiLady

Hejsan!

Plussade i helgen =) Lite blandade känslor men mest glad. Har en treåring sen innan, född 2011. Hoppas bara inget händer, planerar att berätta för familjen i jul när vi ska åka till Sverige. Så svårt att hålla tyst tills dess =)

• Maggan87

Hej! Plussade igår efter några månader utan skydd. Så i augusti kommer förhoppningsvis ett syskon till vår 13-månaders tjej! Har inte fått tillbaka mensen sedan jag var gravid med henne, så är svårt att räkna veckor.. Men för 2 veckor sedan testade jag mig och då visades inget.. Så är väl kanske i vecka 4- 5 eller så ???? Eller vad tror ni?

Jag mår bra, trött och extra känslosam bara.. Lite blödigare, lite kortare stubin och sämre tålamod! Hehe :) kände lite "växtvärk" idag och det kändes lite skönt, för annars har jag inga symptom. Men hade inte så många symptom sist heller! Känns så spännande att vara här igen!

Ska lägga till mig som vän till TS, då är mina initialer NH :)

• becca87
    Minxy skrev 2014-12-08 19:05:36 följande:

Hur känner ni inför att berätta på jobbet?
    Jag påbörjade en ny anställning i september... tror inte dom kommer bli överlyckliga direkt.

huh ja e jättenervös för att berätta på jobbet ! Fast min chef sa för bara ett par veckor sen på vårt medarbetarsamtal att de "är för" bebisar eller vad man ska säga =)  Hon verkar bara tycka att de  är mysigt =) 
  • Minxy
    becca87 skrev 2014-12-08 22:54:38 följande:
    huh ja e jättenervös för att berätta på jobbet ! Fast min chef sa för bara ett par veckor sen på vårt medarbetarsamtal att de "är för" bebisar eller vad man ska säga =)  Hon verkar bara tycka att de  är mysigt =) 
    Låter ju bra det iallafall :)
  • Minxy

Vi har två barn sedan tidigare (en son och en dotter). Med båda de tidigare har vi tagit reda på könet i förväg, men den här gången vill vi inte göra det, vi vill ha den där sista överraskningen! :)

Hur tänker ni andra kring det? Kommer ni ta reda på könet?

• PixiLady

Vi ska nog ta reda på könet det denna gång, gjorde inte det med vår dotter. Lättare att planera namn och fantisera om framtiden =)

• Lilo
    Minxy skrev 2014-12-08 20:56:04 följande:

Du pratar med en tjej som köpte två bebispyjamaser vid första positiva ÄL-testet..... :P

Jag och min man började diskutera en trea hösten 2013. Han stadfäste diskussionen genom att köpa en barnvagn! Så...vi har haft en barnvagn i källaren i över ett år som väntat på bebis :D

Haha!! Underbart!!
  • Minxy
    PixiLady skrev 2014-12-09 00:22:28 följande:

Vi ska nog ta reda på könet det denna gång, gjorde inte det med vår dotter. Lättare att planera namn och fantisera om framtiden =)

Vi tog som sagt reda på könet med våra två första. Vi diskuterade namnen vi gillade och sen när barnen väl var födde så passade inte alls namnen! *s*
  • Fwoida

Hoppar in här :) jag plussade igår efter 1 år och 2 försök med ivf. Är det nån som vet hur man räknar ut vilken vecka man är i när man gjort ivf? Satte in ägg 24 november :)

• JosefinHeda

Hej! Vi plussade i fredags och det blir vårt andra barn (har en son på 10 månader) bf 8 augusti tror vi ???? skulle också gärna vara med i fb gruppen ????

Svar på tråden Bf Augusti 2015