• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-06 16:24:11 följande:

Hej alla! Plussade igår på ÄL+9 (BIM-5), så allt är väldigt nytt.

Är 32 år och det här blir vårt tredje barn, bara allt går som det ska :)

Har inte en tanke på att ringa BM än, tänkte avvakta tills jag är runt vecka 8 eller så.

Hihi.....vad kul att hitta dig här....då kan vi fortsätta prata gravkrämpor

Har själv inte riktigt förstått att jag är gravid än, men det blev ju verkligare när man tjuvkikade på barnvagnar! När alla får reda på "hemligheten" och man passerat v. 13 då känns det nog mer verkligt
  • Mamisan

Hej tjejer!
    Hänger gärna på här :)
    Plussade svagt i fredags och är i v 5+4 idag.
    Väntar därmed vårt tredje barn och har beräknat 4/8 utifrån sista mensen.
    Känns otroligt overkligt att vara gravid igen. Våra andra barn är nästan 6år och 8,5 så det är ett tag sedan sist :)Vart chockad av plusset trots att vi inte skyddat oss, trodde inte det skulle ta så snabbt igen. Andra försöket precis som med de andra två.

Jag har inte ringt och bokat in samtal med BM än. Känner att jag skall njuta av vår hemlighet ett litet tag till och ta in att det verkligen är sant :)
    Sitter mest och funderar på när och hur vi ska berätta för alla.

Med första barnet var jag nog vecka 13-15 och vi bara sa det. Va riktigt nervösa då haha. Med andra barnet berätta vi på en gång vi fick veta men kände efteråt att det var för tidigt. Nu har vi ju dessutom syskon som skall få veta först och tänker att det blir en lång väntan för dem om vi berätta tidigt.. Svårt det här!

• Kimsan82

Hej!

Här är jag gärna med! Plussade för en vecka sen BIM -3 och enligt min app är beräknad BF 9 augusti så 4+6 idag.

Lite små symptom har jag, extremt kissnödig, ömma bröst (till och från), trötthet och känslig mot vissa dofter.

Har en UL tid den 23 december inbokad då jag blivit gravid med hjälp av fertilitetsbehandling görs ett UL på rutin ca 3 v efter plusset. Ska bli så spännande

Kanske ska tillägga att detta är mitt andra barn. Har en son som fyller 9 i slutet av månaden. Dock är det sambons första kram på er

• Micka!
    Mamisan skrev 2014-12-07 11:54:10 följande:

Hej tjejer!

Hänger gärna på här :)

Plussade svagt i fredags och är i v 5+4 idag.

Väntar därmed vårt tredje barn och har beräknat 4/8 utifrån sista mensen.

Känns otroligt overkligt att vara gravid igen. Våra andra barn är nästan 6år och 8,5 så det är ett tag sedan sist :)Vart chockad av plusset trots att vi inte skyddat oss, trodde inte det skulle ta så snabbt igen. Andra försöket precis som med de andra två.

Jag har inte ringt och bokat in samtal med BM än. Känner att jag skall njuta av vår hemlighet ett litet tag till och ta in att det verkligen är sant :)

Sitter mest och funderar på när och hur vi ska berätta för alla.

Med första barnet var jag nog vecka 13-15 och vi bara sa det. Va riktigt nervösa då haha. Med andra barnet berätta vi på en gång vi fick veta men kände efteråt att det var för tidigt. Nu har vi ju dessutom syskon som skall få veta först och tänker att det blir en lång väntan för dem om vi berätta tidigt.. Svårt det här!

Jag funderar också på när man ska berätta för alla, det beror lite på hur man mår....mina barn kommer vara 7 och 8 år när bebis kommer! Kan bli svårt att bortförklara för barnen om jag börjar spy mycket.....ja det är svårt!!!
  • Swedaa

Hej!
    Jag tog ett test förra veckan som var positivt! Yeey! 

Enligt app så är jag i v 5+3, första barnet :) , BF 6/8

Inga symptom alls än dock så det känns nästan inte på riktigt än.

