• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • AMJP

Hej tjejer! 

Jag är gärna med er! Jag plussade i måndags men jag visste i princip om graviditeten dagen efter ägglossning, sjukt jag vet men jag kände verkligen det. 

Av en rad anledningar (mycket ekonomi) kunde vi inte behålla när vi var gravida förra sommaren så vi valde att avbryta men nu har vi hus och fast jobb så vi började försöka igen i augusti i år. Som sagt, dagen efter ÄL fick jag direkt ömma bröst och molvärk. Kan säga att det var en låååång väntan på BIM så att jag kunde få ett positivt resultat! Idag är jag 5+5 :)

Bor utanför Kristianstad och detta är första barnet för oss. Vill gärna vara med i FB-gruppen men väntar lite till, min svärmor snokar nämligen i alla och då vågar jag inte eftersom jag alltid är inloggad på FB . . .

• AMJP

Glömde ju... om det stämmer med min uträkning så kommer Junior runt den 10e Augusti :)

• Sserena86
    AMJP skrev 2014-12-06 09:29:14 följande:

Glömde ju... om det stämmer med min uträkning så kommer Junior runt den 10e Augusti :)

Hej.. Jag är så dålig på hur man räknar graviditetsveckorna, men min gravidapp säger att jag är i v. 4+3 och jag är beräknad 11:e Augusti. Hur kan det vara så stor skillnad på gravveckor mellan oss när vi har bf så nära varandra?
  • AMJP
    Sserena86 skrev 2014-12-06 09:56:13 följande:
    Hej.. Jag är så dålig på hur man räknar graviditetsveckorna, men min gravidapp säger att jag är i v. 4+3 och jag är beräknad 11:e Augusti. Hur kan det vara så stor skillnad på gravveckor mellan oss när vi har bf så nära varandra?
    Min "beräkning" är också enligt de appar jag har på telefonen samt den man kan fylla i här på FL. Tror det kan ha att göra med dagarna mellan ÄL och mens eftersom man räknar ända ifrån sista mensens första dag och fram till IDAG. Hoppas du förstår hur jag menar :)
  • AMJP
    AMJP skrev 2014-12-06 10:07:58 följande:
    Min "beräkning" är också enligt de appar jag har på telefonen samt den man kan fylla i här på FL. Tror det kan ha att göra med dagarna mellan ÄL och mens eftersom man räknar ända ifrån sista mensens första dag och fram till IDAG. Hoppas du förstår hur jag menar :)
    Nej nu har det helt slått slint, jag skrev så klart fel förut, jag är ju så klart också 4+5 idag! Varit lite trött på sistone... :) Får lite olika resultat enligt olika appar men tidigast 10 augusti. Får väl se vad BM säger när jag kommer dit! 
  • Sserena86
    AMJP skrev 2014-12-06 10:11:24 följande:
    Nej nu har det helt slått slint, jag skrev så klart fel förut, jag är ju så klart också 4+5 idag! Varit lite trött på sistone... :) Får lite olika resultat enligt olika appar men tidigast 10 augusti. Får väl se vad BM säger när jag kommer dit! 
    Ok :) då hänger jag med! Två dagar kan det ju säkert diffa men en hel vecka lät lite mycket.. Åh, ska inte till barnmorskan förrän 7:e januari. Känns som en hel evighet dit..
  • AMJP
    Sserena86 skrev 2014-12-06 10:17:04 följande:
    Ok :) då hänger jag med! Två dagar kan det ju säkert diffa men en hel vecka lät lite mycket.. Åh, ska inte till barnmorskan förrän 7:e januari. Känns som en hel evighet dit..
    Jag har inte ens kontaktat BM. Väntar på att det ska sjunka in på riktigt hos mig och sambon först :) 

Är det hälsosamtal ni ska ha då eller? Jag har lite dålig koll på det där...
  • emeliedragon
    Sserena86 skrev 2014-12-06 10:17:04 följande:
    jag ska inte heller dil bm  förens 7 januari och ja känns som en evighet.
  • familjenl

Vad olika det verkar vara! Jag har fått tid hos bm om drygt en vecka (hälsosamta) och i mitten på januari ("riktiga" inskrivningen) :)

• Honsomvill

Har bf den 7 Augusti. Gick in i v6 idag och var på hälsosamtal i onsdags och ska på inskrivning den 30/12. 

Jag är så himla lycklig!, men är orolig för missfall. Den här lilla krabaten är så efterlängtat.

Är 21!

Svar på tråden Bf Augusti 2015