Var med om något skrämmande i onsdags . . . Vaknade riktigt tidigt av att jag hade asont på höger sida, liksom över höger äggstock. Visste inte vad jag skulle göra och det var så tidigt på morgonen så jag tog två st 665mg Alvedon och la mig igen, smärtan satt dock i och lättade inte alls trots tabletterna. Efter ca en timme försvann smärtan och jag somnade om bara för att vakna innan åtta med samma smärta, på samma ställe! Ringde Gyn på sjukhuset men deras akuttider var slut och hon sa bara ÅK TILL AKUTEN NU! Mådde så jäkla dåligt och hade så ont att jag kräktes av smärtan, var tvungen att ha en spann med mig in till sjukan...
Kom in och blev undersökt genom ultraljud men hon kunde inte se något specifikt förutom att jag hade vätska i livmodern samt en cysta på ca 1,5 cm på vänster sida medans vätskan var på höger sida. Hon trodde att det var en cysta som spruckit och därav smärtan. Tyvärr kunde hon inte se något foster eftersom jag bara är i vecka 5 men vi kunde se en liten svart rundning som var klar inuti som hon trodde kunde vara ett eventuellt foster... Självklart tänker ju jag att det är ett utomkveds, men det har inte kommit något blod så det talar emot, men man vet ju aldrig...
Varit och lämnat blodprov idag som hon ska kolla på på måndag för att se om mina graviditetshormoner stiger som de ska. Verkar som jag måste lämna lite fler prover framöver för hon vill följa mitt "fall". Vilket ju är bra. Vågar knappt tänka på det hela men det är svårt eftersom jag nu är öm typ överallt där hon var och klämde. Det enda jag kan göra nu är att vänta. Sjukt jobbigt!
Någon som varit med om något liknande?!