• PixiLady

Bf Augusti 2015

Hejsan!

Plussade i helgen =) Lite blandade känslor men mest glad. Har en treåring sen innan, född 2011. Hoppas bara inget händer, planerar att berätta för familjen i jul när vi ska åka till Sverige. Så svårt att hålla tyst tills dess =)

• PixiLady

Vi ska nog ta reda på könet det denna gång, gjorde inte det med vår dotter. Lättare att planera namn och fantisera om framtiden =)

• PixiLady
    Minxy skrev 2014-12-10 22:23:21 följande:

Okeeeeej.....hormonsvallningarna har hittat hem till mig.

Satt och slöläste lite i Ebbas gravidbok, läste i kapitlet om amning och BOOM! så kom tårarna! Inga små tårar i ögonvrån heller utan det var rena rama vattenfallet, ni vet när man liksom "fulgråter" och inte ser riktigt klok ut. Kunde inte sluta heller, stängde in mig på toa och hulkade.

Hade jobbigt i början med amningen med båda barnen, känner såväl igen smärtan hon pratar om. Jag har haft rejäla sår på bröstvårtorna, det ser riktigt jävla creepy ut när bebisen tappar greppet och det rinner blodblandad mjölk överallt. Och likt förbannat är amningen ändå underbar, när den väl fungerar.

Så. Nu har tårarna torkat. Jag ska duscha och sen sova :)

Känner igen det där med amningen...ush. Jag gav upp när jag satt en natt och ammade, grät av smärtan och tänkte att detta är ju inte så som det ska vara. Gav upp amningen och tänka sig, dottern klarade sig utmärkt ändå =) Ska nog prava med nästa barn men inte plåga oss (främst mig) så länge =)
  • PixiLady
    becca87 skrev 2014-12-11 22:46:10 följande:

Jag gjorde gravtest i bim-8(?) och fick jättestarkt + , och i bim-5 visade cb digital 1-2v.

Gjorde ett nytt cb digital idag ca 10 dagar senare och det visar fortfarande 1-2v. Samt att ja fick ett svagare streck på stickan.

Har fortfarande inte fått mens utan bara lite bruna flytningar som ja haft sen ÄL.

Bör jag börja bli orolig? Eller tror ni allt är som det ska? Hade ju hoppats på kanske 2-3v på cb?

Är ju "bara" bim+4 , men blir lite fundersam då ja fick starkt + så tidigt, och så blir ja lite nojig :) vill ju att detta ska gå vägen !

Detta hur stark pluset är beror på hur mycket HCG du har i urinen, så om du har till exempel druckit massa vatten eller kissat nyligen blir pluset svagare. använde du morgonurin och tog i mittstrålen boda gångerna?
Svar på tråden Bf Augusti 2015