• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Minxy

Okeeeeej.....hormonsvallningarna har hittat hem till mig.

Satt och slöläste lite i Ebbas gravidbok, läste i kapitlet om amning och BOOM! så kom tårarna! Inga små tårar i ögonvrån heller utan det var rena rama vattenfallet, ni vet när man liksom "fulgråter" och inte ser riktigt klok ut. Kunde inte sluta heller, stängde in mig på toa och hulkade.

Hade jobbigt i början med amningen med båda barnen, känner såväl igen smärtan hon pratar om. Jag har haft rejäla sår på bröstvårtorna, det ser riktigt jävla creepy ut när bebisen tappar greppet och det rinner blodblandad mjölk överallt. Och likt förbannat är amningen ändå underbar, när den väl fungerar.

Så. Nu har tårarna torkat. Jag ska duscha och sen sova :)

• PixiLady
    Minxy skrev 2014-12-10 22:23:21 följande:

Satt och slöläste lite i Ebbas gravidbok, läste i kapitlet om amning och BOOM! så kom tårarna! Inga små tårar i ögonvrån heller utan det var rena rama vattenfallet, ni vet när man liksom "fulgråter" och inte ser riktigt klok ut. Kunde inte sluta heller, stängde in mig på toa och hulkade.

Hade jobbigt i början med amningen med båda barnen, känner såväl igen smärtan hon pratar om. Jag har haft rejäla sår på bröstvårtorna, det ser riktigt jävla creepy ut när bebisen tappar greppet och det rinner blodblandad mjölk överallt. Och likt förbannat är amningen ändå underbar, när den väl fungerar.

Känner igen det där med amningen...ush. Jag gav upp när jag satt en natt och ammade, grät av smärtan och tänkte att detta är ju inte så som det ska vara. Gav upp amningen och tänka sig, dottern klarade sig utmärkt ändå =) Ska nog prava med nästa barn men inte plåga oss (främst mig) så länge =)
  • Minxy
    PixiLady skrev 2014-12-10 23:46:50 följande:
    Känner igen det där med amningen...ush. Jag gav upp när jag satt en natt och ammade, grät av smärtan och tänkte att detta är ju inte så som det ska vara. Gav upp amningen och tänka sig, dottern klarade sig utmärkt ändå =) Ska nog prava med nästa barn men inte plåga oss (främst mig) så länge =)
    Ja amningen är inte helt lätt...man trodde liksom att förlossningen skulle vara det värsta, men jag skulle fasen ta en extra förlossning bara jag slapp smärtan vid amning..

Vecka 5 (4+0) idag! Woho, det går framåt! :P
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-10 22:23:21 följande:

Amningen har inte funkat mer än någon vecka för mig heller. Sen har jag gett upp pga smärtan.

Är inställd på samma denna gång.

Men det känns okej faktiskt!
  • Sserena86
    Fwoida skrev 2014-12-10 21:43:08 följande:

Om jag har räknat rätt så är jag i V5 (4+1) ska göra VUL 7 januari så får reda på rätt vecka då :) känns så jäkla långt kvar bara! Hoppas veckorna går fort :)

Haha vi har kommit precis lika långt och har vul samma dag :) känns så otroligt långt till den 7:e bara...
  • Fwoida
    Sserena86 skrev 2014-12-11 06:45:19 följande:
    Haha vi har kommit precis lika långt och har vul samma dag :) känns så otroligt långt till den 7:e bara...
    Åh vad roligt :D haha ja verkligen!! Måtte julveckorna gå fort alltså :) vill verkligen se den lilla så jag vet att allt är på riktigt :)
  • Sserena86
    Fwoida skrev 2014-12-11 07:03:05 följande:
    Åh vad roligt :D haha ja verkligen!! Måtte julveckorna gå fort alltså :) vill verkligen se den lilla så jag vet att allt är på riktigt :)
    Ja, tur det :) jag vill bara se om det faktiskt finns nått där inne.. Jag har knappt ens några symptom så det är så svårt att tro att det är på riktigt..
  • Fwoida
    Sserena86 skrev 2014-12-11 07:16:48 följande:
    Ja, tur det :) jag vill bara se om det faktiskt finns nått där inne.. Jag har knappt ens några symptom så det är så svårt att tro att det är på riktigt..
    Jag är så rädd att mina symptom ska försvinna! Går runt och tar på brösten så mycket så det börjar se vulgärt ut haha :D har ett test sparat hemma i nödfall också ifall jag börjar tveka eller slutar ha ont eller så :)
  • Sserena86
    Fwoida skrev 2014-12-11 07:20:41 följande:
    Jag är så rädd att mina symptom ska försvinna! Går runt och tar på brösten så mycket så det börjar se vulgärt ut haha :D har ett test sparat hemma i nödfall också ifall jag börjar tveka eller slutar ha ont eller så :)
    Haha samma här! Igår gjorde jag två tester, på det digitala visade det +3 veckor och på det vanliga så var teststräcket starkare än kontrollstrecket så nu kan inte testerna visa starkare.. Onödigt att testa mer nu men jag

är sugen på att testa iallafall :)
Svar på tråden Bf Augusti 2015