• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Lilo
    Minxy skrev 2014-12-14 11:05:15 följande:
    Aha. Vad svårt om man får ett"dåligt" värde. Att göra ett moderkaksprov eller fostervattensprov är ju riskfyllt :(

Kanske lika bra att inte veta..
    Så tänker jag också. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag skulle få "dåliga" siffror, så jag låter bli att göra kub! 

Tror att vi får ett tidigt ultraljud i vecka 9-11 också. DET längtar jag till däremot!  
  • Minxy
    Lilo skrev 2014-12-14 11:08:55 följande:
    Så tänker jag också. Jag vet inte vad jag skulle göra om jag skulle få "dåliga" siffror, så jag låter bli att göra kub! 

Tror att vi får ett tidigt ultraljud i vecka 9-11 också. DET längtar jag till däremot!   smile1.gif
    Det brukar jag få hos min privata bm också, men hos mvc får man bara RUL. Längtar till den 7 januari! Kommer nästan vara i v. 9 då, får se om jag får se lilla humlan då :)
  • Lilla Grodan och Älgen

Här blir alla erbjudna kub. När jag väntade första barnet var det nup test istället, minns ej siffrorna på det, men på tvåan fick jag risken 1:44000 har jag för mig. Mkt sköna siffror att få.

Vi gjorde mest kub för att få ett extra gratis ul, skulle nog inte göra fostervattenprov även om vi fick dåliga siffror. Oavsett vad vill vi ha vårt barn men om man får dåliga odds kan man ju läsa på och förbereda sig...

• Minxy
    Lilla Grodan och Älgen skrev 2014-12-14 12:50:05 följande:

Här blir alla erbjudna kub. När jag väntade första barnet var det nup test istället, minns ej siffrorna på det, men på tvåan fick jag risken 1:44000 har jag för mig. Mkt sköna siffror att få.

Vi gjorde mest kub för att få ett extra gratis ul, skulle nog inte göra fostervattenprov även om vi fick dåliga siffror. Oavsett vad vill vi ha vårt barn men om man får dåliga odds kan man ju läsa på och förbereda sig...

Det är sant, men jag skulle nog bli väldigt nervös och skärrad. Jag har en väninna vars äldsta dotter har downs och gulligare unge får man leta efter. MEN! Hela hennes liv har varit kantat med sjukhusbesök, hjärtproblem, hon har legat inne otaliga gånger, varit nära döden minst 4 gånger vad jag vet, fått levt med syrgasgrimma fasttejpad i sitt lilla ömtåliga ansikte de första två åren. Och ja - alla kan drabbas av olika sjukdomar men jag tror närheten till den här familjen har färgat mig....så som dom haft det förstår jag inte hur dom orkar stå på benen ibland!
  • Emmaapersson

Har hamnat i en liten situation, var på arbetsintervju för mitt drömjobb i torsdags och redan i fredags ringde dom och erbjöd MIG jobbet. Ikväll ska jag gå bredvid första gången och skriva under anställningspapper.

Jag är så lycklig att jag är gravid, känner mig som en otroligt dålig människa som just nu känner mig mer lycklig för jobbet som jag längtat efter i många år.. :(

Just nu säger jag ingenting, men den dagen jag berättar för dom om graviditeten. kommer dom känna att jag lurat dom, kommer jag få komma tillbaka efter mammaledighet, kommer jag bli illa omtyckt som bara jobbar 7månader och sen blir borta i 1 år?? Så mycket tankar. Åh jag tror jag är överkänslig just nu! :'(

Är det någon som varit med om ungefär samma sak? Som berättade om graviditet efter att ha skrivit på papper?

• Minxy
    Emmaapersson skrev 2014-12-14 13:40:46 följande:

Har hamnat i en liten situation, var på arbetsintervju för mitt drömjobb i torsdags och redan i fredags ringde dom och erbjöd MIG jobbet. Ikväll ska jag gå bredvid första gången och skriva under anställningspapper.

Jag är så lycklig att jag är gravid, känner mig som en otroligt dålig människa som just nu känner mig mer lycklig för jobbet som jag längtat efter i många år.. :(

Just nu säger jag ingenting, men den dagen jag berättar för dom om graviditeten. kommer dom känna att jag lurat dom, kommer jag få komma tillbaka efter mammaledighet, kommer jag bli illa omtyckt som bara jobbar 7månader och sen blir borta i 1 år?? Så mycket tankar. Åh jag tror jag är överkänslig just nu! :'(

Är det någon som varit med om ungefär samma sak? Som berättade om graviditet efter att ha skrivit på papper?

Jag kommer vara i samma situation. Har en provanställning just nu på ett ansvarsfullt och relativt välbetalt jobb. Ska få fast från januari ungefär. Kommer inte berätta om graviditeten förrän typ februari/mars....

Jobbar för en statlig organisation så dom kan inte säga/göra så mycket mer än att bita ihop och säga grattis, men jag gissar att dom INTE kommer bli lyckliga...
  • Fwoida

Tog ett till test idag och är glad att det är mycket starkare än för en vecka sen :D känns mycket bättre nu :)

• saranen
    Emmaapersson skrev 2014-12-14 13:40:46 följande:

Jag kommer typ vara i samma situation. Börjar nytt jobb 7/1-15 och fick veta på fredagen att jag var gravid o skrev papper på nya jobbet på måndagen. Men men, så är det tänker jag.
  • Mea87
    saranen skrev 2014-12-14 14:16:15 följande:
    Jag kommer typ vara i samma situation. Börjar nytt jobb 7/1-15 och fick veta på fredagen att jag var gravid o skrev papper på nya jobbet på måndagen. Men men, så är det tänker jag.
    Jag hoppas så innerligt på ett jobb nu på tisdag, tror chanserna är såå stora att jag får det, är då i precis samma sits som er. planen är svarta kläder och köra järnet tills "peppar peppar" jag föder.  och meddela dem om några månader..Så jobbig sits, men vill verkligen ha jobbet och jaa.. pengarna inför sgi. Skäms

pressad dag som natt för detta med att ha en ordentlig inkomst 8 mån innan barnet kommer så det räcker sedan..Gravid
Svar på tråden Bf Augusti 2015