Inlägg från: Sserena86 |Visa alla inlägg
  • Sserena86

Bf Augusti 2015

Hej hej! Plussade igår med en billig teststicka och fick det bekräftat idag på bim med ett clear blue digital. Har ett missfall i bagaget så Är inte lika sprudlande glad denna gången eftersom jag är väldigt medveten om att det kan gå fel och bli missfall :/ testet visade iallafall v. 2-3 och så långt kom jag aldrig i min förra graviditet utan då fastnade testerna på v 1-2. Tycker dock att jag hade mycket mer symptom förra gången, men det kanske bara var inbillning. Jaja nu har jag iallafall äntligen plussat igen och jag försöker tänka så positiva tankar som jag kan.

Bor utanför Göteborg är 28 år, bf 11:e augusti, det tog sig på andra försöket efter missfallet jag fick i oktober (i v 4+4 ca). Detta blir vårt första barn om allt går vägen.

• Sserena86
    AMJP skrev 2014-12-06 09:29:14 följande:

Glömde ju... om det stämmer med min uträkning så kommer Junior runt den 10e Augusti :)

Hej.. Jag är så dålig på hur man räknar graviditetsveckorna, men min gravidapp säger att jag är i v. 4+3 och jag är beräknad 11:e Augusti. Hur kan det vara så stor skillnad på gravveckor mellan oss när vi har bf så nära varandra?
  • Sserena86
    AMJP skrev 2014-12-06 10:11:24 följande:
    Nej nu har det helt slått slint, jag skrev så klart fel förut, jag är ju så klart också 4+5 idag! Varit lite trött på sistone... :) Får lite olika resultat enligt olika appar men tidigast 10 augusti. Får väl se vad BM säger när jag kommer dit! 
    Ok :) då hänger jag med! Två dagar kan det ju säkert diffa men en hel vecka lät lite mycket.. Åh, ska inte till barnmorskan förrän 7:e januari. Känns som en hel evighet dit..
  • Sserena86

Jag har inskrivning i vecka 10, hoppar över hälsosamtalet då jag gjort det en gång tidigare

• Sserena86
    Fwoida skrev 2014-12-10 21:43:08 följande:

Om jag har räknat rätt så är jag i V5 (4+1) ska göra VUL 7 januari så får reda på rätt vecka då :) känns så jäkla långt kvar bara! Hoppas veckorna går fort :)

Haha vi har kommit precis lika långt och har vul samma dag :) känns så otroligt långt till den 7:e bara...
  • Sserena86
    Fwoida skrev 2014-12-11 07:03:05 följande:
    Åh vad roligt :D haha ja verkligen!! Måtte julveckorna gå fort alltså :) vill verkligen se den lilla så jag vet att allt är på riktigt :)
    Ja, tur det :) jag vill bara se om det faktiskt finns nått där inne.. Jag har knappt ens några symptom så det är så svårt att tro att det är på riktigt..
  • Sserena86
    Fwoida skrev 2014-12-11 07:20:41 följande:
    Jag är så rädd att mina symptom ska försvinna! Går runt och tar på brösten så mycket så det börjar se vulgärt ut haha :D har ett test sparat hemma i nödfall också ifall jag börjar tveka eller slutar ha ont eller så :)
    Haha samma här! Igår gjorde jag två tester, på det digitala visade det +3 veckor och på det vanliga så var teststräcket starkare än kontrollstrecket så nu kan inte testerna visa starkare.. Onödigt att testa mer nu men jag

är sugen på att testa iallafall :)
  • Sserena86
    Zora skrev 2014-12-11 16:02:15 följande:

Hejsan!

Plussade idag och är i v 4 om man går efter ägglossningsdagen. Är vårt andra barn och BF 21/8 om allt går som det ska.

Vet inte om det finns nån BF lista, men om det finns kan ni få lägga in mig där smile1.gif

Grattis! Och välkommen! Häng gärna med oss i facebookgruppen, där har vi en bf-lista också.
  • Sserena86

Hej alla nya! Ni vet väll om att vi har en facbookgrupp också! Där är det mer aktivitet än vad det är här.. Lägg till Emelie nikell på Facebook och skriv era initialer här så lägger hon till er i gruppen. (Gruppen är helt hemlig så ingen kan se att ni är med där)

• Sserena86

Skönt o höra att fler har det som jag! Dvs inte så illamående utan mest konstant hungrig :)

• Sserena86
    Liafiaa skrev 2015-01-04 18:44:57 följande:

Är det vara jag som inte alls känner mig gravid?

Är i vecka 8 (7+4) idag. Mår lite illa, har ibland lite ont i brösten.. drömmer mardrömmar varje natt att allt är inbillat.

Jag har bara testat en gång och fick plus. Inskrivning först 2/2.

Tänk om testet visade fel.. så känns det nu.

Är verkligen deppig så ni får ursäkta! :(

Ta ett nytt test för att lugna nerverna! Jag har också jättelite symptom och jag har tagit ett sånt där billigt test varannan vecka bara för att lugna ner mig lite. Ska göra ultraljud på onsdag.. då får jag veta om det faktiskt är något som lever där inne! Kommer att vara i v 9+0 då..
  • Sserena86
    AnnaBanana skrev 2015-03-13 20:46:59 följande:

Trodde inte man kunde teckna försäkring förrän efter v 22 ? :p

Fördelen med att teckna tidigt är att om nått "fel" på bebisen dyker upp på RUL så gäller försäkringen för det också. Annars så gäller försäkringen bara för nya saker som upptäcks efter att försäkringen tecknats men inte gamla skador/sjukdomar. Jag tecknade försäkring igår, har RUL nästa vecka, och om två veckor börjar försäkringen gälla.
  • Sserena86
    Sanandra skrev 2015-03-14 09:21:56 följande:
    Det är ju en sanning med modifikation. Om ngt upptäcks på RUL så är det ju en typ av invaliditet så självklart täcks det när barnet kommer ut ex. Hjärtfel som behöver op innan 6 mån, downs syndrom osv. Men om barnet ex skulle vara dött vid RUL så får du inget utan bara för sådant som medför problem när barnet är fött. Gravidförsäkringen gäller från V.22 om barnet skulle dö, födas förtidigt osv
    När jag pratade med trygg hansa så sa de att det som man vanligtvis använder försäkringen till är för att få ersättning för sjukhusvistelse om barnet föds för tidigt eller behöver opereras eller så direkt efter födseln, för då har man ju inte hunnit teckna en barnförsäkring än. Men om tex ett hjärtfel upptäcks på RUL och man inte har någon gravidförsäkring då så kan man inte använda försäkringen om bebisen måste opereras elöer så eftersom man viste om hjärtfelet redan när försäkringen tecknades..
  • Sserena86
    AnnaBanana skrev 2015-03-15 15:18:14 följande:
    Plutten120301 skrev 2015-03-15 15:13:13 följande:

Jag skulle inte heller beskriva som fladder, mer små buffar och en gång som om den gjorde kullerbyttor, dock har jag bara känt vid ca 5 tillfällen.

Jag har gått upp ca 4 kg, ligger hittills på exakt samma vikt som vid förra graviditeten och då slutade det på +16 kg

Har er man/sambo/partner kunnat känna nånting än? Ingenting här iaf :/
    Min man har känt två gånger hittills.. Min bebis är väldigt aktiv på kvällarna när vi kollar tv och då har mannen lyckats känna två gånger. Jag känner också buffar mer än fladder. Är i vecka 20.
Svar på tråden Bf Augusti 2015