• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AMJP

Fastän detta är första barnet för mig känner jag ingen brådska med att ringa BM. Mycket går ju att läsa sig till på nätet och man förstår ju att man bör tänka mer på vad man äter när man är gravid. Tycker att vecka fem är tidigt, har ju dessutom bara vetat om det i några dagar själv. 

Jag tror jag väntar till vecka nio eller tio, tror det är rätt vanligt här nere i Skåne :)

• familjenl

Jag ringde direkt till mvc trots att det är mitt andra barn. Jag tycker det är skönt att veta att graviditeten finns registrerad och det kan dessutom vara brist på tider så jag vill vara ute i god tid. :)

• linaug

Jag tänkte också vänta någon vecka till innan jag ringer. Mest för att jag känner mig så himla "o-gravid". Har knappt symptom alls, bara ytterst ömma bröstvårtor och några minuters molvärk på kvällarna... Så tänkte ta ett test innan jul igen och har veckorna ökat så tänkte jag att jag ringer då. Är så orolig för att det inte ska bli någon liten för oss till sommaren...

• Minxy
    linaug skrev 2014-12-06 23:15:55 följande:

Jag tänkte också vänta någon vecka till innan jag ringer. Mest för att jag känner mig så himla "o-gravid". Har knappt symptom alls, bara ytterst ömma bröstvårtor och några minuters molvärk på kvällarna... Så tänkte ta ett test innan jul igen och har veckorna ökat så tänkte jag att jag ringer då. Är så orolig för att det inte ska bli någon liten för oss till sommaren...

Jag känner mig också totalt ogravid, så jag förstår hur du menar. Mitt plus är ju väldigt tidigt och väldigt svagt, så jag avvaktar med att ringa bm...
  • linaug
    Minxy skrev 2014-12-06 23:22:10 följande:

Jag känner mig också totalt ogravid, så jag förstår hur du menar. Mitt plus är ju väldigt tidigt och väldigt svagt, så jag avvaktar med att ringa bm...

Jag håller tummarna stenhårt för oss!
  • AMJP
    linaug skrev 2014-12-06 23:15:55 följande:

Kan ju bara gå på det jag hört men de säger ju att alla graviditeter är olika. Min väninna visste inte ens om att hon var gravid. Det var hennes tandläkare som frågade henne innan de skulle fotografera om hon var gravid som hon kom på att hon inte haft mens på ett tag. Hon hade inga symtom alls men visst var hon gravid! 

Själv har jag som sagt (fastän de säger att det är fysiskt omöjligt) haft ömma bröst och molvärk sedan dagen efter ÄL. Är dock mkt känslig som person fysiskt och kände direkt igen symtom från förra året då jag var gravid men avslutade. Hade dock gärna bytt med dig då jag ibland vaknar av molvärken! 
  • Honsomvill

Hej allihopa!

Igår gick jag in i vecka 6 men nu nojjar jag som fan över att något hänt, för jag känner absolut ingenting. Ingenting i brösten, inget illamåeende, nada.

Vad ska jag göra?

• familjenl
    Honsomvill skrev 2014-12-07 09:18:36 följande:

Hej allihopa!

Igår gick jag in i vecka 6 men nu nojjar jag som fan över att något hänt, för jag känner absolut ingenting. Ingenting i brösten, inget illamåeende, nada.

Vad ska jag göra?

Jag är också i vecka 6 och känner inte så mycket heller. Lite molvärk då och då men annars inget. Symptomen kom och gick lite i min förra graviditet också så jag tror det är normalt. Men känner du dig för orolig så tycker jag att du ska ringa barnmorskan och rådfråga.  :)
  • Micka!

Hejsan!

Har Bf 8/8 2015, v. 5+1 idag, plussade på bim för ca en vecka sedan! Är så glad, men samtidigt orolig för missfall! Men försöker tänka på att man ska fokusera på att vara glad, om det nu skulle hända nåt får man väl ta det då!!!!!

Väntar tredje barnet, som blir en sladdis!

Har inte så mycket symtom, springer på toa lite oftare, och lite illamående....känner också att jag vill vänta med att ringa MVC, gör nog det kanske innan jul! 

Ska göra ett pepparkakshus idag, med barnen !

Svar på tråden Bf Augusti 2015