• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Micka!

Det blev det svar jag ville ha, nu ska sluta vara så nojig och förstå att varje graviditet är olika men när man mått så fruktansvärt illa tidigare vid 2 graviditeter så är det väl svårt att tro att man kan må hyffsat bra
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-12-12 06:37:54 följande:

Sådär, nu har jag tagit det sista gravtestet jag hade. Tror jag ska försöka skuta noja nu. Är på BIM+2 och det är nog så positivt som det kan bli :)

Härligt, väldigt starkt plus !!!!!
  • manu88

Hej! Hakar gärna på här.

Tog mitt sista gravtest idag BIM + 3.

Om allt går rätt föder jag i mitten på aug!

26 år bor i Stockholm och det är första barnet.

• Bella06

Jag lämnar ett litet avtryck här och hoppas att jag inom några dagar får göra er sällskap på riktigt..
    Plussat svagt idag med Billiga Tester på ÄL+10
    Aldrig ens fått en antydan till streck med de testerna när det inte varit något - så det bådar gott, för ett streck är det definitivt!
    Men med 4 MF på raken så vågar jag inte riktigt tro på det än.. Obestämd

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elias 060910 ♥ .?°`°?. ♥ Maja 091121 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-12-12 10:28:10 följande:

phpXuRy0p48480.jpg

Det blev det svar jag ville ha, nu ska sluta vara så nojig och förstå att varje graviditet är olika smile1.gifsmile1.gif men när man mått så fruktansvärt illa tidigare vid 2 graviditeter så är det väl svårt att tro att man kan må hyffsat bra smile5.gif

Bra där Micka :)

Och ja, även om det känns retligt just nu så kommer man tacka sin lyckliga stjärna längre fram över att man har en relativt lättsam graviditet :)
  • AMJP
    Lilo skrev 2014-12-11 20:39:57 följande:
    Frusen är jag med! Har bara inte tänk så långt som att det kan höra ihop med graviditeten!

Har sovit fullt påklädd m fleece under täcket i en vecka nu!
    Jag med! Sover med tubsockar som går upp till knäna, pyjamas, täcke och stor varm filt! Ibland sover jag med innetofflorna också och en extra filt. Helt sjukt egentligen :)
  • AMJP

Var med om något skrämmande i onsdags . . . Vaknade riktigt tidigt av att jag hade asont på höger sida, liksom över höger äggstock. Visste inte vad jag skulle göra och det var så tidigt på morgonen så jag tog två st 665mg Alvedon och la mig igen, smärtan satt dock i och lättade inte alls trots tabletterna. Efter ca en timme försvann smärtan och jag somnade om bara för att vakna innan åtta med samma smärta, på samma ställe! Ringde Gyn på sjukhuset men deras akuttider var slut och hon sa bara ÅK TILL AKUTEN NU! Mådde så jäkla dåligt och hade så ont att jag kräktes av smärtan, var tvungen att ha en spann med mig in till sjukan... 

Kom in och blev undersökt genom ultraljud men hon kunde inte se något specifikt förutom att jag hade vätska i livmodern samt en cysta på ca 1,5 cm på vänster sida medans vätskan var på höger sida. Hon trodde att det var en cysta som spruckit och därav smärtan. Tyvärr kunde hon inte se något foster eftersom jag bara är i vecka 5 men vi kunde se en liten svart rundning som var klar inuti som hon trodde kunde vara ett eventuellt foster... Självklart tänker ju jag att det är ett utomkveds, men det har inte kommit något blod så det talar emot, men man vet ju aldrig... 

Varit och lämnat blodprov idag som hon ska kolla på på måndag för att se om mina graviditetshormoner stiger som de ska. Verkar som jag måste lämna lite fler prover framöver för hon vill följa mitt "fall". Vilket ju är bra. Vågar knappt tänka på det hela men det är svårt eftersom jag nu är öm typ överallt där hon var och klämde. Det enda jag kan göra nu är att vänta. Sjukt jobbigt! 

Någon som varit med om något liknande?! 

• Minxy

AMJP: fy vad hemskt! Har aldrig varit med om något liknande, men jag hoppas allt löser sig till det bästa! Vad bra ändå att hon ville hålla lite koll på dig och dina värden.

• AMJP

Läkaren ringde nu... mina hormoner var samma som i onsdags så hon tror att jag fått ett missfall... ska dit och bli undersökt på tisdag. TRE dagar till. Fy fan säger jag bara. Jag har inte varit så här ledsen på riktigt länge.... :(

Svar på tråden Bf Augusti 2015