• Micka!

Bf Augusti 2015

Hejsan!

Har Bf 8/8 2015, v. 5+1 idag, plussade på bim för ca en vecka sedan! Är så glad, men samtidigt orolig för missfall! Men försöker tänka på att man ska fokusera på att vara glad, om det nu skulle hända nåt får man väl ta det då!!!!!

Väntar tredje barnet, som blir en sladdis!

Har inte så mycket symtom, springer på toa lite oftare, och lite illamående....känner också att jag vill vänta med att ringa MVC, gör nog det kanske innan jul! 

Ska göra ett pepparkakshus idag, med barnen !

• Micka!
    Minxy skrev 2014-12-06 16:24:11 följande:

Hej alla! Plussade igår på ÄL+9 (BIM-5), så allt är väldigt nytt.

Är 32 år och det här blir vårt tredje barn, bara allt går som det ska :)

Har inte en tanke på att ringa BM än, tänkte avvakta tills jag är runt vecka 8 eller så.

Hihi.....vad kul att hitta dig här....då kan vi fortsätta prata gravkrämpor

Har själv inte riktigt förstått att jag är gravid än, men det blev ju verkligare när man tjuvkikade på barnvagnar! När alla får reda på "hemligheten" och man passerat v. 13 då känns det nog mer verkligt
  • Micka!
    Mamisan skrev 2014-12-07 11:54:10 följande:

Hej tjejer!

Hänger gärna på här :)

Plussade svagt i fredags och är i v 5+4 idag.

Väntar därmed vårt tredje barn och har beräknat 4/8 utifrån sista mensen.

Känns otroligt overkligt att vara gravid igen. Våra andra barn är nästan 6år och 8,5 så det är ett tag sedan sist :)Vart chockad av plusset trots att vi inte skyddat oss, trodde inte det skulle ta så snabbt igen. Andra försöket precis som med de andra två.

Jag har inte ringt och bokat in samtal med BM än. Känner att jag skall njuta av vår hemlighet ett litet tag till och ta in att det verkligen är sant :)

Sitter mest och funderar på när och hur vi ska berätta för alla.

Med första barnet var jag nog vecka 13-15 och vi bara sa det. Va riktigt nervösa då haha. Med andra barnet berätta vi på en gång vi fick veta men kände efteråt att det var för tidigt. Nu har vi ju dessutom syskon som skall få veta först och tänker att det blir en lång väntan för dem om vi berätta tidigt.. Svårt det här!

Jag funderar också på när man ska berätta för alla, det beror lite på hur man mår....mina barn kommer vara 7 och 8 år när bebis kommer! Kan bli svårt att bortförklara för barnen om jag börjar spy mycket.....ja det är svårt!!!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-07 13:23:53 följande:
    Men hej på dig Micka ;)

Ja för mig känns det fortfarande rätt så ofattbart. En till bebis? Hur då? När då?

Jag har börjat kolla på instruktioner för att sy ett nytt babynest! Slängde mitt förra när yngsta barnet hade växt ur det eftersom vi "inte skulle ha några fler barn" :P
    Ja...det var ju så länge sen sist man hade en liten!!!! Det blir säkert jättebra..men man funderar ju på lite hur det blir!!!!! Mina barn kommer berätta det för hela omvärlden när de får reda på det, så här gäller det att försöka hålla det hemligt till v.13 i alla fall!

Har börjat fundera på om vi lär fixa ny bil, fast vi har en Volvo v 70, jag får väl tränga in mig i bak med ungarna och lillbebis får sitta i fram!!!

Vi bor i ett stort hus, så alla barn får eget rum, det känns skönt! Det ska bli jätteroligt att inreda bebisrummet, men det gör jag nog efter rul! Lika med barnvagn, den beställs också efter rul!!!!! 

Hade aldrig något babynest, man kanske ska fixa det den här gången, virade handdukar som en orm kring mina bebisar och en liten fleecefilt på som håller styrseln, och sen bebis på det......blev ungefär som ett babynest.....lätt att bara slänga i maskin och tvätta !!
  • Micka!
    Lilo skrev 2014-12-08 17:21:35 följande:

Tog mig nyss friheten att fixa en BF lista!  

Vad bra Har skrivit in mig!!!!!

Grattis till plusset , jag väntar också mitt tredje barn!

Det blir en sladdis, fick mina barn när jag var 25 och 27 så, det är ett tag sedan...har hunnit blir 33 nu!

Läskigt vad åren går fort, känns så roligt att få vara med från början igen och att barnen jag har kommer vara 7 och 8 när lillplutten kommer ! Då får men dela det med dom också, vilket känns jättehärligt, de längtar så mycket efter ett syskon
  • Micka!

Vi tog inte reda på det med våran första, men med andra tog vi reda på det...och kommer göra det med tredje också! Tror det blir bra för barnen vi har, om de får ställa in sig på nåtoch köpa lite kläder och inreda bebisrummet med något

Är väldigt nervös att berätta på jobbet, har nytt jobb!!! De har även kostat på mig 1 års betald utbildning. .....fast samtidigt vill jag inte bli ännu äldre innan tredje bebisen kommer heller. ..! Svårt!!!!

Vet inte heller när vi ska berätta för mina föräldrar heller. ...till barnen blir när det börjar synas eller tidigast v. 13...för de kommer vilja berätta för hela världen

• Micka!

Jag tänker nog också vänta....med att kontakta BM!

Men det känns lite jobbigt att symtomen är annorlunda....brukar må väldigt illa vid den här tiden, men det gör jag inte, då tror man att något är knas.....vill bara vara i vecka 18 och gjort rul och man vet att allt är bra!

Längtar dit och efter första sparken, med sonen kände jag rörelse/ lätta buffar i v. 15!!

• Micka!

I mina tidigare graviditeter har jag börjat må väldigt illa och spy vid det här laget, är i v. 6 5+5.....

Känner mig lite nojig....är bara lite illamående. ..ömma bröst, och lite mer kissnödig än vanligt!!! Ja och trööttt är jag också!!!

Funderar på att ta ett digitalt test för att lugna mina nerver! Åh vad kinkig man kan vara....

• Micka!
    Minxy skrev 2014-12-11 12:44:25 följande:

Jag vet, man är nojig. Det är svårt att slappna av och tänka "ingen graviditet är den andra lik".

Ta ett test du om du tycker det känns bra, jag ska ta mitt sista (tror jag) imorgon :)

Har köpt ett digitalt clearblue, testar imorgon också Hoppas på ett svar på Gravid 3 +.......men jag börjar må mer illa nu faktiskt...typiskt när man köpt testet!!!!!
  • Micka!

Det blev det svar jag ville ha, nu ska sluta vara så nojig och förstå att varje graviditet är olika men när man mått så fruktansvärt illa tidigare vid 2 graviditeter så är det väl svårt att tro att man kan må hyffsat bra
Svar på tråden Bf Augusti 2015