Bf Augusti 2015
Sådär, nu har jag tagit det sista gravtestet jag hade. Tror jag ska försöka skuta noja nu. Är på BIM+2 och det är nog så positivt som det kan bli :)
Sådär, nu har jag tagit det sista gravtestet jag hade. Tror jag ska försöka skuta noja nu. Är på BIM+2 och det är nog så positivt som det kan bli :)
Börjar också må lite mer illa, har inte kräkts, men det vattnas i munnen och måste äta då och då, blir hungrig väldigt fort ! Kan till och med laga mat själv, har inte kunnat det vid tidigare graviditeter vid den här tiden
Är i v. 7 , 6+2!
Postafen var det som hjälpte mig i min förra graviditet! Hoppas det kan hjälpa er som mår väldigt illa !!!!!
Aha då förstår jag varför ni får VUL! Sjukt avis på att få göra det dock så långt till v19 att få bekräftat :/ Usch! Oh inte finns det nån privat i närheten av Gävle heller...
Jag mår ungefär som jag gjorde med min dotter, mår illa men mår bättre när jag äter... och ömma bröst!
Med sonen mådde jag jätteilla, mat hjälpte inte! Inga ömma bröst förrän sent i graviditeten!
Så jag misstänker att det kan va en liten flicka i magen...! om det nu finns ett samband....
Men det här är ju faktiskt väldigt irriterande.
Jag har en svagt illamående som lurar hela tiden + en enorm hunger som sätter igång ca 20 minuter efter senaste måltiden.
De tre senaste kvällarna har jag ätit en rejäl portion makaroner och ost ca 22:00! Jag kommer ju svälla som en badboll :(
Och hur ska jag kunna dölja för barnen att jag börjat äta piggelin i tid och otid? Det är ju bara såååå gott och det dämpar verkligen illamåendet.
Ska börja jobba imorgon och gruvar mig....
Stressa upp vid 6 istället för att i sakta mak stiga upp vid 9, måste räkna lite på vad och hur mycket jag behöver ha med i matväg för att klara mig utan illamående. Vill inte avslöja något än på jobbet..
Hej hej!
Hoppar in här jag med! Första barnet för mig men andra för min sambo då han har ett barn sedan innan. Är i v 10 (9+5)! Bf 8 augusti om man går efter gravidkalendern :)
Har ni berättat för någon än i familjen/vänner? Vi har berättat för några av våra närmsta men jag har väntat att berätta för mina föräldrar då jag vill berätta det på nått roligt/fint sätt då de blir första barnbarnet för dom, någon som har några bra förslag? ????
Vad kul att du fick ett så fint gensvar från din vän :)
Jag gruvar mig lite för att berätta för min bästa väninna. Hon är lika gammal som mig, men ensamstående och inställd på att göra karriär. Hon har vid upprepade tillfällen uttalat sig om att hon inte kan förstå sig på de som "slösar bort livet" på att skaffa barn istället för att "göra karriär och förverkliga sig själv".
Men det får bli som det blir.
Jag väntar 3:dje barnet och jag börjar få mage, får inte igen jeansen, använder gummisnodd! Lär köpa mammabyxor snart är i V 10, (9+0) Har blivit lite rundare on magen sedan en vecka! Blir svårt att dölja snart!
Åh va underbart!
Jag va också på vul idag o nu kunde man se en liten bebis, innan såg de ju mest ut o va en liten rund plupp typ. Men nu kunde man se huvudet o benen mm. Kändes så häftigt!! Tårarna va inte långt borta o leendet man har på läpparna är så härligt!
Har känt mig lite nere då jag inte tycker att man har känt så mycket mer än illamående men nu har man massa lyckorus och allt känns mer verkligt! Är i v 11 nu (10+3) en bm idag :)
När är det man brukar känna av sparkar eller rörelse? Tycker man inbillar sig att de rör sig :)