Jag går gärna med i fb-gruppen också, jag har lagt till dig Emelie Nikell. Mina initialer är FC

• Minxy
    Micka! skrev 2014-12-07 10:51:07 följande:
    Hihi.....vad kul smile1.gif att hitta dig här....då kan vi fortsätta prata gravkrämpor smile5.gif

Har själv inte riktigt förstått att jag är gravid än, men det blev ju verkligare när man tjuvkikade på barnvagnar! När alla får reda på "hemligheten" och man passerat v. 13 då känns det nog mer verkligt smile5.gif
    Men hej på dig Micka ;)

Ja för mig känns det fortfarande rätt så ofattbart. En till bebis? Hur då? När då?

Jag har börjat kolla på instruktioner för att sy ett nytt babynest! Slängde mitt förra när yngsta barnet hade växt ur det eftersom vi "inte skulle ha några fler barn" :P
  • doccah
    Honsomvill skrev 2014-12-07 09:18:36 följande:

Hej allihopa!

Igår gick jag in i vecka 6 men nu nojjar jag som fan över att något hänt, för jag känner absolut ingenting. Ingenting i brösten, inget illamåeende, nada.

Vad ska jag göra?

Mina symptom försvann också vecka 6 ett tag, men nu i vecka 7 mår jag illa som aldrig förr och blöder näsblod så det kommer tillbaka igen
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-07 13:23:53 följande:
    Men hej på dig Micka ;)

Ja för mig känns det fortfarande rätt så ofattbart. En till bebis? Hur då? När då?

Jag har börjat kolla på instruktioner för att sy ett nytt babynest! Slängde mitt förra när yngsta barnet hade växt ur det eftersom vi "inte skulle ha några fler barn" :P
    Ja...det var ju så länge sen sist man hade en liten!!!! Det blir säkert jättebra..men man funderar ju på lite hur det blir!!!!! Mina barn kommer berätta det för hela omvärlden när de får reda på det, så här gäller det att försöka hålla det hemligt till v.13 i alla fall!

Har börjat fundera på om vi lär fixa ny bil, fast vi har en Volvo v 70, jag får väl tränga in mig i bak med ungarna och lillbebis får sitta i fram!!!

Vi bor i ett stort hus, så alla barn får eget rum, det känns skönt! Det ska bli jätteroligt att inreda bebisrummet, men det gör jag nog efter rul! Lika med barnvagn, den beställs också efter rul!!!!! 

Hade aldrig något babynest, man kanske ska fixa det den här gången, virade handdukar som en orm kring mina bebisar och en liten fleecefilt på som håller styrseln, och sen bebis på det......blev ungefär som ett babynest.....lätt att bara slänga i maskin och tvätta !!
  • familjenl
    Kimsan82 skrev 2014-12-07 12:06:59 följande:

Hej!

Här är jag gärna med! Plussade för en vecka sen BIM -3 och enligt min app är beräknad BF 9 augusti så 4+6 idag.

Lite små symptom har jag, extremt kissnödig, ömma bröst (till och från), trötthet och känslig mot vissa dofter.

Har en UL tid den 23 december inbokad då jag blivit gravid med hjälp av fertilitetsbehandling görs ett UL på rutin ca 3 v efter plusset. Ska bli så spännande

Kanske ska tillägga att detta är mitt andra barn. Har en son som fyller 9 i slutet av månaden. Dock är det sambons första kram på er

Åh, har ni fått kämpa länge? Vi har oxå gjort behandling (hormontabletter för att framkalla ägglossning ). Det är verkligen skönt att det ingår ett VUL tycker jag! :) vi ska få se det lilla livet den 19e och man räknar ju bara ner dagarna nu.
  • Heleng86

Hejsan! Hoppar in här då vi fick plus på stickan idag 4+4???? så bf 12 augusti! Andra barnet????

Kul att följas åt!

Svar på tråden Bf Augusti 2015