• TigerEmmlis

Bf Augusti 2015

Plussade idag!
    Bf blir runt 31 juli/ 2 augusti 2015 då min cykel varit lite knasig efter ett MA i augusti!
    Men har gått över 14 respektive 11 dagar med mina tjejer som är födda 2010 och 2013!

Här kan vi diskutera allt och skapa nya vänskaper!

Säg till om ni vill vara med i en Facebook grupp oxå! :)

Kram på er!

*Nova 10-11-12* *bf 13-04-05*
  • Svar på tråden Bf Augusti 2015
  • Moelme

En fjärde på G

Har tre döttrar födda 01, 03 och 06. den yngsta blir snart 9 år. Känns helt otroligt, trodde inte jag skulle få vara med om denna resa igen

Bf är den 6 augusti, är alltså i vecka 6+3.

Är just nu väldigt orolig, väntar på att min läkare från hematologen ska ringa. Jag gjorde en kontraströntgen av hals, brösten och buk när jag va i vecka 4 (visste inte att jag var gravid). Är såklart orolig över om strålningen kan ha påverkat fostret på något sätt.

Men vi håller tummarna att allt är bra och att jag får hänga här med er tills det är dags för Bf.

• Minxy
    Moelme skrev 2014-12-15 14:37:12 följande:

En fjärde på G smile1.gif

Har tre döttrar födda 01, 03 och 06. den yngsta blir snart 9 år. Känns helt otroligt, trodde inte jag skulle få vara med om denna resa igen smile1.gif

Bf är den 6 augusti, är alltså i vecka 6+3.

Är just nu väldigt orolig, väntar på att min läkare från hematologen ska ringa. Jag gjorde en kontraströntgen av hals, brösten och buk när jag va i vecka 4 (visste inte att jag var gravid). Är såklart orolig över om strålningen kan ha påverkat fostret på något sätt.

Men vi håller tummarna att allt är bra och att jag får hänga här med er tills det är dags för Bf.

Grattis och välkommen! :)
  • familjenl
    Misakio skrev 2014-12-15 12:19:02 följande:

Hej! Här är en till BF 15 augusti om jag har räknat rätt o är nu i v6 (5+2) :). Vi har gjort IVF efter 2 år av försök så detta är otroligt efterlängtat.

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller (efter att ha hemlighållit ivf för alla känns det motigt att fortsätta ljuga). Hur ska ni göra ?

Är i v 7 nu och har redan berättat för halva familjen och andra halvan får veta i jul. Vi känner att vi vill inkludera familjerna oavsett vad som händer.
  • familjenl

En fråga till er som har barn sen innan: Skiljer sig era graviditeter åt? Har ni samma eller andra symtom? Svagare eller starkare?

Jag är gravid med andra barnet och oroar mig så mycket mer denna gång. Nu jämför jag liksom med förra graviditeten och blir orolig när jag inte känner samma (eller lika tydliga) symtom. Förra gången började t.ex. brösten att spänna strax efter bim men den här gången känner jag inget i brösten..

Vill så gärna känna mer!!! :(

• Lilo
    höstjejen skrev 2014-12-15 16:27:57 följande:

Idag testade jag mig, och det vart ett plus!!! :) 

Stort Grattis!!
  • Lilo
    familjenl skrev 2014-12-15 16:10:18 följande:

En fråga till er som har barn sen innan: Skiljer sig era graviditeter åt? Har ni samma eller andra symtom? Svagare eller starkare?

Jag är gravid med andra barnet och oroar mig så mycket mer denna gång. Nu jämför jag liksom med förra graviditeten och blir orolig när jag inte känner samma (eller lika tydliga) symtom. Förra gången började t.ex. brösten att spänna strax efter bim men den här gången känner jag inget i brösten..

Jag var precis lika när jag väntade 2an! Var nästan hysterisk! Jag tror också att det är fullt normalt, även om det inte blir lättare av att höra det!

Dom flesta graviditeter är så olika, så försök att låta bli att jämföra!
  • KramKolan

Fy va trött jag är på detta illamående... Jag får kväljningar då och då, men har som tur är inte kräkts än.

Skulle helst leva på mackor. Vill inte äta mat alls. Å gärna frukt, men magen är så jäkla sur. Åt en kiwi idag och mår sjukt illa efter det.... (

• Maglizz
    Misakio skrev 2014-12-15 12:19:02 följande:

Hej! Här är en till BF 15 augusti om jag har räknat rätt o är nu i v6 (5+2) :). Vi har gjort IVF efter 2 år av försök så detta är otroligt efterlängtat.

Har en fråga till er andra om hur ni gör med att berätta för släkten? Det är snart julafton och vi har ett par firanden då det definitivt kommer att märkas att jag inte dricker.. De är ganska nyfikna av sig så vi funderar på att bara säga det för att undvika spekulationer, å andra sidan innebär det att vi måste berätta det för min mans 13 åriga dotter tidigare (vi tycker hon bör vara först att få reda på det) vilket känns lite väl tidigt.... Inte jättekul om det skiter sig och man måste berätta det för alla... Å andra sidan är det inte kul att behöva ljuga heller (efter att ha hemlighållit ivf för alla känns det motigt att fortsätta ljuga). Hur ska ni göra ?

Vi har berättat för alla utom min egen mamma. Dels för att hon tycker jag kastar bort mitt liv för att jag bara är 21(22 i mars) och jag och min sambo bara varit tillsammans i dryga 8 månader. Jag klurar fortfarande hur jag ska berätta för henne...

Jag anser dock att jag vill berätta för närstående så jag slipper onödiga frågor ifall MF händer... Då vet alla vad jag går igenom och jag kan få komma tillbaka i lugn och ro.

Sitt igenom och fundera hur du vill ha det, inte vad alla andra tycker :) lycka till!
  • Moelme
    familjenl skrev 2014-12-15 16:10:18 följande:

Mina tre första grav va rätt lika, illamående huvudvärk, trött m.m.

Denna gång mådde jag bara illa någon vecka, men däremot har jag fruktansvärt ont i brösten.

Jag hoppas att illamåendet inte kommer tillbaka
Svar på tråden Bf Augusti 2015